וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דן בתביעה להשיב את איתן לאיטליה; המשפחות בהצהרה: "רואים את טובת הילד"

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 12:21

בית המשפט לענייני משפחה בת"א דן בדלתיים סגורות בתביעה להשבתו של הילד לאיטליה. עורכי הדין של שתי המשפחות, מצד אביו ומצד אמו של איתן, מסרו כי הדיון הבא ייערך ב-8 באוקטובר, ועד אז הסכימו על הסדרים זמניים שלא הותרו לפרסום. "דואגת לאיתן ורק רוצה שיחזור"

בווידאו: משפחות בירן ופלג בביהמ"ש בדיון להשבת הילד איתן בירן לאיטליה/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דן הבוקר (חמישי) בדלתיים סגורות בתביעה להשבתו לאיטליה של איתן בירן בן השש, הניצול היחיד ששרד את אסון הרכבל באיטליה לפני כארבעה חודשים, בו איבד את הוריו ואת אחיו הצעיר. בתום הדיון, עורכי הדין מטעם שתי המשפחות מסרו הודעה משותפת, לפיה הדיון הבא ייערך ב-8 באוקטובר, ועד אז הסכימו על הסדרים זמניים שלא הותרו לפרסום.

"אנחנו קיבלנו על עצמנו לקבל בהמלצת בית המשפט החלטה מוסכמת על כולם. אנחנו רואים קודם כל את טובתו של הילד, את ביטחונו, שלומו, שלוותה, השקט הנפשי", נאמר בהצהרה המשותפת. עוד הודגש כי "אנחנו גם הסכמנו שלא יהיו דיווחים על מצבו של הילד. אנא שימרו על פרטיותו של הילד, הוא צריך שקט".

עם כניסתה לאולם בית המשפט, איה בירן-נירקו, דודתו של איתן מצד אביו, אמרה כי היא "דואגת לאיתן ורק רוצה שהוא יחזור". איה הגיעה בימים האחרונים לישראל מאיטליה לקראת הדיון. כמו כן, עם תחילת הדיון, הוצאו מהאולם אתי פלג סבתו של איתן מצד אמו, ודודתו גלי פלג - המעוניינת לאמץ אותו.

איה בירן  דודתו של איתן בירן משפט בנושא איתן בירן בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, 23.9.2021. רויטרס
איה בירן-נירקו בבית המשפט בתל אביב, הבוקר/רויטרס

השופטים יצטרכו להחליט מי יגדל את איתן: משפחת בירן מאיטליה מצד עמית האב המנוח או משפחת פלג הישראלית מצד טל האם המנוחה. עם שחרורו מבית החולים לאחר התאונה, איתן עבר להתגורר אצל דודתו איה, בהתאם להחלטת בית המשפט האיטלקי. מאז, מתנהל מאבק מתוקשר בין שתי המשפחות, שהגיע לשיאו בסוף השבוע שעבר, כשאיתן הועבר לישראל על ידי סבו שמואל פלג - החשוד בחטיפת קטין ממשמורת. ייתכן ואיטליה אף תבקש את הסגרתו לצורך העמדה לדין.

שמואל פלג סבו של איתן בירן משפט בנושא איתן בירן בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, 23.9.2021. רויטרס
שמואל פלג בבית המשפט, הבוקר/רויטרס
איתן בן ה- 5. באדיבות המשפחה
איתן בירן בן השש/באדיבות המשפחה

הסב נחקר בשבוע שעבר, לאחר שהוציא את נכדו מאיטליה דרך שווייץ, והטיס אותו לישראל במטוס פרטי. בתום החקירה, פלג שוחרר בתנאים מגבילים לביתו, וכן כשנשאל אם הוא מבין שמעשיו היו לא חוקיים, פלג השיב: "קיבלתי חוות דעת משפטית, עברתי עם החתמת דרכונים מסודרת".

לפי אמנת האג, עליה ישראל חתומה, ילד שנלקח על ידי אחד מהוריו למדינה זרה ללא הסכמתו של ההורה האחר, יוחזר למדינה שבה הוא מתגורר במהירות האפשרית. זאת, כדי לצמצם מקרי חטיפה, וכדי שבית המשפט שידון בעניינו הוא בית המשפט במקום בו הוא מתגורר. איתן התגורר באיטליה מילדותו, ודודתו איה היא האפוטרופוסית החוקית שלו. עם זאת, משפחת פלג תטען בבית המשפט כי הוריו התכוונו לחזור לישראל, ולכן יש לראות בישראל את המקום בו הוא התגורר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully