וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהשתתפות בנט וסלבס: הרצוג השיק קמפיין לשינוי שיח ברשת

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 7:32

במסגרת הפרויקט, ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כשהמילים הבוטות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות. המטרה היא להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות

נשיא המדינה יצחק הרצוג על הפרויקט "תחשבו טוב"/בית הנשיא

קמפיין "תחשבו טוב" לשינוי השיח ברשת, עלה היום (שלישי) לאוויר ביוזמתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג בשיתוף עם META ישראל. במסגרת הפרויקט, עשרות ידוענים ודמויות מוכרות בארץ ישתפו סרטונים של עצמם מקריאים את התגובה הפוגענית ביותר שקיבלו ברשת, כשהמילים הבוטות והתוקפניות צונזרו והוחלפו במילים חיוביות ומחזקות. בין המשתתפים בקמפיין, ראש הממשלה נפתלי בנט, ח"כ מירי רגב וח"כ מיקי זוהר ועוד רשימת ידוענים וכוכבי רשת, בהם מאור בוזגלו, נדב אבוקסיס ואנה זק.

מטרת הפרויקט היא להציף בפני מיליוני עוקבים את הקושי שקיים מאחורי קריאת תגובות קשות, לעודד אנשים לחשוב פעמיים לפני השימוש בשפה פוגענית ואלימה, ולחשוב מחשבות חיוביות לפני שכותבים תגובה.

במהלך ייחודי, התגובות הבוטות והפוגעניות ביותר יצונזרו ויוחלפו בתגובות חיוביות, כשידוענים מובילים יחשפו באופן פומבי וימחישו למיליוני ישראלים את הכוח הרב שיש למילים - מילים שיכולות לפגוע גם במשפיעני רשת וידוענים עם מאות אלפי עוקבים, וגם בשרים וחברי כנסת המתמודדים עם ביקורת יומיומית.

אנה זק בקמפיין ״תחשבו טוב״. מטא,
משתתפת בקמפיין. אנה זק/מטא

הקמפיין נולד מתוך המחויבות למניעת בריונות ושיח פוגעני ואלים ברשתות החברתיות. לרגל השקת הפרויקט כתב הרצוג: "הגיע הזמן לחשוב טוב. תגידו, מה קרה לנו? איך הפך השיח בינינו למתלהם כל-כך, לקיצוני ולמשולח כל רסן? איך הפכנו את הרשתות החברתיות לבמה שבה הכול לכאורה מותר, שבה אפשר ללכלך על כל אדם, להשפיל, לבזות, להתייחס לכל יריב או סתם בעל דעה אחרת לאויב?".

"היכולת להביא את השינוי הזה", כותב הרצוג, "מתחילה במקלדת ובסלולרי של כל אחד ואחת מאיתנו. רגע לפני שאנחנו משחררים עוד תגובה מעליבה סתם כי אנחנו יכולים, קצת לפני שאנחנו משחירים או כותשים במילותינו את מי שרואה את הדברים אחרת מאיתנו - אנחנו חייבים לעצור, לנשום עמוק ולזכור: השפה הבוטה, המילים הפוגעניות, אינן משיגות דבר. הן רק גורמות נזק".

נשיא המדינה בקמפיין ״תחשבו טוב״. מטא,
יוזם הפרויקט. הרצוג/מטא

מנכ"לית Meta בישראל, עדי סופר-תאני: "אני נרגשת לשתף פעולה עם נשיא המדינה ועשרות מובילי דעה. פרויקט 'תחשבו טוב' מפנה זרקור אל הרגעים הקשים ביותר ברשתות החברתיות כדי לעורר שיח ולהשמיע אמירה ברורה נגד תופעה שאין לה מקום בפלטפורמות שלנו. אני מודה לכל מי שהסכימו לחשוף באומץ את המילים המכוערות ביותר שנכתבו להם, כדי להוביל מהלך חשוב כל כך נגד כל גילוי בריונות, שיח פוגעני ושפה אלימה ברשת. יש לנו מחויבות בלתי-מתפשרת לספק חוויה בטוחה וחיובית למיליארדי אנשים המשתמשים בפלטפורמות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully