וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יקצה 438 מיליון שקל למיגור האלימות בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 16:38

התכנית, אותה הציגו בכנס מקוון שרת החינוך ומנכ"ל המשרד עם מנהלי בתי ספר, גובשה על רקע העלייה החדה באירועי האלימות בתקופה האחרונה. לטענת המשרד, אחד הגורמים לכך הוא הסגרים הממושכים שגרמו למצוקות רגשיות חברתיות. "הגיעה שעת המבחן שלנו", אמרה שאשא-ביטון

משרד החינוך יקצה כ-438 מיליון שקלים לטובת התכנית המערכתית למניעת אלימות בבתי הספר. התכנית שהושקה נקראת "לא מרימים ידיים באים בטוב", והיא הוצגה היום (רביעי) בכנס מקוון שקיימו שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ומנכ"ל המשרד יגאל סלוביק עם מנהלי בתי ספר.

התכנית גובשה על רקע העלייה החדה, התכופה והמוקצנת באירועי האלימות, שפקדו את מערכת החינוך בתקופה האחרונה, ולאור מדיניות המשרד המתמקדת השנה באופן מיוחד בהיבטים הרגשיים והחברתיים של תלמידי ישראל.

על רקע הסגרים הממושכים, הלמידה מרחוק ובכלל משבר הקורונה, תלמידים מתקשים להסתגל ללמידה רציפה, חלה עלייה חדה במצוקות הרגשיות והחברתיות שלהם. כמו כן, נרשמה ירידה ברמת החוסן הרגשי שלהם.

תלמידים במהלך בחינת בגרות במתמתיקה. אבשלום ששוני, פלאש 90
מצוקות חברתיות ורגשיות עקב הסגרים/פלאש 90, אבשלום ששוני

"השנתיים האחרונות הביאו עמן גם הקצנה של מצוקות ואתה גם הקצנה של התנהגויות אלימות", אמרה שרת החינוך. "כעת הגיעה שעת המבחן שלנו - למגר את האלימות ולאפשר לכל תלמידה ותלמיד סביבת לימודים מעצימה ומוגנת".

בשירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך קושרים בין הניתוק הרגשי של התלמידים לבין העלייה באירועי האלימות, ולכן חלק ניכר מהתכנית יתמקד במענים לקשר זה. התכנית תתמקד גם במענים למנהלים ולצוותי חינוך שחווים קושי אישי ומקצועי מאז פרץ משבר הקורונה.

משרד החינוך הקצה 258 מיליון ₪ שהועברו במהלך החודש האחרון לטובת תגבור שעות הייעוץ, ימי הדרכה, אימון צוותים לשעת חירום, תקציב תוספתי לשירות הפסיכולוגי ייעוצי והכשרות בתחום הרגשי חברתי.

180 מיליון השקלים הנוספים שיוקצו בקרוב לבתי הספר, יהוו תקציב גמיש במסגרתו הם יוכלו לרכוש שירותים שונים שעונים שלהם על הצרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully