וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המאומתים לזן הקורונה הדרום אפריקני בישראל עלה לשבעה

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 12:33

משרד הבריאות הודיע כי ארבעה נוספים אובחנו עם וריאנט אומיקרון. כל הארבעה לא היו מחוסנים ושבו מדרום אפריקה. כמו כן, קיים חשד לעוד 27 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף עבורם, מתוכם 22 לא מחוסנים כנדרש

בווידאו: הורוביץ מתייחס לזן הקורונה החדש אומיקרון/צילום: שי מכלוף

משרד הבריאות הודיע היום (שישי) כי מספר המאומתים לווריאנט האומיקרון בישראל עלה לשבעה. ארבעה מהמאומתים החדשים לווריאנט לא מחוסנים, כולם שבו מדרום אפריקה.

כמו כן, קיים חשד לעוד 27 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הדיגום עבורם. מתוך אלו, 22 לא מוגנים - כלומר מדובר במקרים של לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מהחלמתם ומחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. בנוסף, קיימים עוד חמישה מקרים של מחוסנים שנחשפו למאומתים בזן הדרום אפריקני.

נוסף לאלו, קיימים 14 מקרים נוספים, המוגדרים "בחשד נמוך". כלומר מדובר בדגימות שהוגדרו כחיוביות גבוליות ועל כן נשלחו לבדיקה חוזרת.

נחמן אש במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט הקורונה החדש- אומיקרון 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נחמש אש במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט אומיקרון/ראובן קסטרו

השבוע נטען על ידי בכירים במשרד הבריאות כי אין אפשרות פרקטית לחייב אזרחים להתחסן, ויותר מכך - זה לא נכון מבחינה אתית והומנית. זאת, לאחר שפרויקטור הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, אמר כי הוא בעד חובת חיסון.

"למעשה אי אפשר וזה גם לא נכון לחייב אוכלוסייה שלמה לקבל טיפול רפואי, אם היא אינה חפצה בכך. אנחנו צריכים להשקיע בהסברה רחבה ולהנגיש את החיסון לכל אחד שיחפוץ בכך", אמר לוואלה! בכיר במשרד הבריאות.

במשרד הבריאות מתעקשים להמשיך לספק בחינם את הבדיקות המהירות לצורך תו ירוק לילדים מתחת לגיל 12, כך שההורים יוכלו לקבל החלטה על חיסון ילדיהם רק על פי שיקולים רפואיים, ולא כלכליים. בנוסף, לפי שעה, אין כוונה להקשיח את תנאי התו הירוק כדי לגרום להורים לחסן את הילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully