וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס F-15 ביצע נחיתת חירום, טיסות האימונים הופסקו

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 14:59

בעקבות תקלה באחד מגלגלי המטוס במהלך טיסת אימונים שגרתית, הלוחמים פונו לבדיקות רפואיות ונגרם נזק לגוף המטוס, שנחת בבסיס בדרום הארץ על שניים מתוך שלושת גלגליו. האירוע יתוחקר

בווידאו: תרגיל חיל האוויר Blue Flag” עם 7 חילות אוויר מהעולם/צילום: אמיר בוחבוט ודו"צ

מפקד חיל האוויר הנחה היום (שישי) על עוצר טיסות במערך ה-F-15, לטיסות שאינן מבצעיות. זאת, לאחר שבמהלך טיסת אימונים שגרתית של צוותי אוויר במילואים, הבחין אחד מהלוחמים בתקלה בגלגל הימני של המטוס, שלא ירד כנדרש. הצוות ניסה לטפל בתקלה ולאחר שלא טופלה, ביצע נוהל נחיתת חירום מורכבת שכללה חיבור וו המטוס לכבל על המסלול, ובסופו הנחית את המטוס על שניים מתוך שלושת גלגליו.

הצוות דיווח לבסיס בדרום הארץ אודות המקרה וצוותי רפואה וחילוץ הוזנקו למקום, ופינו את הלוחמים, שלא נפגעו, לבית החולים לצורך בדיקות כלליות. המטוס, F-15 מטייסת 69, ניזוק ונלקח לתחקור וטיפול בדרגי האחזקה. האירוע מתוחקר, וזו פעם ראשונה שתקלה כזו קורית ב-F-15.

מטוס בז F15 בבסיס חיל האוויר תל נוף  - ברקע התקיפה בעזה. דובר צה"ל
מטוס F-15/דובר צה"ל

בשבוע שעבר, אחד מצוותי האוויר הסיט מבטו ולא שם לב כי איבד גובה והתקרב לקרקע, במהלך סדנה להתמודדות עם איומים אוויריים וקרקעיים בדרום הארץ. הנווט שהיה עימו זיהה את ההנמכה, התריע ומשך את המטוס כלפי מעלה. אל פעולה זו הצטרף הטייס ובעקבות הזיהוי המהיר והמקצועי יצאו שניהם מכלל סכנה. בעקבות התקלה הסדנה נעצרה ומפקד חיל האוויר החליט על עוצר אימונים ללמידה בחיל.

לפני כשנה התרחש אירוע בטיחותי שנגמר באסון כשאיתי זיידן בן ה-42, טייס קרב במילואים מקיבוץ שובל, וליהוא בן-בסה בן ה-19, פרח טיס ותושב ראשון לציון, נהרגו בהתרסקות מטוס אימונים של חיל האוויר בנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully