וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגל בבית גנץ: ראש שב"כ לקח אחריות, שני מנהלים בארגון קיבלו הערה פיקודית

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 19:03

בין ממצאי הוועדה, שהגדירה את התקרית "תקלה מקצועית", נמצאו כשלים בהליך האבחון הביטחוני של עומרי גורן ופערים בתהליכי העבודה בין גורמים ביטחוניים שונים. בר: "המסקנות כבר תורגמו לפעולות בשטח שיצמצמו משמעותית את הסיכוי להישנות מקרים מסוג זה"

בווידאו: המנקה בבית גנץ מתייחס לאישומים נגדו/מערכת וואלה!

שירות הביטחון הכללי פרסם היום (שלישי) את מסקנות ועדת הבדיקה שבחנה את העסקת עומרי גורן, העובד בבית שר הביטחון בני גנץ שמואשם בריגול לטובת איראן. "למרות הצלחה בסיכול, כשלנו במניעה", אמר ראש שב"כ רונן בר. בעקבות התקרית, שהוגדרה בידי הוועדה כתקלה מקצועית, החליט בר לתת הערה פיקודית לשני מנהלים בארגון.

בוועדה שמינה בר כיהנו שלושה בכירי שב"כ בדימוס - שני ראשי אגפים לשעבר וראש חטיבה לשעבר מתחום האבטחה וההתאמה. בין מסקנותיה נקבע כי התגלו כשלים מקצועיים בהליך האבחון הביטחוני של גורן בשל פערים מקצועיים ופערים בתהליכי העבודה. כמו כן, התגלו ליקויים בתהליכי הבקרה שאמורים היו לאתר את הטעות לאחר מעשה.

עומרי גורן העובד של בני גנץ, הנאשם בריגול עבור איראן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פער בתהליכי הסנכרון. גורן/מערכת וואלה!, אתר רשמי

כמו כן נמצא פער בתהליך העבודה המסנכרן דרך קבע את כלל הגורמים העוסקים באבטחת השר וסביבתו - יחידת האבחון ויחידת האבטחה בשב"כ והממונים על האבטחה מטעם משרד רה"מ ומשרד הביטחון.

"בתהליך תקין אדם כזה לא היה אמור לעבוד בסביבת אישיות מאובטחת", הוסיף בר. "התקלה שהתרחשה באירוע נקודתי זה, אפשרה לנו בחינת עומק שתביא לשיפור תהליכים ומנגנוני בקרה בכל הנוגע לסוגיית בעלי התפקידים בסביבת האישים המאובטחים. התחקיר היווה הזדמנות לבחון באופן נרחב תהליכי עבודה מקצועיים השגורים בשירות. מסקנות ועדת הבדיקה החיצונית, לצד הפקת לקחים מעמיקה ויסודית של יחידות השירות, תורגמו כבר לפעולות בשטח שיצמצמו באופן משמעותי את הסיכוי להישנות מקרים מסוג זה".

גנץ. יונתן זינדל, פלאש 90
בוצעה בדיקת רוחב מול כלל האישים המאובטחים. גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

במסגרת הפקת לקחים מיידית ובהנחיית ראש השירות, בוצעה בדיקת רוחב מול כלל האישים המאובטחים. "בפועל, הוחמרו נהלי הבדיקה והאבחון של המעגלים הקרובים לאישים המאובטחים", נמסר משב"כ. "בנוסף, חודדו ורועננו הממשקים ותחומי האחריות שבין היחידה לאבטחת אישים לבין הקב"טים במשרדי הממשלה שאחראים על בתי האישים".

מעבר לכך, בר הנחה על הוספת שכבות הגנה מודיעיניות ומבצעיות במעטפת האבטחתית של האישים המאובטחים על ידי השירות. כמו כן, שונו תהליכי עבודה ונוספו גורמי בקרה על תהליך האבחון הביטחוני של בעלי מקצוע ואחרים הנמצאים בסביבת האישים.

"לצד הכשל במניעת העסקתו של עומרי גורן בבית השר, ראש השירות ציין לשבח את פעולת הסיכול המקצועית והמהירה שאפשרה לאתר באופן מידי ולעצור את החשוד תוך 48 שעות מרגע יצירת הקשר עם הגורם העוין", נמסר.

  • עוד באותו נושא:
  • בני גנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully