וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לניגוד עניינים: יו"ר המועצה הדתית שימש כמשגיח כשרות פרטי

24.11.2016 / 0:43

יו"ר המועצה הדתית בירושלים, שאחראי גם על מערך הכשרות בעיר, טס לצרפת במסגרת צוות שחיטת חו"ל של הרבנות למפעל בשר מטעם יבואן פרטי. היועץ המשפטי של הרבנות דרש הבהרות עד יום ראשון

יהושע ישי, יו"ר המועצה הדתית בירושלים. יואב דודקביץ'
חשש לניגוד עניינים. יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי/יואב דודקביץ'

יו"ר המועצה הדתית בירושלים יהושע ישי, האחראי גם על מערך הכשרות בעיר, חשוד כי פעל בניגוד עניינים. בימים האחרונים טס ישי לצרפת מטעם יבואן בשר פרטי כמשגיח כשרות, במסגרת צוות שחיטת חו"ל של הרבנות הראשית לישראל - כך עולה ממסמך שהגיע אתמול (רביעי) לידי וואלה! NEWS.

רוב הבשר המשווק בישראל אינו נשחט בארץ משיקולים כלכליים והלכתיים, אלא מיובא. החוק קובע כי בשר שמקורו בחו"ל יוכנס ארצה רק אם הוא כשר, ובהתאם לכך, צוותי שחיטה והשגחה מטעם הרבנות הראשית פועלים בכ-30 משחטות בעולם. התוצרת הכשרה - כ-70 אלף טון בשנה - נשלחת לישראל, ואילו הבשר הטרף מועבר לשווקים המקומיים או למדינות אחרות.

עוד בוואלה! NEWS:
גל השריפות נמשך: יישוב שלם במשגב שבצפון פונה בשל דליקה
תינוקת המריבה שהובאה מסרי לנקה בדרך לא חוקית - לא תגורש
טנקים לנשים בלבד, ללא חציית גבול: צה"ל נערך לקליטת הלוחמות

המועצה הדתית בירושלים. גוגל מפות, אתר רשמי
המועצההדתית בירושלים/אתר רשמי, גוגל מפות

היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, עו"ד הראל גולדברג, פנה ליו"ר המועצה ישי במכתב בשל החשש לניגוד עניינים וביקש ממנו להתייחס לטענות עד יום ראשון. "מעבר להיבטים השונים אשר נתונים לאחריותו של המשרד לשירותי דת, עולה החשש, לכאורה, לניגוד עניינים הנוצר בין תפקידך כמשגיח כשרות מטעם יבואן ספציפי לבין כהונתך הרמה במועצה הדתית", כתב עו"ד גולדברג לישי, "חשש זה מתעורר לכאורה, גם אם בעוצמה נמוכה יותר, באשר לעובדים הנוספים מהמועצה הדתית ובייחוד ככל שהם עוסקים בתחום הכשרות".

זו אינה הפעם הראשונה שבה המועצה הדתית בירושלים עולה בהקשר שלילי. בחודש יולי עצרו חוקרי מפלג ההונאה של משטרת ירושלים ארבעה מעובדי המועצה הדתית ועיכבו לחקירה פקידים נוספים בחשד למרמה, להפרת אמונים ולקבלת טובות הנאה במסגרת עבודתם במועצה הדתית. בין היתר עלה חשד כי עובדים נסעו לחו"ל, באחד המקרים יחד עם בנות זוג, על חשבון חברות פרטיות שזכו במכרזים לאספקת שירותים עבור המועצה הדתית וכמו כן קיבלו טובות הנאה על חשבון גופים שהיו תחת פיקוח המועצה הדתית בענייני כשרות.

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התקבלה תגובתו של יהושע ישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully