וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בשב"כ מודים בכשל בביתו של גנץ: "אסור היה לאפשר לאדם כזה לעבוד שם"

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 19:26

בארגון אומרים כי לא היה מקום לאפשר לאדם עם עבר פלילי לעבוד בביתו של שר הביטחון, ולמעשה היה כשל בתהליך שאפשר זאת. גורם בכיר בשב"כ לשעבר מותח ביקורת: "האבחון הביטחוני לא זיהה את פוטנציאל הנזק"

בווידאו: סרטון של בני גנץ במשרד בביתו בראש העין/טיקטוק

בשב"כ התיחסו היום (חמישי) לפרשת ניסיון הריגול של עובד הניקיון עמרי גורן עבור איראן בביתו של שר הביטחון בני גנץ. בארגון אומרים שבעקבות המקרה הם יבצעו בחינה מחודשת של תהליכי האבחון הביטחוני שעוברים בעלי תפקידים בסביבתם של אישים מאובטחים. לדברי הארגון, כבר בשלב זה הופקו לקחים, וכעת מגובשים נהלים חדשים כדי לתת מענה לאיומים פוטנציאליים.

הארגון מודה כי בתהליך התחקור של החשוד היה כשל, ושהיה מקום לאתר אותו קודם לכן. עוד אומרים בשב"כ כי מלכתחילה לא היה מקום לאפשר לאדם כזה לעבוד בסביבתו הקרובה של שר הביטחון.

עומרי גורן העובד של בני גנץ, הנאשם בריגול עבור איראן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"האבחון הביטחוני לא זיהה את פוטנציאל הנזק". עומרי גורן/מערכת וואלה!, אתר רשמי

גורם ביטחוני בכיר לשעבר התייחס לפרשה בשיחה עם וואלה! ואמר כי יש מקום לביקורת גם על חלקו של גנץ במקרה. "יש אבחנה ברורה בין האחריות של שב"כ לאחריות של משרד הביטחון" אמר הגורם, "אלו אחראים על אבטחת השר עצמו ואלו אחראים על אבטחת הבית". לדברי הגורם, ביתו של השר הוא לשכה לכל דבר, שבה הוא מקבל ומוסר מידע.

"יכול להיות שם חומר רגיש", אמר המקור, "מה עם שימוש בטלפון אדום? יש פה שאלות קשות ונוקבות. איפה חלקו של בני בנושא? הוא המעסיק?".

ממשרד הביטחון טרם נמסרה התייחסות לנושא.

עוד בוואלה!

עובד בביתו של שר הביטחון גנץ מואשם בריגול עבור איראן באמצעות בלאק שאדו

לכתבה המלאה

"פוטנציאל הנזק לא זוהה"

עדי כרמי, בכיר לשעבר בשב"כ, התייחס אף הוא לפרשה, ומתח ביקורת על שב"כ: "האבחון הביטחוני לא זיהה את פוטנציאל הנזק", אמר כרמי, "בהחלט יש מה לתחקר ולהפיק לקחים על האופן שבו בוצע האבחון הביטחוני, כדי לדעת איך לטפל בזה בפעם הבאה טוב יותר".

לצד הביקורת, ציין כרמי כי שב"כ סיכל את ניסיון הריגול בצורה מהירה. "הבן אדם עבד בתחום הניקיון בבית של בני גנץ עוד לפני שהוא נהיה שר ביטחון. בשביל בצע כסף הוא עשה פנייה? זה אירוע", אמר כרמי והסביר מדוע לא פשוט לחטט בעברו של עובד. "יש פה רגישות מסוימת כשאתה מתחקר את זה. נושאים כמו חופש העיסוק, צנעת הפרט ועוד. אומנם היה לו עבר פלילי, אבל לא עבר ביטחוני".

"צריך להדגיש שיש פה הצלחה, כי שב"כ זיהה וסיכל מבעוד מועד את הכוונות של אותו אדם", הוסיף בכיר שב"כ לשעבר. "לא נגרם שום נזק. זו הצלחה מבצעית".

בד בבד, גורמים במערכת הביטחון אומרים כי הנאשם עבד בבית השר עוד לפני שגנץ הפך להיות אישיות מאובטחת. עוד אמרו הגורמים, כי תהליך האבחון לא היה מושלם, אך לא מדובר בכישלון אבטחתי מאחר ומעגלי ההגנה האחרים של שב"כ פעלו, איתרו וסיכלו. עוד הדגישו הגורמים כי לא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully