וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-15 החשוד באונס בתיכון נעצר לחקירה, מעצרו הוארך עד יום ראשון

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 17:07

אב לתלמידה ביקר בריאיון ב-103FM את התנהלות המערכת שאפשרה את מעבר התלמיד, שנחשד כבר בעבר באונס תלמידה, לתיכון הנוכחי מבלי שננקטו, לדבריו, האמצעים הראויים. "האווירה מאוד קשה, הייתה כאן תקלה". עורך דינו של החשוד: "שפכו את דמו"

הכנות בבית הספר "יסוד המעלה" לקראת החזרה ללימודים אחרי הסגר, ראשון לציון, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"זה יום שחור, אירוע מאוד קשה"/ראובן קסטרו

תלמיד בן 15 נעצר הבוקר (חמישי) על ידי המשטרה, בחשד שביצע עבירות מין בתלמידה בבית ספרו. התלמיד נחשד כבר בעבר באונס תלמידה בבית ספרו הקודם, ושורת תלונות של תלמידות נוספות הושמעו נגדו. צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה ועל זהות הנער, ומעצרו הוארך עד יום ראשון.

מנהל התיכון היוקרתי בו לומד התלמיד שלח היום מכתב להורי התלמידים, בו כתב כי הצוות החינוכי "התארגן לטפל בדרך רגישה, מכילה, מחבקת וקשובה, לאירוע שהתרחש מחוץ לבית הספר אך נכנס לכאן בדרך הטבע". הוא ציין כי הם נעזרים בשירות הפסיכולוגי ובמרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית, כינסו במהלך היום את כל המורים והיום עתידים להוציא הנחיות ועקרונות הקשבה וסיוע לתלמידים. "כל זמן שהתלונות נחקרות במשטרה אינני יכול להרחיב ולפרט, אך אנחנו מדריכים את כל המורים בדרך ההקשבה הפעילה המתחייבת", אמר.

המנהל פנה להורים וביקש "שותפות וגיבוי". לדבריו, "האירוע יצר פתח לתלמידות ותלמידים שמבטאים מצוקה, יחד איתכם נהיה קרויים ורגישים לכל גילוי".

ח', אחד מהורי התלמידות בבית הספר בתל אביב, זעם על ה"מחדל" שהוביל לדבריו לתוצאה הקשה. "זה יום שחור, אירוע מאוד קשה", אמר ח' בריאיון ל-103. "אני חושב שאין אבא או אמא במדינת ישראל שחלום הבלהות הכי שחור שלהם מתממש להם מול העיניים - זו תחושה מאוד קשה וזה אירוע חמור".

"נחשפתי למקרה בעקבות שיחת טלפון מהתקשורת. שאלו אותי אם אני מעודכן ומודע למה שקורה בבית הספר. המנהל לא דיבר איתי ואני יכול להבין למה", אמר ח'. "הטענות הן פחות לבית הספר באופן ישיר כמו שהן ישירות למערכת. זה בית ספר איכותי ומיוחד. ברגע שמגיעים ילדים בגילים גדולים יותר, הם עוברים מסע של אבחונים. מישהו מראיין, בודק, בוחן אותם. כאן למעשה הגיע ילד עם דף חלק. איך הוא הגיע לדף חלק ואיך הוא הגיע למעמד הזה?".

"לא יכול להיות שילד עובר מא' לב' בלי שמישהו מקבל עדכון על מצב הנער", זעם ח'. "אתה מדבר פה על פצצה מתקתקת. היית אצלך פצצה והעברת אותה למקום אחר - זה מחדל".

עם זאת, ביקש ח' להדגיש כי המקרה הקשה לא אירע בין כותלי בית הספר, והסביר: "יש הבדל בין מה שקורה בתוך שטח בית ספר למה שקורה ביום יום. אי אפשר לשלוט 24/7 בכל הילדים, אתה יכול להדריך אותם ולעזור להם. בית הספר זה לא רק מקום שצריך ללמד ילדים לבגרויות וציונים, יש מעבר. הייתה כאן תקלה".

עוד הוסיף ח' כי בתו מגיעה לבית הספר למרות המקרה, וכי הילד החשוד באונס לא נמצא בו. "אני סומך על הצוות המקצועי", אמר. "אנחנו עדיין לומדים את זה בתור הורים. אני רוצה להתפלל שזו הפעם האחרונה שזה קורה אבל לצערי אני יודע שמקרים כאלו קורים. האווירה מאוד קשה".

עוד בוואלה!

תלמיד חשוד שתקף מינית בת 15 בתל אביב - לאחר שאנס נערה בבית ספר אחר שעזב

לכתבה המלאה

"עשו רצח אופי ושפכו את דמו"

עו"ד חיים אוחנה, סנגורו של הנער, אמר לוואלה!: "מה שניתן לומר זה שכרגע הוא נמצא בחקירה והוא מוסר את הגרסה שלו - ואני יכול רק להביע שלצערנו הרב הסדר הוא הפוך - קודם מתקיימת חקירה ברשתות החברתיות, בפייסבוק באינסטגרם, ומתקיימת חקירה בבתי קפה בשיחות חולין בשיחות סלון, מפרסמים את הדברים, מפרסמים את שמו ודיסאינפורמציה במשך קרוב לשבועיים - ורק אז מתפנים לדבר הזניח והשולי שנקרא חקירת משטרה ובירור האמת. שלא לדבר על הנזק הבלתי הפיך שנגרם לו".

"הייתי מצפה שיהיה איזשהו מערך ביקורת לנושאים חריגים כאלו, או אפילו מצב בו זה יעוגן בחוק - והחוק הזה הייעוד שלו יהיה להגן על חשודים פוטנציאליים מפני פרסומים פוגעניים בכל הרשתות החברתיות לפני שהתחילה החקירה המשטרתית, ולפני שעלו איזשהם ממצאים אמיתיים על ידי גורמים מוסמכים מהחקירה", הוסיף. "מה שקורה כאן זה מצב בלתי נסבל - אדם מגיע לחקירה אחרי שכבר חקרו אותו, שפטו אותו, הביעו דעה עליו, הגדירו אותו, עשו רצח אופי, ושפכו את דמו - ועכשיו יש עוד 'אה, סליחה, יש עוד איזשהו פרט קטן, בוא נחקור אותך חקירה משטרתית'. עכשיו צריך לתת לו להיחקר, ונראה מה שהמשטרה תחליט".

"מדובר במשפחה נורמטיבית, אנשים שהם מלח הארץ, משפחה שהיא משפחה למופת, שהדבר הזה נחת עליהם כרעם ביום בהיר וצריכים להתמודד עכשיו עם חשדות לא קלים. הם מאמינים בחקירה הוגנת של המשטרה - שלהבדיל מהרשתות החברתיות תדע לסנן את רעשי הרקע והדיסאינפורמציה שהופצה, ולהביא לחקירה שתגיע למיצוי האמת. כל הורה באשר הוא יכול היה להימצא פתאום במצב כזה, יצטרך להתמודד כשיש חקירה נגד הבן שלו או הבת שלו בנושאים רגישים וחמורים שכאלה", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully