וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה נתב"ג החדש נכנס לתוקף: אלו המדינות שלא מחייבות את השבים מהן בבידוד

עודכן לאחרונה: 16.8.2021 / 9:30

על פי המתווה שתקף החל מהבוקר, רק עשר מדינות לא חייבות בבידוד, כשלחמש מהן ממילא אי אפשר לטוס. שש מדינות אסורות לחלוטין לטיסה, ובכל היתר אפשר לנפוש, אך החוזרים מהן ייכנסו לבידוד של שבוע, ממנו יצאו לאחר שביצעו שתי בדיקות קורונה שחזרו שליליות

מתווה נתב"ג החדש נכנס לתוקפו היום (שני), לאחר שקבינט הקורונה החליט לאמץ את המלצת משרד הבריאות, עם התווספותן של מדינות רבות לרשימת המדינות המחייבות את השבים מהן בבידוד.

המתווה כולל מספר מדינות מצומצם אליהן מותר לנסוע ולחזור ללא בידוד, ומספר מדינות אליהן אסור כלל לנסוע, אלא רק באישור ועדת חריגים. לגבי כל יתר המדינות - השבים מהן יחויבו בבידוד של שבוע ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה שליליות, כשהשנייה תתבצע ביום השביעי.

לפי המתווה החדש, ישנן עשר מדינות שהטיסה אליהן בטוחה יותר: אוסטרליה, ניו זילנד, הונג קונג, סין, סינגפור, אוסטריה, הונגריה, טיוואן, מולדובה וצ'כיה. אולם מתוך עשר המדינות האלה, החמש הראשונות ממילא לא מתירות לישראלים להיכנס לשטחן.

מתווה נתב"ג החדש, שנכנס לתוקף ב-16 באוגוסט 2021. משרד הבריאות, אתר רשמי
מתווה נתב"ג החדש/אתר רשמי, משרד הבריאות

המדינות אליהן נאסר לטוס הן בולגריה, ברזיל, גיאורגיה, מקסיקו, ספרד ותורכיה. למדינות אלו הנסיעה מותרת רק לאחר קבלת אישור של ועדת חריגים.

המתווה החדש לא מבחין בין מחוסנים ומחלימים לאלו שאינם מחוסנים או מחלימים במדינות האסורות ואלו שנמצאות בסיכון, שאלו למעשה רוב המדינות בעולם. ההטבה היחידה למחוסנים ומחלימים היא דווקא במדינות המותרות, כשבחזרה מהן הבידוד למחוסנים ולמחלימים הוא עד קבלת בדיקת קורונה שלילית או 24 שעות לאחר הנחיתה.

על פי נתוני משרד הבריאות, שלשום נכנסו לישראל 118 חולים מחוץ לארץ, כאשר 87 מהם מחוסנים ו-55 מחלימים עם תחלואה חוזרת. רוב המאומתים חזרו מטורקיה שנחשבת מדינה אסורה, וארצות הברית ויוון שנחשבות למדינות עם אזהרה חמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully