וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד בביתו של שר הביטחון גנץ מואשם בריגול עבור איראן באמצעות בלאק שאדו

כתב אישום הוגש נגד עומרי גורן, אזרח ישראלי שהועסק בעבודות משק בית בביתו של שר הביטחון. לפי האישום, גורן פנה מיוזמתו לקבוצת ההאקרים המזוהה עם איראן, והציע לסייע לה בדרכים שונות. בין היתר, הציע לשתול "תולעת" במחשבו האישי של השר וצילם את הכספת שלו

בווידאו: סרטון של בני גנץ במשרד בביתו בראש העין/טיקטוק

כתב אישום בגין ריגול עבור איראן הוגש היום (חמישי) נגד עומרי גורן גורוכובסקי, ישראלי בן 37 שעבד בביתו של שר הביטחון בני גנץ - כך התיר שב"כ לפרסום. על פי כתב האישום, גורן, שהועסק בעבודות משק בית וניקיון בביתו של גנץ במשך כמה שנים יחד עם זוגתו, פנה באמצעות טלגרם לקבוצת ההאקרים "בלאק שאדו", המזוהה עם איראן, והציע לסייע לה בדרכים שונות, עבור תשלום.

בעקבות כתבות בכלי התקשורת אודות קבוצת ההאקרים, שביצעה בתקופה האחרונה מתקפות סייבר נגד מטרות ישראליות, גורן איתר נציג של "בלאק שאדו", פנה אליו בזהות בדויה והציע לסייע לו. בין היתר, הציע לשתול "תולעת" שתאפשר לפרוץ למחשב של גנץ, כך לפי כתב האישום.

כדי להוכיח את רצינותו ואת קרבתו לשר, צילם גורן כמה פריטים במקומות שונים בביתו והעביר להאקרים. בין היתר, צילם את הכספת של גנץ, שולחן עבודה, מחשבים, טלפון, טאבלט, קופסה בה היו פריטים צה"ליים שעליהם מספרים סידוריים, מארז ועליו מדבקה ובה כתובת IP, מכונת גריסה, מזכרות צבאיות שניתנו לגנץ כשהיה רמטכ"ל, תמונות של השר ובני משפחתו, חשבון תשלום ארנונה של השר ועוד. לאחר מכן, מחק גורן את כלל ההתכתבויות בטלגרם עם ההאקר ואת התמונות ממכשיר הסלולרי שלו.

גנץ. יונתן זינדל, פלאש 90
מרגל בביתו של שר הביטחון. גנץ/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי שב"כ, גורן נעצר ימים ספורים לאחר שיצר קשר עם נציג הבלאק שאדו, והוא לא הספיק להעביר מידע רגיש. בשל נהלי אבטחת המידע בבית שר הביטחון, הנאשם לא נחשף לחומרים מסווגים, והוא לא הצליח להעביר חומרים כאלו.

לגורן עבר פלילי עשיר, שכולל חמש הרשעות קודמות, בהן שני אירועים של שוד בנק. הוא ריצה ארבעה מאסרים שונים, האחרון שבהם נמשך ארבע שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ביתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ראש העין, 10 באפריל 2019. ראובן קסטרו
ביתו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ראש העין, 10 באפריל 2019/ראובן קסטרו

היום, בתום חקירת שב"כ ויאחב"ל, פרקליטות מחוז מרכז הגישה לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגדו, המייחס לו עבירת ריגול. כמו כן, הוגשה בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. בעקבות המקרה, שב"כ יבצע תחקיר על הפרשה, כדי למנוע הישנות של מקרים כאלה. בין היתר, ייבחנו הליכי הבדיקה.

עו"ד גל וולף, המייצג את גורן מטעם הסניגוריה הציבורית, מסר בתגובה לכתב האישום: "לאחר חקירה של גורמי הביטחון הם הבינו שגרסתו של המנקה נכונה וכי לא הייתה לו כל כוונה לפגוע בביטחון המדינה והוא לא פגע בביטחון המדינה. הוא טוען כי פעל מתוך מצוקה כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully