וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איטליה ביקשה מישראל להסגיר את סבו של איתן בירן החשוד בחטיפתו

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 12:06

לאחר שנדחה הערעור שהגיש שמואל פלג בישראל, ביקשה איטליה את הסגרתו, כך לפי דיווחים במדינה. במשרד החוץ לא מתייחסים לדיווח. במקביל, פורסם ב"קוריירה דלה סרה" כי משטרת קפריסין עצרה את גבריאל אבוטבול אלון, החשוד כי סייע לסב, בעקבות צו מעצר אירופאי נגדו

בווידאו: דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב בתיק המשמורת של הילד איתן בירן/צילום: רויטרס

איטליה ביקשה רשמית מישראל להסגיר לידיה את שמואל פלג, סבו של איתן בירן, החשוד בחטיפת נכדו מאיטליה לאחר שמשפחתו נהרגה באסון הרכבל - כך דווח היום (שישי) באיטליה. במשרד החוץ לא מתייחסים לדיווחים.

נגד פלג עומד צו מעצר בינלאומי, וכעת איטליה מבקשת את מעצרו והסגרתו, בגין "חטיפת" נכדו לפני כחודשיים וחצי.

במקביל, הבוקר דווח באיטליה כי נעצר בלימוס שבקפריסין גבר החשוד שסייע לסבו של איתן בירן "לחטוף" אותו מאיטליה. לפי הדיווח, משטרת קפריסין עקבה אחרי מכשיר הסלולרי של החשוד ואיתרה אותו לאחר שהוצא עליו צו מעצר אירופאי. כעת הוא ממתין לשימוע שיאשר את מעצרו והסגרתו צפויה להתבצע בימים הקרובים.

שמואל פלג סבו של איתן בבית המשפט 08 באוקטובר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
שמואל פלג סבו של איתן בבית המשפט 08 באוקטובר 2021/פלאש 90, אבשלום ששוני

החשוד, גבריאל אבוטבול אלון, מתגורר בעיר לימוס שבדרום קפריסין. על פי החשד, הוא סייע לשמואל פלג להביא את נכדו לארץ עבור תשלום. כבר במהלך דיון על המשמורת של איתן שהתרחש באוגוסט באיטליה, החשוד הציג את עצמו כעורך דין ישראלי, כחלק מעורכי הדין של פלג ואשתו לשעבר, הנחקרת גם היא בקשר לחטיפה. עולה מהחקירות כי אלון אותר באיטליה מספר פעמים לפני החטיפה ועולה החשד כי הוא זה שהכין את הקרקע לביצוע פעולת החטיפה של איתן ב-11 בספטמבר.

מסתמן כי אלון סייע לסבו של איתן לחטוף אותו מאחד המפגשים המתוכננים והמאושרים שלו עם נכדו. שמואל פלג, איש צבא לשעבר בן 58, הסיע ברכב את איתן לשוויץ ומשם הטיס אותו לישראל במטוס פרטי שהושכר על ידי אלון בימים הקודמים בעבור 46 אלף יורו. זאת, לאחר שבית המשפט של פאביה נתן את המשמורת על איתן לדודתו, מאז התאונה ב 23 במאי בה איבד את משפחתו באסון הרכבל.

איתן בירן וסבו שמואל פלג. -, באדיבות המשפחה
איתן בירן וסבו שמואל פלג/באדיבות המשפחה, -

לאחר החטיפה, הוצא צו מעצר בינלאומי לשמואל פלג וצו מעצר אירופאי לגבריאל אבוטבול אלון. מוקדם יותר השבוע דיווחו כלי התקשורת באיטליה כי בית המשפט המקומי דחה את הערעור שהגיש פלג על צו המעצר הבינלאומי שהוצא נגדו.

נציין כי שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב כתבו בפסק דינם לפני שבועיים: "אנו מבקשים להביע תקווה כי אף-על-פי שהמערער הרחיק את הקטין שלא כדין, לא ייפקד עוונו על נכדו, ויתאפשר לקטין לפגוש את סבו גם באיטליה".
גבריאל אבוטבול אלון ממתין לשימוע שיאשר את מעצרו והסגרתו לאיטליה עשויה להתבצע בימים הקרובים".

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully