וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה תקדימי בנסיבות טרגיות: בית המשפט דן ב"חטיפת" איתן בירן

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 17:34

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דן בשאלה אם הילד שאיבד את משפחתו באסון הרכבל באיטליה נחטף על ידי סבו, וכן במשמעות האירוע לפי אמנת האג, ואם על ישראל להשיבו לאיטליה. משפחתו מצד אמו טוענת כי הוריו התכוונו לחזור לישראל וכי האמנה אינה רלוונטית למקרה

בווידאו: משפחות בירן ופלג בביהמ"ש בדיון להשבת הילד איתן בירן לאיטליה/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב דן היום (שישי) בעניינו של איתן בירן, הילד שאיבד את כל משפחתו באסון הרכבל באיטליה. עיקר הדיון עסק בשאלה אם סבו חטף אותו לישראל, ובמידה שכן, אם על פי אמנת האג על ישראל להשיבו לאיטליה. הדיון הסתיים ללא החלטות, ויתחדש במוצאי שבת.

לפי אמנת האג, עליה חתומה ישראל, ילד שנלקח על ידי אחד מהוריו למדינה זרה ללא הסכמת ההורה השני, יוחזר למדינה שבה הוא מתגורר במהירות האפשרית. אולם, מדובר בתיק תקדימי בעולם, שכן אמנת האג מדברת על חטיפת ילד על ידי הוריו, אך אין כמעט עיסוק במקרה טרגי כמו של איתן בירן, שאיבד את משפחתו והמריבה סביבו היא בין משפחות הוריו.

איה בירן נירקו דודתו של איתן בבית המשפט 08 באוקטובר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
האפוטרופוסית החוקית. איה בירן, דודתו של איתן מצד אביו, בדיון היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

אמנת האג נועדה כדי לצמצם מקרי חטיפה, וכדי שבית המשפט שידון בעניינו של הילד הנחטף יהיה במקום בו הוא מתגורר. איתן התגורר באיטליה מילדותו, ודודתו מצד אביו, איה, היא האפוטרופוסית החוקית שלו. עם זאת, משפחתו מצד אמו, משפחת פלג, תטען בבית המשפט כי הוריו התכוונו לחזור לישראל, ולכן יש לראות בישראל את המקום בו הוא התגורר.

העיקרון שעומד בבסיס אמנת האג הוא השבת הילד למקום מגוריו הטבעי, ממנו הורחק שלא כדין. מדובר בעיקרון שמקל מאוד על הטיעונים של משפחת האב, שכן מגיל חודש וחצי איתן התגורר באיטליה יחד עם שני הוריו, שעברו להתגורר במדינה לצורך לימודי רפואה של האב.

שמואל פלג סבו של איתן בבית המשפט 08 באוקטובר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
חטף את נכדו? שמואל פלג, סבו של איתן מצד אמו, בדיון היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

משפחת פלג תנסה להוכיח כי דווקא ישראל היא מקום המגורים הטבעי של הילד, ותטען כי הוריו של איתן תכננו לחזור לישראל כבר בשנה הבאה, ובסמוך לפני האסון עשו הכנות קונקרטיות לחזרה לישראל לרבות חיפוש דירה ובית ספר לאיתן. בנוסף, תטען כי גם במהלך המגורים באיטליה איתן שהה מדי שנה במשך מספר חודשים בישראל, וכי אם ישראל מוגדרת כמקום מגורים רגיל האמנה לא חלה, והמעשה לא מוגדר כחטיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully