וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריאנט אומיקרון: מקרה ראשון של זן הקורונה החדש זוהה בארה"ב

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 23:32

הווריאנט התגלה בבדיקת נוסע ששב מדרום אפריקה לקליפורניה לפני יותר משבוע. "הוא לא חוסן במנת בוסטר, נדע יותר על הווריאנט בעוד כשבועיים", אמר ד"ר פאוצ'י. מזכ"ל האו"ם: "עצירת כניסה ממדינה או אזור מסוים אינה יעילה"

בווידאו: ביידן מתייחס לזן האומיקרון החדש/צילום: רויטרס

מקרה ראשון של וריאנט הקורונה אומיקרון זוהה הערב (רביעי) בארצות הברית. הזן החדש התגלה בבדיקת נוסע ששב מדרום אפריקה לקליפורניה לפני יותר משבוע. בעקבות ההתפתחות נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ייפגש עם חברים בצוות ההגנה של הממשל נגד הקורונה, בהם היועץ הרפואי הבכיר ד"ר אנתוני פאוצ'י.

"המאובחן לא חוסן במנת בוסטר, נדע יותר על הווריאנט בעוד כשבועיים", אמר ד"ר פאוצ'י. המאומת חזר לארצות הברית ב-22 בנובמבר, ושבוע לאחר מכן אומת לקורונה. היום זוהה כי הוא נדבק בווריאנט. לפי גורמים רשמיים, הוא סובל מתסמינים קלים ונמצא בבידוד.

מתחם חיסונים נגד נגיף הקורונה במסצ'וסטס, ארצות הברית, 30 בנובמבר 2021. רויטרס
מתחם בדיקות ברוד איילנד/רויטרס

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש יצא נגד בחירת מדינות בעולם לאסור כניסה רק מאזורים מסוימים, במרבית המקרים ממדינות דרום אפריקה, שם התגלה לראשונה הווריאנט. "לא רק שהן עונש לא הוגן - אלא שהן כלל לא יעילות", אמר בתדרוך לעיתונאים בניו יורק. לדבריו, הדרך היחידה להיאבק בהתפשטות הזן לצד המשך שגרת התיירות והכלכלה היא בדיקות חוזרות לתיירים, "יחד עם אמצעים מתאימים אחרים שבאמת יעילים". הבית הלבן הודיע כי ימשיכו להעריך את הצעדים הנוספים בנוגע למגבלות נסיעה.

המכון הלאומי למחלות מדבקות בדרום אפריקה אמר כי לפי אינדיקציות מוקדמות, הווריאנט הצליח לעמוד בחסינות מסוימת. ארגון הבריאות העולמי אמר כי נתונים נוספים יתקבלו תוך כמה ימים. הווריאנט זוהה בלפחות 24 מדינות בהן בריטניה, קנדה, ברזיל וספרד, ומגבלות טיסה הוכרזו ב-56 מדינות. מקרה ראשון זוהה הערב באיחוד האמירויות הערביות.

משרד הבריאות עדכן הערב כי 17 ישראלים חשודים שנדבקו בווריאנט אומיקרון, לצד שתיים שמאומתות לכך. מתוך המקרים החשודים, עשרה חזרו מחו"ל או נחשפו לחוזרים מחו"ל, ורובם לא מחוסנים או מחוסנים במנה שנייה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully