וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר הנער החשוד באונס; אחת המתלוננות: "דרושה ענישה חמורה"

שני פרומקין

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 15:59

ביהמ"ש לנוער בבת ים האריך את המעצר ב-4 ימים. בשיחה עם וואלה! הודתה המתלוננת מ' לתומכיה והאשימה את בית הספר בו למד החשוד בהתעלמות. בתוך כך, פרקליט הנער טען כי קרובי המתלוננת מנסים להטות את דעת הקהל לטובתה, ואישר כי עומדות נגדו כמה תלונות בגין אונס

בווידאו: פרקליטו של הנער החשוד באונס בתל אביב מתייחס לפרשה/צילום: ניב אהרונסון

בית המשפט לנוער בבת ים האריך הבוקר (ראשון) בארבעה ימים את מעצרו של בן ה-15 החשוד באונס בתיכון בתל אביב.

בתוך כך, המתלוננת מ', שפרסמה בסוף השבוע פוסט בו חשפה את זהותה וסיפרה כי החשוד אנס אותה בנובמבר האחרון, הגיבה בשיחה עם וואלה! להארכת המעצר. "המצב שלי לא פשוט", שיתפה. "זה מרגיש טוב שיש כל כך הרבה תמיכה מכל כך הרבה אנשים. לבי עם אותן בנות שחוו ממנו תקיפה או אונס, או כל דבר".

"אני מקווה שהמדינה תקח ברצינות את הנושא כי כרגע העונשים לאנסים הם לא נורמלים לדעתי - לתת לילד שאנס בנות חמישה חודשי עבודות שירות", הוסיפה. "העונשים צריכים להיות הרבה יותר חמורים, כי אחרי חמישה חודשים הוא יכול לעשות אותו דבר לעוד מישהי. בינתיים, סליחה על השפה, הם מסתובבים עם הז** בחוץ והורסים לבנות את כל החיים כי הם לא שולטים בעצמם. המדינה נותנת תמיכה לדבר הזה".

"אני מאמינה לך", מהרשתות החברתיות. ללא, צילום מסך
קמפיין התמיכה במתלוננת/צילום מסך, ללא

לדבריה, התיכון בו לומד החשוד לא ידע על התקרית, ובית הספר הקודם שלו לא ציין בתיקו האישי את דבר התקיפה. "הצוות החינוכי בחר לשתוק. זה מזעזע אותי שהם נתנו יד לאנס. נתנו לילד הזה להסתובב חופשי. בתור צוות חינוך הם היו צריכים לבוא ולדווח, והם בחרו שלא. אני מאשימה אותם חד-משמעית על מה שקרה, כי אם הם היו עושים את זה - הוא לא היה תוקף את שאר הבנות ואותי".

מ' סיפרה על יוזמת התמיכה של חברותיה לתנועת הנוער. "כמה חברות שלי בצופים שמעו על המקרה, גם ממני אישית, ובהתאם לקחו יוזמה מדהימה ותלו שלטים בכל האזור של השבט. הם כתבו 'אני מאמינה לך', שזה לא קשור ללבוש. הן הביעו תמיכה. לצערי נאלצתי למחוק את הפוסט שלי בגלל שהחקירה פתוחה".

פרקליטו של הנער, עו"ד חיים אוחנה מסר בתגובה להארכת המעצר: "אנו מייחלים לסיומה המהיר ולמצויה המלא של החקירה, בשלושת הימים הקרובים, ומקווים שהחשוד ישוחרר לאחר שמיעת גרסתו ובחינת טענותיו".

עוד בוואלה!

"עוד לילה בסדום": הפוסט קורע הלב שכתבה אחת המתלוננות נגד הנער מהתיכון בת"א

לכתבה המלאה

הראיון המלא

הבוקר אמר אוחנה בריאיון ל-103FM לפני הדיון כי מדובר ב"מסע הכפשות ומחול שדים מתוזמן" שמנוהל בידי מקורבי המתלוננת. לדברי עורך הדין חיים אוחנה, הם מנסים להטות את דעת הקהל לטובתה. "הקמפיין הזה מנוהל בצורה בוטה ואגרסיבית מכוונת בכוונת מכוון על ידי מקורבי המתלוננות ומתלוננת אחת מרכזית שמקורביה לא שקטו עוד לפני שהחלה חקירת משטרה", אמר.

"שלא ישתמע מכך שאני מקל ראש", הוסיף. "אני אינני יודע את האמת, מה היה שם ומה לא היה שם, אני רק אומר לכולנו - עצרו רגע אחד, קחו נשימה עמוקה חכו לממצאי החקירה. זכרו שחזקת החפות עומדת לנער הקטין שנמצא עכשיו במצב קשה מאוד. אנחנו מדברים על מצבן הקשה של המתלוננות".הנער נעצר בשבוע שעבר בחשד שביצע עבירות מין בתלמידה בבית ספרו. זאת, לאחר שנחשד בעבר באונס תלמידה בבית ספרו הקודם, ושורת תלונות של תלמידות נוספות הוגשו נגדו. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה ועל זהות הנער.

אוחנה אישר כי ישנן תלונות נגד הנער בגין אינוס או אונס - אך בשל צו איסור פרסום על פרטי החקירה הוא מנוע מלפרט על כך. "לצערי הרב העניין של ריבוי מתלוננות נובע בין היתר מסחף שמתנהל ברשתות החברתיות, מרצון לגייס בכול דרך עוד מתלוננות אחרות", אמר.

בית המשפט לנוער בבת ים. GOV.IL, אתר רשמי
בית המשפט בבת ים/אתר רשמי, GOV.IL

לדבריו, "הקמפיין" של הנערות נגד הנער הוא "דרך לנקום בו על מה שהן מאמינות שהוא עשה. אם הן לא היו מאמינות שהוא אנס אותן או צריכות להגיש נגדו תלונה, יכול להיות שהן לא היו עושות את זה. אבל זה לא אומר שמה שהן אומרות נכון. יש קשת רחבה".

עורך הדין ציין כי לגרסת המשפחה מעבר הנער בין בתי הספר נעשה מסיבות פדגוגיות ולא התנהגותיות. "אין ולא כלום בין התנהגות לא ראויה לבין סיבת המעבר", ביקש להבהיר. "הוא והוריו היו היוזמים להעברתו. לידיעתי ההחלטה הייתה שלו ושל הוריו משיקולים שלהם".

ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב, כתבה היום בעמוד הפייסבוק שלה: "יחסים בין בני 50 לקטינים וקטינות, שימוש בכוח כחלק מיחסים, צילום סמארטפון של כל אקט מיני. את מי נאשים שהילדים מבולבלים? מי מאיתנו הסביר לבנות שלו מה זה בעילה ומה הקשר להסכמה? זמר מפורסם, אנשי עסקים, כדורגלנים. צילומי דוגמניות לצד המילים המכוערות בעולם. התבלבלנו קצת, כולנו, מוכרחים לחשב מסלול מחדש.

"של מי האחריות עכשיו? של ההורים? של התקשורת? של מערכת החינוך? הורים שולחים את ילדיהם לבתי הספר בחשש, בתנועת הנוער לא בטוח שבטוח. גם בבית, בחדר, מול הפלאפון שלהם - המרחב לא בטוח. הסיקור התקשורתי שכאמור חשוב מאין כמוהו, יצא חיובי בבדיקה נגיף הפורנוגרפיה. אני מסתכלת על הבנות שלי, צופות בפורנו בעל כורחן, כי לתכנים אלימים וגרפיים בחדשות שמוקרנות בבית יש לכאורה לגיטימיות. אפשר לדבר על 'מי טו' עד מחר, אבל מישהו צריך לקחת אחריות על האופן שבו מתנהל השיח הזה ומה יהיו ההשלכות שלו. הערב אדבר איתן: אסביר לבנות שלי מהו אונס, מה זה ה'סדום' שמדברים עליו בחדשות כל הזמן ולמה לקבל יריקות וסטירות לא יהפוך אותן למגניבות".

בית הספר בתל אביב שבו למד הנער החשוד 12 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
בית הספר בו לומד הנער החשוד/ראובן קסטרו

מנהל התיכון בו לומד התלמיד שלח בשבוע שעבר מכתב להורי התלמידים, בו כתב כי הצוות החינוכי "התארגן לטפל בדרך רגישה, מכילה, מחבקת וקשובה, לאירוע שהתרחש מחוץ לבית הספר אך נכנס לכאן בדרך הטבע".

הוא ציין כי בית הספר נעזר בשירות הפסיכולוגי ובמרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית, כינס את כל המורים ועתיד להוציא הנחיות ועקרונות הקשבה וסיוע לתלמידים. "כל זמן שהתלונות נחקרות במשטרה אינני יכול להרחיב ולפרט, אך אנחנו מדריכים את כל המורים בדרך ההקשבה הפעילה המתחייבת", אמר. הוא פנה להורים וביקש "שותפות וגיבוי". לדבריו, "האירוע יצר פתח לתלמידות ותלמידים שמבטאים מצוקה, יחד איתכם נהיה קרויים ורגישים לכל גילוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully