וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מזהיר מפני זן קורונה חדש: "אם הוא יגיע לישראל - נגיע לסגר"

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 11:22

במהלך דיון בוועדת חוקה על מתווה נתב"ג החדש, התריע בכיר במשרד מפני הווריאנט הדרום אמריקני, שכבר התחיל להתפשט בארצות הברית. ראש מטה בריאות הציבור: "אם הוא ייכנס לארץ, הוא יכניס אותנו לגל נוסף - כי הוא יותר אלים ומדבק"

משרד הבריאות הזהיר הבוקר (שני) מכניסת זנים חדשים של נגיף הקורונה לישראל. במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת על מתווה נתב"ג החדש, התריע ד"ר אשי שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד, מפני הזן הדרום אמריקני, שלדבריו כבר התפשט בארצות הברית: "הווריאנט דוחף בימים אלו את זן הדלתא, ואם הוא יגיע לישראל - נגיע לסגר שאנו מבקשים כל כך להימנע ממנו".

ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות אילנה גנס, כי זן הדלתא נמצא בתפוצה גבוהה של 97% בישראל, ולדבריה, "אין מה למנוע את המשך כניסתו לארץ. אנו מדברים על וריאנטים מסוכנים אחרים שעלולים להיכנס, כמו וריאנט דרום אמריקני שמתחיל להתפשט בארצות הברית".

בווידאו: משרד הבריאות מזהיר מפני זן חדש של קורונה/צילום: ערוץ הכנסת
דיון בועדת החוקה בעניין אישור תקנות הקורונה 16 באוגוסט 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"אין מה למנוע את המשך כניסת זן הדלתא". אילנה גנס/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"אם וריאנט כזה ייכנס לישראל, גם אם נצליח להשתלט על הגל הנוכחי, הוא יכניס אותנו לגל נוסף כי הוא יותר אלים ומדבק". סביב המאבק נגד זן הדלתא היא אמרה כי במשרד הבריאות הכינו "את בתי החולים לאפשרות של אלפי חולים קשים בעוד מספר שבועות, אם נתקדם בקצב כזה כמו היום".

על פי משרד הבריאות, נכון לעכשיו, מקסיקו, גיאורגיה, ברזיל וטורקיה הן המדינות בעלות הסיכוי הגבוה ביותר לדחוק את וריאנט הדלתא לטובת הזן החדש. מדינות נוספות שהנוכחות של הוריאנט הדרום אמריקני בהן עולה הן ארצות הברית, דרום אפריקה, אוסטריה וקניה.

עוד בוואלה!

מתווה נתב"ג החדש נכנס לתוקף: אלו המדינות שלא מחייבות את השבים מהן בבידוד

לכתבה המלאה
נתב"ג 28 ביויל 2021. ראובן קסטרו
"דוחף את זן הדלתא". נוחתים בנתב"ג/ראובן קסטרו

בתוך כך, מתווה נתב"ג החדש נכנס לתוקפו היום, לאחר שקבינט הקורונה החליט לאמץ את המלצת משרד הבריאות, עם התווספותן של מדינות רבות לרשימת המדינות המחייבות את השבים מהן בבידוד.

המתווה כולל מספר מדינות מצומצם אליהן מותר לנסוע ולחזור ללא בידוד, ומספר מדינות אליהן אסור כלל לנסוע, אלא רק באישור ועדת חריגים. לגבי כל יתר המדינות - השבים מהן יחויבו בבידוד של שבוע ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, כשהשנייה תתבצע ביום השביעי.

לפי המתווה החדש, ישנן עשר מדינות שהטיסה אליהן בטוחה יותר: אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג, סין, סינגפור, אוסטריה, הונגריה, טיוואן, מולדובה וצ'כיה. אולם מתוך עשר המדינות האלה, החמש הראשונות ממילא לא מתירות לישראלים להיכנס לשטחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully