וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של איתן בירן בישראל ערערה לעליון על החזרתו לאיטליה

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 20:14

לאחר שבית המשפט המחוזי דחה את ערעורו של שמואל פלג ובכך אישר כי בן השש נחטף מאיטליה לישראל וכי עליו לשוב למקום מגוריו הרגיל תוך 15 ימים, הודיע העליון על עיכוב ביצוע ההחלטה בשבוע. המשפחה: "מקווים שהעליון יורה על הישארותו של איתן בישראל, כפי שרצו הוריו"

בווידאו: דיון בבית המשפט המחוזי תל אביב בתיק המשמורת של הילד איתן בירן/צילום: רויטרס

משפחת פלג, משפחתו בישראל של איתן בירן בן השש, שניצל באסון הרכבל באיטליה, הגישה היום (רביעי) ערעור לבית המשפט העליון לירושלים, על ההחלטה להשיב אותו למשפחתו אביו באיטליה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר דחה בית המשפט המחוזי את ערעורו של סבו, שמואל פלג, אביו של האם שנספתה. בית המשפט לענייני משפחה פסק כי איתן נחטף מאיטליה לישראל, וכי עליו לשוב למקום מגוריו הרגיל באיטליה.

בהודעת המשפחה נכתב כי הערעור נעשה "בתקווה שיתנו מענה הולם לאיתן ויורו על בדיקתו המידית על ידי אנשי מקצוע ובירור רצונו וטובתו האמיתית. אנו תקווה ששופטי העליון יתייחסו למקרה התקדימי שלפתחם, ויורו על הישארותו של איתן בישראל, כפי שרצו הוריו".

עו"ד רונן דליהו, חגי הלוי, עידן סגר ומקסים ליפקין המייצגים את משפחת פלג בירכו על עיכוב ביצוע פסק הדין. "מקווים כי הערעור יידון בכובד ראש במקרה טראגי ותקדימי זה ובסופו של דבר יראה לנגד עיניו את טובת הילד".

איתן בירן וסבו שמואל פלג. -, באדיבות המשפחה
שמואל פלג עם נכדו איתן בירן בישראל/באדיבות המשפחה, -

בצד השני מתחו ביקורת על התנהלותו של הסב. "קיווינו שמר פלג יעשה את הצעד הנכון וישחרר את איתן לשוב לביתו ולשגרת חייו, לאחר שכל טענותיו, העובדתיות והמשפטיות, נבדקו היטב בידי בית המשפט לענייני משפחה ובידי בית המשפט המחוזי, ונדחו לחלוטין אחת לאחת", מסרו עורכי דינה של איה בירן, שמואל מורן ואבי חימי." מר פלג נמצא כמי שחטף את איתן ממקום מגוריו, ודי בחשדות הפליליים החמורים נגדו כדי להבהיר במה מדובר".

"לצערנו מר פלג שכח שיש לדאוג לטובתו של הילד ולרווחתו הפיסית והנפשית והוא ממשיך למנוע מאיתן מלחזור למארג החברתי והחינוכי ממנו נחטף. בל נשכח שלאיתן יש גם סבא וסבתא באיטליה שקשורים לילד לא פחות ממר פלג, שמסתבר כי אין לנגד עיניו אלא את עצמו בלבד. אנו בטוחים כי בית המשפט העליון ימשיך על-פי ההלכות הפסוקות ויקבע כי אין הצדקה לדון בבקשת הערעור". עוה"ד מורן וחימי הוסיפו כי "ההחלטה להעביר לתגובה היתה צפויה, אין בה חידוש וכי הזמן הקצר שהוקצב מלמד על ערנותו של בית המשפט הנכבד לדחיפות ההכרעה".

בהחלטתו בשבוע שעבר קבע בית המשפט המחוזי כי בירן יוחזר לביתו באיטליה בתוך 15 ימים, ובכך הביע את תמיכתו בקביעת בית המשפט לענייני משפחה לפיה מקום מגוריו אינו בישראל אלא באיטליה. "עם כל ההבנה לכאבם של סבו וסבתו של הקטין, אין מנוס מלדחות את הערעור", כתבו שופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב. שמואל פלג יישא בעלויות המשפטיות, על סך של 50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully