וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשד לניגוד עניינים: הליכים משמעתיים נגד יו"ר המועצה הדתית בי-ם

11.12.2016 / 20:41

הרבנות הראשית החליטה כי יהושע ישי לא יוכל להתערב בהנחיות הנוגעות לקליטת בשר כשר בבתי עסק בבירה במשך שנה, בשל נסיעתו לצרפת מטעם יבואן פרטי, שנחשפה בוואלה! NEWS. ישי לא הגיב לטענות נגדו

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
נסע לצרפת מטעם יבואן פרטי. ישי/יואב דודקביץ'

הרבנות הראשית לישראל נקטה הליכים משמעתיים נגד יו"ר המועצה הדתית בירושלים, יהושע ישי, שפעל לכאורה בניגוד עניינים, כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS. זאת, מאחר שטס לאחרונה לצרפת מטעם יבואן בשר פרטי כדי לשמש כמשגיח כשרות בתשלום, על אף היותו אחראי בין היתר על מערך הכשרות בעיר. לפי החלטת הרבנות, על ישי להימנע ממעורבות בהנחיות על קליטת בשר לבתי עסק שבהם נערך פיקוח כשרות, למשך שנה מיום סיום עבודתו אצל היבואן הפרטי.

רוב הבשר המשווק בישראל אינו נשחט בארץ משיקולים כלכליים והלכתיים, אלא מיובא. החוק קובע כי בשר שמקורו בחו"ל יוכנס ארצה רק אם הוא כשר, ובהתאם לכך, צוותי שחיטה והשגחה מטעם הרבנות הראשית פועלים בכ-30 משחטות בעולם. התוצרת הכשרה - כ-70 אלף טון בשנה - נשלחת לישראל, ואילו הבשר הטרף מועבר לשווקים המקומיים או למדינות אחרות.

עוד בוואלה! NEWS:
קשיים ביישום המתווה להעתקת תושבי עמונה לחלקות סמוכות
טראמפ: "המטוס הנשיאותי יקר מדי"; הבית הלבן: "לא נכון"
בטקס לזכר בן גוריון: מנקה הושפלה והופשטה בבדיקה ביטחונית

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
נקטה הליכים משמעתיים נגד ישי. הרבנות הראשית/רוני כנפו

יציאתו של ישי יחד עם עובדים נוספים במועצה הדתית לחו"ל במסגרת פרטית, העלתה חשד לניגוד עניינים בעבודתם השוטפת במועצה, שנוגעת לקליטת בשר כשר בבתי עסק בירושלים. בעקבות כך, שיגר אליו היועץ המשפטי של הרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג, מכתב שבו קבע כי עולה חשד "לניגוד עניינים הנוצר בין תפקידך כמשגיח כשרות מטעם יבואן ספציפי לבין כהונתך הרמה".

ישי לא הגיב עד כה לטענות נגדו, וברבנות מיהרו להסיק מסקנות והורו על הצעדים המשמעתיים. בנוסף, היועץ המשפטי הורה למחלקת שחיטת חו"ל, שטענה כי שיבצה מטעמה את ישי לנסיעה "בתום לב", שלא לחזור על כך פעם נוספת במהלך כהונת ישי בתפקיד יו"ר המועצה הדתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully