וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הדם הפכה לשגרה בדרום - וחפים מפשע נפגעים: "פחד מטורף"

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 16:44

בן ה-18 שנורה למוות היה הנרצח הרביעי בלקיה בשנים האחרונות. התושבים מספרים כי סכסוך קרקעות בין חמולות מוביל ל"צרורות ירי באופן יומיומי" ברחובות, ומתריעים כי קורבנות נוספים הם רק עניין של זמן: "הכתובת על הקיר"

בווידאו: כוחות משטרה בפעילות מיוחדת למיגור הפשיעה בנגב/צילום: דוברות המשטרה ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בלקיה שבנגב הפחד השתלט על הרחוב. התושבים נתקלים בירי כמעט מדי יום בעקבות סכסוך על קרקעות בין חמולות, שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם בשלוש השנים האחרונות. האחרון שבהם, מוחמד אבו עמר בן ה-18, נורה הלילה למוות, ולפניו נרצח בן גילו המשתייך לאותה משפחה, ובני זוג מהחמולה היריבה בזמן שישבו עם בנם ברכב.

התושבים סיפרו לוואלה! על התחושות ביישוב לאחר הרצח - ועל הרצון לחזור לחיים שקטים. "רוב האנשים פה הם אנשים נורמטיביים, משכילים ולא קשורים לפשע ולנקמות דם. והסכסוך הזה משפיע על כולם", סיפר אחד מהם. "חלק מהצעירים כבר לא מתייחסים לשייחים. יש בלקיה פחד מטורף. ירי יומיומי. לא סתם ירי, אלא צרורות".

מחמד יאסר אבו עמר בן 18
תושב לקיה. עמאר אסדי, תמונות גולשים
ביישוב לא הופתעו. אבו עמר/תמונות גולשים, עמאר אסדי

תושב אחר לא הופתע מהמקרה האחרון. "יש סכסוך בין שתי חמולות כבר שלוש שנים. בחודש האחרון כל יום ירי, כל יום נפגעים, והכתובת הייתה על הקיר. זה התחיל על קרקע והתגלגל. זה היה צפוי", אמר, אך הבהיר כי "אפשר למנוע את זה".

"אנחנו מפחדים. בחודש וחצי האחרון היה כאן ירי ונפצעו שישה אנשים מכל משפחה", המשיך. "אני לא אופטימי. הקריאה שלי למדינה - די, כואב הלב ועצוב. ילד שלא ראה כלום צריך לשמוע יריות ואלימות".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • לקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully