וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מצב החירום בנתב"ג: מטוס עם תקלה בגלגל נחת בשלום

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 15:08

מטוס של חברת אמריקן איירליינס דיווח על תקלה בגלגל הקדמי בדרכו ממיאמי בישראל. צוותי חירום הוזעקו לזירה כדי לסייע במקרה של נפגעים. הטייס בחר שלא לפעול לפי הנוהל הנהוג במקרים דומים, ובתום דקות מתוחות הצליח לנחות ללא תקלות נוספות

מטוס עם תקלה בגלגל נחת היום (שני) בשלום בנתב"ג. לפני נחיתת המטוס, שעליו היו 183 נוסעים, הוכרז מצב חירום בשדה התעופה. המטוס של חברת אמריקן איירליינס היה בדרכו לישראל ממיאמי כשהטייס דיווח על תקלה, ואחרי דקות מתוחות נחת בשלום בשדה התעופה.

צוותי חירום הכוללים אופנועי חירום של מד"א, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הוזעקו לזירה למקרה של נפגעים ושהו במקום ברגעים שקדמו לנחיתה. לצדם, הגיעו לשדה כוחות כיבוי נרחבים ממחוז מרכז ודן.

נחיתת החירום ממיאמי 2 באוגוסט 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה
נחיתת החירום, היום/מערכת וואלה, אתר רשמי
צוותי מד"א ממתינים לנחיתת החירום ממיאמי 2 באוגוסט 2021. מד"א
צוותי מד"א בזירה, היום/מד"א
בווידאו: היערכת חירום בנתב"ג לקראת נחיתת מטוס ממיאמי ובו תקלה באחד הגלגלים/צילום: מד"א

הנוהל המקובל במקרים מסוג זה הוא לאפשר למטוס לחוג מעל הים על מנת "לשרוף דלק" ולהגיע ריק ככל האפשר לנחיתה, לצד הקפצת מטוסים לניסיון בחינה של כן הנסע לפני הגישה הסופית לנחיתה. מבדיקת וואלה! עולה כי במקרה זה לא ננקטו שתי הפעולות, בהתאם להחלטת הטייס.

לפני שנתיים אירע מקרה דומה בטיסה לבטומי שבגאורגיה. אז, המטוס של חברת אל על שב על עקבותיו בעקבות אינדיקציה לחימום יתר במנוע השמאלי, כשעליו 194 נוסעים ואנשי צוות. גם באותו מקרה האירוע הסתיים ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully