וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לשחיתות: הממונה על המועצה הדתית בי-ם יסיים את תפקידו לאחר 14 שנה

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 19:46

ההחלטה על סיום כהונתו של יהושע ישי התקבלה ע"י השר כהנא, בהמלצת ועדה שבחנה את כשירותו של הראשון לתפקיד, והתבטאה בחריפות נגדו. לאורך השנים עלו טענות קשות על התנהלותו של ישי במועצה, והוא אף נעצר בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים. הוא יסיים את תפקידו בחודש הבא

השר מתן כהנא הודיע היום (שלישי) לממונה על המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, כי עבודתו תסתיים ב-19 בינואר 2022. זאת בשל טענות קשות שעלו נגד ישי על אופן ניהול המועצה ואף חשדות לשחיתות. ישי נחשב למקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי, והשר לענייני דת הקודם, יעקב אביטן, שסירב לחתום על הדחתו.

עם כניסתו של השר כהנא לתפקיד, הוא החל לפעול לשינויים ורפורמות במועצות הדתיות, שכוללות בין היתר החלפת 90 ממונים שלא נבחרו ומשמשים בתפקיד. כמו כן הוא מינה אישה ראשונה לעמוד בראש מועצה דתית.

על אף שהמועצה הדתית בירושלים היא מערך ציבורי חשוב ביותר, מנהלים אותו שלושה אנשים בלבד. בגלל מחלוקות פוליטיות והתנגדות חברי המועצה החרדים למינוי נשים למועצה, מנוהלת המועצה הדתית על ידי ועדה ממונה של שלושה אנשים, במתכונת דומה לוועדה קרואה ברשויות המקומיות, ובראש הוועדה עומד ישי. התפקיד היה אמור להיות זמני, אך הזמני הפך לקבוע, מאחר וכהונתו של ישי כממונה על המועצה לא נקצבה בזמן, והוא מכהן בתפקיד כ-14 שנה.

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
יסיים את תפקידו לאחר 14 שנים. ישי/יואב דודקביץ'

לאורך השנים עלו טענות קשות נגד התנהלותו של ישי, והוא אף נעצר בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים - תיק שלבסוף נסגר מחוסר ראיות. כך למשל, בדו"ח מבקר המדינה משנת 2017 מפורט כיצד המועצה הדתית חתמה על הסכם עם חברת מד פארק, לאספקת מערכת לבקרת כניסה למקוואות, ללא מכרז כדין. עוד נטען שישי ועובד נוסף נסעו לחו"ל על חשבון החברה, שהוא העסיק בביתו עובד תחזוקה של המועצה לעבודות פרטיות, ועובדי המועצה נהנו מחדרי אירוח במלונות בניגוד לכללי מנהל תקין.

בשנת 2016 פשטו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים על משרדי המועצה, ועצרו את ישי וחמישה עובדים, בחשד לעבירות הונאה ומרמה והפרת אמונים. פרקליטות מחוז ירושלים סגרה את התיק מחוסר ראיות והמליצה להעביר את הטיפול לנציבות שירות המדינה. אך משום שישי נחשב לממונה על המועצה הדתית ולא עובד מן המניין, לא ניתן להעמיד אותו לדין משמעתי.

הדברים הגיעו לשיא בשנת 2018, אז אחד משלושת חברי הוועדה הממונית נעדר מהישיבות במשך חודשים ארוכים, וישי אפילו לא דיווח על כך למשרד לשירותי דת, כך שהמועצה הדתית מהגדולות בארץ נוהלה בידי שני אנשים בלבד במשך תקופה ארוכה.

הרבנות הראשית, ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
המועצה הדתית בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

אחרי שהתלונות הצטברו נגד ישי, התכנסה בשנה שעברה הוועדה לבדיקת כשירותם והתאמתם של המועמדים לכהונה ממונה על מועצה דתית כדי להמליץ לשר לשירותי דת על הדחתו. חברי הוועדה התבטאו בחריפות נגד ישי: "חברי הוועדה מזהים דפוס התנהלות לא מקובל של עבודה עצמאית ללא שיתוף או קיום מנגנוני בקרה ופיקוח מתאימים על החלטותיו של יו"ר הועדה הממונה. אין מדובר בטענות חדשות אגב. גם דוחות הביקורת מעירים על כך שמר יהושע ישי הוא היחיד ואין בלתו".

בעקבות ההודעה על סיום כהונתו של הרב יהושע ישי, מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "אנו מברכים על הודעת השר לשירותי דת מתן כהנא על סיום כהונתו של הרב יהושע ישי, הממונה על המועצה הדתית בירושלים. תנועת נאמני תורה ועבודה פנתה לשר לשירותי דת מספר פעמים בעניינו וכבר בשנת 2020 ביקשנו את הדחתו של ישי, זאת בעקבות שורה של חשדות לעבירות משמעת ולאחר שועדה מיוחדת המליצה להדיחו. במשך שנים נשמעו טענות קשות על תפקודו של הרב ישי במועצה הדתית ירושלים והדבר גרם נזק תדמיתי כבר למועצה ולשירותי הדת הניתנים בישראל בכלל. הצעד להדחתו הוא צעד חשוב לשיפור תפקודה של המועצה הדתית ירושלים ולביעור הנגעים במועצות הדתיות בישראל בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully