וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי זוהר על תיעוד נתניהו יושב על המזוודות: "אני אדם רגיש, לא רוצה להגיב"

ניסים משעל ובן כספית

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 14:30

על ניהול הממשלה את משבר הקורונה: "בממשלה של בנט יש יותר מדי מכחישי קורונה. הממשלה הזאת סבורה שגם אם ימותו פה אנשים זה לא נורא". על דברי רגב כי הגיע הזמן לראש ממשלה מזרחי: "זה יקרה מהר ממה שאנשים חושבים" | האזינו לריאיון ב-103FM אצל ניסים משעל ובן כספית

חבר הכנסת מיקי זוהר התראיין הבוקר (ראשון) אצל ניסים משעל ובן כספית ב-103FM, והתייחס לתמונה שבה נצפה יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו יושב בשדה התעופה בסן פרנסיסקו על המזוודות. "מעדיף לא להתבטא בעניין התמונה הזו", אמר זוהר. ביחס למשבר הקורונה אמר כי "בממשלה של בנט יש יותר מדי מכחישי קורונה. הממשלה הזאת סבורה שגם אם ימותו פה אנשים זה לא נורא. איבדתי את אבי כשהייתי בן 5 ואני יודע מה זה לאבד אדם".

זוהר עוד הביע את דעתו על דבריה של חברת הכנסת מירי רגב. לדבריו, על אדם להיבחר בהתאם לכישורים ללא קשר למוצאו: "השיח לאט לאט הולך וחולף אבל אין ספק שעדיין קיימת אליטה מסוימת שלא מסוגלת לקבל את הרעיון".

מספרי המאומתים עולים, הממשלה נחושה לא להטיל סגר. בסך הכול בנט מנסה להיצמד למה שעשה בפעם הקודמת שהיה באופוזיציה. לא לפגוע בכלכלה. מה אתה אומר?
אני חושב שמה שעושה נפתלי בנט בעניין הזה לא מבויל אלא מובל. אם זה היה תלוי רק בבנט, יכול להיות שהיה עושה פעולות יותר אקטיביות אבל בממשלה שלו יש לא מעט אנשים שבעיניי מכחישי קורונה, שסבורים שקורונה זו שפעת שתחלוף.

זה לא עומד במבחן המציאות, כי יש מיליון מחוסנים בחיסון השלישי. המציאות מראה שהממשלה של בנט מצליחה להוציא אנשים לחיסונים.
ברור שזה מה שיכול לעזור לישראל לא להיכנס למשבר חריף, אבל הממשלה הזאת סבורה שגם אם ימותו אנשים זה לא נורא, זה חלק ממגיפה. אנשים לא מבינים מה זה אובדן של אדם, יכול להיות שחלקם לא איבדו אנשים - אני איבדתי את אבא שלי בגיל חמש. אני יודע מה זה לאבד אדם, אני יודע מה זה משפחה שמתפרקת כשמישהו נפטר ולא משנה בן כמה הוא. כל אדם הוא עולם ומלואו.

אתה מתכוון לדברים של שקד? היא חזרה בה.
אני מדבר על הגישה של הממשלה, צר לי שחיי אדם בעיניהם זה משהו שכנראה לא מספיק חשוב והכסף והממון שכרגע מעניין את הממשלה גובר על חיי אדם. הדבר הזה בעיניי לא נכון, לא ראוי, לא הולך לפי הרוח היהודית שאנחנו חונכו עליה שערך החיים מעל הכול ואני ממש מצטער אבל הממשלה הזאת לוקחת בחשבון שנשלם מחיר ומחיר כבד ואין לה בעיה לשלם את המחיר הזה.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות מזהיר מפני זן קורונה חדש: "אם הוא יגיע לישראל - נגיע לסגר"

לכתבה המלאה
מיקי זוהר בכינוס ליכוד ניר ברקת, ביתן 1 גני התערוכה, 10 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"איבדתי את אבי בגיל 5. אני יודע מה זה לאבד אדם". זוהר/ראובן קסטרו

שקד אמרה דברים נכונים, להיות ראש ממשלה ובכלל לגבי כל קבלת ההחלטות, כשאתה שולח חיילים לקרב - אתה יודע שחלק ייפלו. אל תשכח שהממשלה של הליכוד הביאה 6,400 מתים, לא שהייתה ברירה כי יש מגפה. גם הכלכלה זה לשמור על חיים, אתה יודע איזה נזק נגרם וגם לילדים בגלל החינוך. זה ניהול סיכונים.
המדינה כן הייתה יכולה לעשות מהלכים קצת יותר דרמטיים ולפצות את בעלי העסקים בכסף, יש למדינה יכולת לתת לאנשים עוד קצת אוויר לנשימה לתקופה מסוימת. אם המדינה הייתה מקבלת החלטה לעשות סגר למשך חודש ולתת חודש תשלום לכל בעלי העסקים באותה נשימה ולא רק להגיד סגר ותסתדרו אלא לתת כסף לבעלי העסקים לשרוד את החודש הזה ובמהלכו היו אומרים אנחנו עושים מבצע חיסונים ומי שלא יתחסן שייקח בחשבון שההגבלות עליו יהיו בלתי נסבלות. אני מבטחי שתוך חודש אחד בלבד מדינת ישראל הייתה עושה תפנית ב-180 מעלות שמספר הנדבקים היה יורד באופן דרמטי. כי כולם היו רוצים להתחסן.

ראית את נתניהו יושב בסן פרנסיסקו על המזוודות?
ראיתי את התמונות, במקרה הזה אני מעדיף לשמור לעצמי. בעניין הזה אני מעדיף לא להתבטא. זה לא משהו שאני רוצה לשוחח לגביו. אתה לא מאמין - אני רגיש הייתי מאז ומתמיד.

אתה טיפוס רגשן? אתה בוכה בסרטים?
מאוד רגשן, אנשים לא יודעים עד כמה. רק הילדים שלי יכולים לגרום לי לבכות ומסיבה מסוימת, אבל בדרך כלל אני לא בוכה. הילדים שלי גורמים לי לבכות.

איפה אתה עומד בוויכוח בליכוד בעקבות דבריה של מירי רגב? הגיע הזמן לראש ממשלה מזרחי?
אדם צריך להיבחר לראשות הממשלה בהתאם לכישורים שלו ולא משנה מאיזה מוצא הוא. אני חושב שהשיח העדתי לאט לאט הולך וחולף, אבל אין ספק שעדיין קיימת אליטה מסוימת שלא אוהבת לקבל את עדות המזרח לתוכה, זה דבר שאני חד משמעית רואה.

נתניהו עם נחיתתו בסן פרנסיסקו 16 באוגוסט 2021. תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"אני אדם רגיש, זה לא משהו שאני רוצה להגיב עליו". נתניהו בשדה התעופה בסן פרנסיסקו/אתר רשמי, תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

צריך לנסח את זה בצורה יותר ברורה. החברה הישראלית לא בנויה היום לראש ממשלה מזרחי ואני אומר את זה עם הרבה כאב.
אני מצטער, אני לא מסכים. אני חושב שיש הרבה מאוד אנשים מזרחיים, מאוד מוכשרים, שיכולים להשתלב בתפקיד הזה אבל בסוף זה עניין של בחירת הציבור. פערי המעמדות בישראל הולך ומצטמצם, היום בין מזרחי ואשכנזי אין את אותם הפערים שהיו בתחילת הקמת המדינה.

החברה הישראלית היום לא יכולה להכיל ראש ממשלה מזרחי, המערכת הפוליטית לא יכולה לתת לראש ממשלה מזרחי להגיע.
אני חושב שזה יקרה מהר ממה שאנשים חושבים. אני מעולם לא השתמשתי במזרחיות שלי או לקחתי אותה ככלי כדי להתקדם פוליטית. ההפך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully