וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילת נוספת חושפת: הוטרדתי בידי המחבל בכלא גלבוע - המפקדים ידעו ולא עשו דבר

8.12.2021 / 10:00

לדברי החיילת, ששירתה כסוהרת, האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה נהג להטריד אותה מינית: "הוא נגע בי כששמתי לו אזיקים". לדבריה, למרות שחשפה בפני קציני הכלא את הדברים - הם לא פעלו בנידון. עוד סיפרה כי המחבל התקשר אליה אחרי שהשתחררה: "אמר שסוהר הביא לו את המספר שלי"

בווידאו: הכנסת דנה בפרשת הסרסור בסוהרות בכלא גלבוע/צילום: ערוץ הכנסת

חיילת נוספת בשירות חובה ששירתה בכלא גלבוע כסוהרת באגף הביטחוני סיפרה כי האסיר הביטחוני מחמוד עטאללה נהג להטריד אותה מינית. בכך עלה לארבע מספר הסוהרות שבהן ביצע עטאללה מעשים מגונים, שתי חיילות ושתי סוהרות קבע. "באחד המקרים כששמתי לו אזיקים ביציאה מהאגף הוא נגע בי", סיפרה החיילת לוואלה!.

רויטל (שם בדוי) שירתה בכלא גלבוע עד שחרורה ב-2017. רק לאחר שנחשפה פרשת סרסור הסוהרות ביוני 2018 היא פנתה לסוהרת נ' שהותקפה מינית בידי עטאללה וחשפה בפניה כי עטאללה נהג לגעת גם בה, וכי כמו במקרה של שלוש הסוהרות מפרשת הסרסור - מפקדיה ידעו על כך ולא עשו דבר. רויטל אף נקבה בשמו של קצין מודיעין נוסף מכלא גלבוע שידע כי עטאללה הטריד אותה ולא פעל בנידון.

כלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. ללא, פלאש 90
כלא גלבוע/פלאש 90, ללא

היא הוסיפה שלאחר שהשתחררה מהכלא עטאללה התקשר אליה לטלפון הנייד ואמר לה שהוא מתגעגע אליה. רויטל, שנדהמה מכך שעטאללה מחייג אליה מהכלא, שאלה אותו מהיכן קיבל את מספר הטלפון שלה. הוא השיב לדבריה שסוהר בכלא נתן לו את המספר - ואף אמר לה כי הוא יודע היכן היא ובן זוגה מתגוררים.

היא ניתקה מיד את השיחה, אך המקרה וההטרדות המיניות שחוותה בכלא הציפו אותה וכפי שסיפרה, היא חווה כיום חרדות ולא מעזה לשתף איש במה שעברה. "היא ראתה איך הופקרנו על ידי שב"ס ואיך אנחנו נאלצות להתמודד עם כל מה שקורה בעצמנו ולכן היא חוששת לחשוף את מה שעבר עליה ולהתלונן במשטרה", סיפרה הסוהרת נ' לוואלה!.

היום יעיד עיד לירן לוי, כתב וואלה! וחושף הפרשה, בפני הוועדה הממשלתית לבדיקת מחדל בריחת האסירים הביטחוניים. לוי מעיד תחת שבועה על התנהלות שב"ס בפרשה כפי שנחשף אליה מהסוהרות ומגורמים נוספים ששירתו בכלא גלבוע.

מוחמד עטאללה. המחבל מכלא גלבוע שהטריד סוהרות. אתר רשמי, אתר רשמי
עטאללה/אתר רשמי, אתר רשמי

שלשום העיד במשטרה במשך כשעה וחצי מפקד כלא גלבוע, גונדר משנה פרדי בן שטרית. הוא סיפר כי לא ידע בזמן אמת על המתרחש בכלא גלבוע, ונחשף למקרה לראשונה בתקשורת - ואחר כך בשנת 2019 כשהיה עוזרו של ממלא מקום נציב שב"ס אשר וקנין, שקיבל את ממצאי החקירה והחליט ביחד עם השר דאז גלעד ארדן להחזיר את קצין המודיעין לעבודה.

"בכניסה לתפקיד כמפקד כלא גלבוע הבהרתי שהנושא הזה הוא נר לרגליי ושאסור שיקרו דברים כאלה", אמר בעדותו במשטרה. דבריו של בן שטרית אינם מוסיפים דבר לחקירת המשטרה, ולא יכולים לסייע בביסוס תשתית ראייתית לביצוע עבירה פלילית. עם זאת, תיק החקירה כפי שסוכם והועבר לפרקליטות בדצמבר 2019, מכיל לכאורה תשתית ראייתית מספקת להגיש נגד קצין המודיעין כתב אישום לאחר שהודה בחקירה במשטרה כי שיבץ סוהרת באגף של עטאללה. זאת, מאחר והוא העלה את שמה ובנוסף הודה כי היא התלוננה בפניו - אך לא תיעד זאת ולא דיווח כי שוחח על כך עם המחבל. כעת בפרקליטות יצטרכו להכריע מחדש בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully