וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שערעור הסב נדחה: איתן בירן בן ה-6 המריא בחזרה לאיטליה

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 12:09

84 ימים לאחר שהגיע לארץ, יחזור איתן בירן לבית האפוטרופוסית שלו אצל איה, דודתו. זאת, לאחר בית המשפט לא קיבל את ערעור הסב וטענתו כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן. בירן, איבד את הוריו ואת אחיו בתאונת הרכבל באיטליה בחודש מאי

בווידאו: דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב בתיק המשמורת של הילד איתן בירן/צילום: רויטרס

איתן בירן בן ה-6 המריא הערב (שישי) מנתב"ג בחזרה לאיטליה. זאת, לאחר שבית המשפט העליון דחה השבוע את ערעור בני משפחת פלג הנמצאת בארץ וקבע כי הילד איתן בירן יוחזר לאיטליה, והותיר על כנה את החלטת בית הדין לענייני משפחה בתל אביב לפני כחודש.

בהודעה שנמסרה לתקשורת מהמשפחה נכתב כי "איתן חוזר לאיטליה יחד עם האפוטרופוסית החוקית שלו, דודתו איה, בעלה אור, ושתי בנות דודיו, בנותיהם של איה ואור. איתן חוזר לבית דודתו, שנמצא בסמוך לבית שבו גדל מאז היה בן חודש ימים - בית הוריו המנוחים - שבנוסף צמוד גם לבית סבו וסבתו מצד אביו הממתינים שם לשובו".

איתן בירן עם נחיתתו באיטליה 3 בדצמבר 2021. AP
איתן בירן עם נחיתתו באיטליה, 3 בדצמבר 2021/AP

השבוע בית המשפט העליון דחה את ערעור בני משפחת פלג וקבע כי הילד איתן בירן יוחזר לאיטליה, והותיר על כנה את החלטת בית הדין לענייני משפחה בתל אביב לפני כחודש. בירן, שאיבד את הוריו ואת אחיו בתאונת הרכבל באיטליה בחודש מאי, נחטף לישראל בידי סבו שמואל פלג.

בית המשפט לא קיבל את טענת הסב כי ישראל הייתה מקום מגוריו הרגיל של איתן, ואף לא את הטענה כי ישראל ואיטליה שתיהן שימשו לו כמקום מגורים. מפני שאיתן עבר עם כל משפחתו לאיטליה כשהיה כבן חודש בלבד, "יש לקחת בחשבון את חייו, חוויותיו, ואת עובדות החיים וסיפור חייו שלו". לכן נקבע כי מקום מגוריו "הרגיל" של איתן היה בפאביה שבאיטליה ביחד עם דודתו, וכי הגשמת עקרון ההמשכיות בחייו "מטה את הכף לאמצה".

לפני כשבועיים דווח באיטליה כי נעצר בלימוס שבקפריסין גבר החשוד שסייע לסבו של איתן בירן "לחטוף" אותו מאיטליה. לפי הדיווח, משטרת קפריסין עקבה אחרי מכשיר הסלולרי של החשוד ואיתרה אותו לאחר שהוצא עליו צו מעצר אירופאי.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully