וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החקירה דנה בסרסור בסוהרות: "חיילים העירו לקצין המודיעין - אך הוא לא עשה כלום"

עודכן לאחרונה: 8.12.2021 / 16:40

כתב וואלה! מעיד בפני הוועדה לחקירת אירוע הבריחה מכלא גלבוע. אחרי הפרסום על חיילת נוספת שמעידה כי הוטרדה בידי המחבל ומפקדיה לא עשו דבר, מעיד חושף הפרשה: "קצין המודיעין היה מביא לעטאללה לאפות בזמן שביתת רעב"

בווידאו: ועדת הבדיקה דנה בסרסור הסוהרות: קצין אג"מ מחוז צפון וכתב וואלה! מעידים/צילום: רוני כנפו

הוועדה הממשלתית לחקירת אירוע בריחת האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע התכנסה היום (רביעי) בפעם התשיעית. בדיון עלה גם נושא פרשת הסרסור בסוהרות, שבעניינה מעיד עיתונאי וואלה! לירן לוי, שחשף את הפרשה.

בין היתר, העיד לוי כי חיילים שהיו עדים לפרשה כשהתרחשה העירו על כך לקצין המודיעין, אך זה לא עשה שום דבר בנושא. עוד העיד כי קצין המודיעין היה מביא לאסיר הביטחוני עטאללה לאפות בזמן שהאסירים שבתו רעב. כמו כן, העיד כי סמל באגף החרים סוני-פלייסטישן מהאגף של עטאללה. לאחר שעטאללה איים עליו כי "ממחר אתה לא תעבוד יותר באגף", הוא אכן הועבר להיות זקיף.

פרדי בן שטרית מפקד כלא גלבוע בעת בריחת האסירים מעיד בועדת החקירה 24 בנובמבר 2021. -, פלאש 90
מפקד כלא גלבוע, פרדי בן שטרית/פלאש 90, -

היום פורסם כי חיילת נוספת ששירתה בשירות חובה בכלא גלבוע כסוהרת באגף הביטחוני כי המחבל
מחמוד עטאללה נהג להטריד אותה מינית. בכך עלה לארבע מספר הסוהרות שבהן ביצע עטאללה מעשים מגונים, שתי חיילות ושתי סוהרות קבע. כמו כן, סיפרה החיילת כי ממפקדיה ידעו שהותקפה על ידי עטאללה ולא עשו דבר בנושא, ואף נקבה בשמו של קצין מודיעין נוסף שידע על המקרה ולא פעל בנידון.

רויטל (שם בדוי) הוסיפה שלאחר שהשתחררה מהכלא, עטאללה התקשר אליה לטלפון הנייד ואמר לה שהוא מתגעגע אליה. רויטל, שנדהמה מכך שעטאללה מחייג אליה מהכלא, שאלה אותו מהיכן קיבל את מספר הטלפון שלה. הוא השיב לדבריה שסוהר בכלא נתן לו את המספר - ואף אמר לה כי הוא יודע היכן היא ובן זוגה מתגוררים.

במסגרת הפרשה, שאירועיה החלו להיחשף כבר ב-2018, התגלה כי בבית הכלא גלבוע סרסרו בחיילות שירות חובה בכלא כדי לספק צרכים מיניים למחבלים. כמו כן נחשף שקצין המודיעין של כלא גלבוע הודה בחקירתו שידע על התקיפות המיניות של האסיר מחמוד עטאללה וששיבץ סוהרות על פי בקשתו, ללא ידיעתן במטרה להשיג ידיעות מודיעיניות מאותו אסיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully