וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוד לילה בסדום": הפוסט קורע הלב שכתבה אחת המתלוננות נגד הנער מהתיכון בת"א

שני פרומקין ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 11.12.2021 / 20:46

בעדות המטלטלת סיפרה הנערה כי החשוד בן ה-15 מהתיכון בת"א אנס אותה: "האנס שלי מסתובב במסדרונות בית ספרי, מדבר עם החברים שלי, חולק איתי אוויר". במקביל, מתלוננת נוספת חשפה את זהותה בפוסט באינסטגרם, ואמרה לוואלה!: "המון בנות שותקות בגלל שהמדינה לא עושה דבר"

גל (שם בדוי), נערה שטוענת כי הותקפה על ידי הנער בן ה-15 מהתיכון היוקרתי בתל אביב, החשוד בתקיפות מיניות מרובות, סיפרה הערב (שישי) בעדות מטלטלת כי הנער אנס אותה כמה פעמים. "האנס שלי מסתובב במסדרונות בית ספרי, מדבר עם החברים שלי, חולק איתי אוויר", שיתפה את מערכת תכנית "שבע תשע" ב-103FM - שם נחשפה הפרשה.

במקביל, מ', נערה מתלוננת נוספת, חשפה כי גם היא נאנסה על ידי הנער, בפוסט שבעקבותיו עשרות נערות פתחו בקמפיין תמיכה באינסטגרם. מ' הודתה על התמיכה, ואמרה לוואלה!: "תודה לכולם, אני מקווה שהמדינה תתפוס יותר ברצינות את הנושא הזה, כי המון בנות שותקות בגלל שהמדינה לא עושה שום דבר".

"אני מאמינה לך", מהרשתות החברתיות. ללא, צילום מסך
הקמפיין ״מאמינה לך״ שנערות השיקו באינסטגרם/צילום מסך, ללא

"לא ידעתי אם לדבר או לא", כתבה גל בפוסט, "משפט ששמעתי הרבה ביחד איתו בשיר 'עוד לילה בסדום', שהוא שר בלופים, ועכשיו הוא עובר לי בראש כל יום. אני מכירה את השיר בעל פה. מלפני שנה ידעתי את השיר הזה. גם ביום שהוא אנס אותי. ידעתי את השיר הזה בעל פה גם כשדחפתי פעמיים פוסטינור לגרון שלי".

"האנס שלי לא רק שלי. הוא של עוד כמה בנות. עד אותו רגע הצלחתי לשמור על מעט תמימות. ואז הרגשתי כאב. כל כך כאב לי. ביקשתי שיפסיק, אבל הוא לא הפסיק. האנס שלי אמר לי שהוא אוהב אותי. וביקש סליחה. אבל אז זה קרה שוב".

עוד בוואלה!

בן ה-15 החשוד באונס בתיכון נעצר לחקירה, מעצרו הוארך עד יום ראשון

לכתבה המלאה
בית ספר. דוד כהן, פלאש 90
"ביקשתי שיפסיק"/פלאש 90, דוד כהן

בפוסט שהעלתה מוקדם יותר הערב מ', שנמחק מאז, משום שלדבריה החקירה עוד מתנהלת, היא כתבה: "בשעה 6:00 נאנסתי. מוזר להגיד את זה בקול ולדבר על זה פתאום, לא חשבתי לכתוב פוסט אבל הרגשתי שאני חייבת. אני ישנתי והוא נגע בי, התעוררתי מהמגע שלו והתחלתי להבין מה הולך לקרות. אני לא ילדה שקטה בדרך כלל ותמיד הכנתי את עצמי שאם דבר כזה יקרה איך להגיב ומה לעשות, אבל כשזה קרה הבנתי שזה לא כזה פשוט".

"קפאתי", שיחזרה מ'. "אמרתי לו שאני לא מרגישה טוב ושיפסיק אבל לו זה לא הזיז. אף אחד לא הכין אותי לרגע של אחרי. מה עושים, איך מתמודדים, למי אומרים או שבכלל שותקים". לטענתה, החשוד אנס אותה בבית של ידיד משותף של השניים, בעודה שיכורה: "הוא ניצל את ההזדמנות, הוריד את המכנסיים ועשה את זה. צרחתי מבפנים וניסיתי להתרחק ממנו כדי שיבין שאני לא רוצה, אבל כל פעם שהתרחקתי הוא חזר".

בשיחה עם וואלה! הדגישה מ' כי היא "מצטערת על שאר הבנות שעברו הטרדה או אונס מצד אותו הילד", והעבירה ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בנוגע לתלונות. "אני עוברת המון לילות ללא שינה, לא מצליחה לאכול, כאבי ראש ופלאשבקים שלא מפסיקים לרוץ לי בראש. איך ממשיכים לחיות אחרי שמישהו בחר לקחת את החיים שלי ולשנות אותם?", שיתפה את מצוקתה.

בית הספר התיכון אחד העם בפתח תקווה 5 במאי 2020. ראובן קסטרו
"הוא ביקש סליחה. אבל אז זה קרה שוב"/ראובן קסטרו

י', אחותה של מ', אמרה לוואלה! כי תקפה את הענישה המקלה לדבריה, שהמדינה מפעילה כלפי עברייני מין. "המדינה הזאת לא יודעת להתנהל עם מקרים כאלה, מאפשרים לאנסים לצאת בלי עונש ראוי, עצוב לומר שבלי עונש בכלל. משרד החינוך צריך להעלות מודעות בקרב בני ובנות נוער, מדובר פה בילד בן 15. לנערות מגיעה הזכות להישמע ולדעת שברגע שהן מחליטות לפתוח פצע כזה וללכת לתחנת משטרה יטפלו באנסים האלה כראוי והעונש יהיה ראוי, שהן ירגישו שזה לא היה לשווא".

על התיכון הקודם בו החשוד למד, אמרה י' בזעם: " זה בין הבתי ספר הכי נחשבים בתל אביב, ברגע שהם ידעו באיזה תלמיד מדובר והשתיקו את העניין ונתנו לו להמשיך בחיים שלו כהרגלו, כל אחד ממי שיושב על הכיסאות נתן לגיטימציה לאונס, הם נתנו לו לחשוב שמה שהוא עושה זה בסדר והנה שוב הוא יצא בלי עונש ראוי. העבירו אותו לבית ספר אחר כדי להרוס חיים אחרים. בגלל כל אחד שם הוא המשיך לעשות את מה שעשה, לאחותי ולעוד עשרות בנות. הדם על הידיים של הצוות וההנהלה שם, שאם היו מטפלים באותו מקרה בדרך שבה היו צריכים לטפל זה לא היה מתגלגל למספר כזה של ילדות".

"הבושה עוברת צד"

אל הבנות הצטרפה גם אמה של אחת מהנערות שלומדות עם החשוד באונס בכיתה, שכתבה פוסט שקיבל תהודה רחבה בפייסבוק בקרב הורים של תלמידי התיכון. "רגע של אופטימיות, הבושה עוברת צד והנערות נחשפות, אחת ועוד אחת, באינסטגרם, הן כותבות, הן מספרות, הן מאשימות. סליחה נערות בנות שכבה של הבת שלי, סליחה שלא הצלחנו להגן עליכן, סליחה שאתן מתמדדות עם צער ויגון שכזה". היא הוסיפה במילות עידוד כי "בניגוד להרבה פמיניסטיות, אני לא חושבת שאונס שווה רצח. זו לא משוואה, אפשר לאהוב, לשמוח ולצחוק אחרי אונס, אפשר להשתקם, אתן חיות, אתן צעירות ואתן לא לבד, אנחנו נעטוף אתכן באהבה ובתמיכה. אין כמובן צורך לכתוב את המובן מאליו, מאמינה לכן".

פרקליט הנער עו"ד חיים אוחנה מסר בתגובה כי "הולכת ורווחת תופעה מקוממת של ניסיון להשפיע על דעת הקהל ועל חקירת המשטרה, באמצעים פסולים, על ידי גורמים שהם חלק מהחקירה עצמה, מתוך כוונת מכוון שנועדה כל כולה להכפיש את שמו של החשוד ולשבש את החקירה וכל זאת, בטרם התקבלו מסקנות וממצאים המאששים או מפריכים את החשדות. הגיעה העת לעקור מהשורש את תופעת 'משפטי השדה' ברשתות החברתיות ולאפשר לגורמי אכיפת החוק להגיע לחקר האמת על פי אמות מידה משפטיות ועובדתיות שחזקת החפות היא אבן יסוד העומדת בבסיסן".

ציפי ברנד, סגנית ראש עיריית תל אביב יפו, מסרה בתגובה: "הנערות שהתלוננו עשו מעשה מאוד אמיץ ולא קל, הן פורצת דרך בכך ששוברות קשר של שתיקה. גדל פה דור מודע, אמיץ וגיבור של נערות ונערים שיודעות היטב את ההבדלים בין טוב לרע בין מותר ואסור שאינן חוששות לעמוד ולהתלונן וחשוב מזה יודעות שיקבלו גב. והתפקיד שלנו זה לתת להם את הגב אנחנו מאמינים לכם.ן לצד זאת בקשה, בואו נעשה מאמץ כולנו להפסיק במילות תיאור פורנוגרפיות. בבעילה אין הסכמה, ביחסים נורמטיביים אין שימוש בכוח, פערי גיל של 40 שנה הם לא נורמלים. אני קוראת מכאן לשרת החינוך, להורים ולמערכות התקשורת: כולנו אחראיים. אסור שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully