וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש הקיא זרוע אנושית מול מאות צופים ופתר תעלומת רצח

17.12.2021 / 0:00

כריש שהקיא זרוע באקווריום קטועה עם קעקוע ייחודי עליה סייע לפתור תעלומת רצח בין אנשי כנופיה שאירע באוסטרליה לפני מאה שנים. מוכנים להיחשף לסיפור הרצח המטורף ביותר ששמעתם בחייכם?

טריילר לסרט הדוקומנטרי "Tiger Shark Express"/Guy Harvey

על תעלומת הרצח שנפתרה לפני כמעט מאה שנים בעזרת כריש, שמעתם? אז חגרו חגורות, כי אנחנו הולכים לשתף אתכם באחד ממקרי הרצח המוזרים ביותר שדווחו עד היום. זה היה יום בהיר אחד באפריל, 1935, בו כריש טיגריסי שנתפס בידי בעלי אקווריום בסידני, אוסטרליה הקיא בפני מאות צופים זרוע אנושית עם קעקוע ייחודי - שקל היה לשייך אותה לאדם שנרצח בדם קר בידי עמיתו לפשע.

סיפורנו מתחיל כשבעלי "אקווריום קוג'י ואמבטיות השחייה" בסידני, ברט הובסון, לכד כריש טיגריסי והשתמש בו כדי למשוך לקוחות. הכריש שמשקלו היה טון אחד ואורכו ארבעה מטרים, נתפס במרחק של שלושה קילומטרים מהחוף, ועד מהרה החלו המונים לנהור למקום כדי לראותו. בסביבות השעה 16:30 בחופשת יום אנזא"ק (יום הזיכרון הלאומי), הכריש החל לפרכס והקיא תחילה עכברוש, אז הקיא ציפור ולבסוף הקיא גם זרוע של אדם - כשהקהל מתבונן בנעשה באימה. אחד העדים לתקרית, נרקיס ליאו יאנג, סיפר בזמנו ל-The Sydney Herald: "הייתי שלושה או ארבעה מטרים מהכריש וראיתי בבירור שיוצא מפיו קצף חום שהדיף ריח ממש לא טוב".

על הזרוע השמאלית שנפלטה מלוע הכריש היה קעקוע בולט על האמה הפנימית של שני מתאגרפים, וחבל היה מחובר לפרק כף היד. עד מהרה גילתה המשטרה שהזרוע שייכת לאיש כנופיה בשם ג'ימי סמית' וכי ג'ימי לא נטרף בידי כריש - אלא זו הייתה רק הזרוע שלו שהוגשה לכריש כמאכל לאחר שנרצח בדם קר.

זה סיפורו המלא של זרוע והכריש:

וזה מה שבאמת קרה שם

ג'ימי סמית' היה מקורבו של איש הפשע המקומי רג'ינלד הולמס. הוא עבד אצלו בהברחת סמים מאוניות חולפות. הצמד חבר לפטריק בריידי, איש שירות לשעבר שהורשע בהונאה. הם החלו לזייף צ'קים מלקוחות עשירים של הולמס, תוך שימוש בעסקים של הולמס וסמית' כדי לפדות אותם. עם הזמן סמית' והולמס הסתכסכו - ועד מהרה סמית' החל לסחוט את שותפו לשעבר. סמית' בילה את הלילה האחרון בחייו עם פטריק בריידי כשהשניים יצאו לשתות משהו בבר בית המלון. המשטרה הצליחה לאתר את תנועותיו האחרונות, וכשלושה שבועות לאחר שזרועו של סמית' נמצאה - בריידי נעצר בחשד לרציחתו. עם זאת, ללא גופה, זרוע אחת לא הייתה הוכחה מספקת לרצח.

בחקירתו בריידי הפנה אצבע מאשימה לעבר הולמס. כשהמשטרה הייתה בדרכה להולמס, הוא השתכר וירה לעצמו בראש. חכו, הסיפור ההזוי הזה מקבל טוויסט נוסף: הולמס שרד את מקרה ההתאבדות שלו, לאחר שהכדור פגע בעצם בראשו. הולמס בעל 9 הנשמות ברח מהמשטרה בסירת המנוע שלו, אך בסופו של דבר נתפס ונשלח למעצר.

בחקירתו החל הולמס לחשוף את "כל האמת" וסיפר שבריידי הופיע בביתו בשעת לילה מאוחרת כשהוא אוחז בזרועו הכרותה של סמית'. לדבריו, בריידי הסביר להולמס כיצד רצח את סמית', ביתר את גופתו והניח את החלקים בתא מטען שהושלך לים. בריידי איים לסחוט אותו אם לא ישלם לו 500 ליש"ט במקום. הולמס, לדבריו, נתן לבריידי את הכסף וזה השאיר אצלו את הזרוע.

עוד בוואלה!

פענוח הרצח המפתיע בהיסטוריה: התוודה שרצח את אשתו - אך הגופה התגלתה כבת 1,600 שנה

לכתבה המלאה

עוד על תעלומת הרצח שהרעידה את אוסטרליה:

הולמס המבוהל נסע באמצע הלילה אל הים והשליך לשם את הזרוע. בצירוף מקרים יוצא דופן, כריש קטן אכל אז את הזרוע ונאכל בתורו על ידי כריש טיגרסי. תשעה ימים לאחר הרצח, רון הובסון לכד את הכריש הנ"ל מהאוקיינוס.

שיטת הרצח הזה כונתה בשם "סידני סנד-אוף" בחוגי הפשע בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת, כאשר האוקיינוס ​​העצום היה אמצעי קל לסילוק גופות.

כשהחקירה על מותו של סמית' עמדה לצאת לדרך, הולמס נמצא מת במכוניתו, עם שלושה כדורים בחזהו. בזמנו עלו ספקולציות שהולמס עצמו הורה לרוצח שכיר לחסל אותו בניסיון להבטיח תשלום ביטוח חיים עבור משפחתו. ללא הולמס כעד מפתח, התיק נגד בריידי התפרק במהרה, לא הושגה הרשעה, ובריידי שוחרר לחופשי. איש מעולם לא הואשם במקרי המוות הללו ועד למותו בשנת 1965, בגיל 76, פטריק בריידי הכחיש שהיה לו קשר לסיפור. גופתו של ג'ימי סמית מעולם לא נמצאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully