וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסידי ברלנד מואשמים ברצח ניסים שטרית לפני 35 שנה: "אירוע רב משתתפים אכזרי ביותר"

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 12:55

ברוך שרביט, לצד אדם נוסף שזהותו אסורה לפרסום, הואשמו במעורבותם בחטיפת ורצח הנער ניסים שטרית לפני כ-35 שנים. סעיף האישום הוא רצח תוך ביצוע עבירה. בכתב האישום נכתב על השניים: "איימו על שטרית והשתמשו בכוח כדי להניע אותו לחזור בתשובה ולהימנע מלהיפגש עם נשים"

בווידאו: הוארך מעצרו של ברלנד בחשד למעורבות ברצח והעלמות לפי 30 שנה/צילום: שלומי הלר

כתבי אישום הוגשו היום (שישי) בבית משפט המחוזי בירושלים נגד ברוך שרביט ואדם נוסף, שזהותו אסורה בפרסום, בגין מעורבותם בחטיפת ורצח הנער ניסים שטרית לפני כ-35 שנים. סעיף האישום נגד השניים הוא רצח תוך ביצוע עבירה.

פרקליטות מחוז ירושלים ביקשה להאריך את מעצרו של האדם שזהותו אסורה בפרסום עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי "המעשים החמורים המיוחסים למשיב מלמדים על מסוכנותו לציבור על אף הזמן שעבר מאז הרצח המיוחס לו". צויין כי אירוע החטיפה והרצח הוא רב-שלבי ורב-משתתפים, אותו תיארו כ"מורכב ואכזרי ביותר, אשר נועד לכפות על אורחות חייהם של המשיב ושותפיו על המנוח ועל הציבור". לפיכך, בבית המשפט סוברים כי שחרורו יסכן את ביטחון הציבור.

הנאשם השני הוא ברוך שרביט, שהיה בעברו נהג של להקת כוורת והצטרף לקהילת "שובו בנים" בשנות ה-80. במהלך השנים עבד ככותב מזוזות ותפילין ובשנים האחרונות היה פחות מעורב בקהילה, אך נותר נאמן לברלנד עד לעצם היום הזה.

בכתב האישום על שני החשודים ברצח תואר כי הם "איימו על שטרית והשתמשו בכוח כדי להניע אותו לחזור בתשובה ולהימנע מלהיפגש עם נשים". שני החשודים הכו את ניסים שטרית בכל חלקי גופו, ולאחר כמה דקות הכריז אחד התוקפים שהוא מת. הנאשמים, יחד עם משתפי פעולה נוספים שלא ידועים לתביעה איתרו בור ביער אשתאול וקברו בו את ההרוג.

עורכי הדין רועי אטיאס ושלום בן שבת המייצגים את ברוך שרביט מסרו: "נלמד את חומר הראיות ונגיב בהתאם. על פניו מדובר בכתב אישום שמוגש בניגוד להוראות הדין בדבר התיישנות".

ברוך שרביט, חשוד בפרשת העלמות ורצח בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. שלו שלום, TPS
רצח תוך ביצוע עבירה. ברוך שרביט/TPS, שלו שלום

משפחת שטרית מסרה באמצעות עורכי הדין גלעד יצחק בר-טל וירון דוד כי היא חשה הקלה מסוימת, אך סייגה כי "לא מדובר בסופה של הפרשה המטלטלת והכואבת שעוברת המשפחה כבר שנים ארוכות". הם קראו להביא לדין את כל השותפים לרצח ששוחררו למעצר בית בשל חוק התיישנות, ואמרו כי "לא יעלה על הדעת שהשותפים יקבלו מהמדינה חנינה וימשיכו לחיות נקיי כפיים רק בגלל מגבלות טכניות של החוק".

חקירת המשטרה בתיק התחדשה לפני שנתיים, ולאחרונה הצליחו חוקרי ימ"ר ירושלים להשיג פריצת דרך משמעותית בחקירה. התפרצות מגיפת הקורונה הביאה להאטה משמעותית - חלק מהמעורבים היו בחו"ל, חלק מהם בבידוד ואחד מהחשודים אף מת מקורונה לפני כמה שבועות. שלושה מוחזקים במעצר, לאחר שברלנד, חתנו וראש העיר שוחררו.

אתמול הוגשה על ידי הפרקליטות הצהרת תובע נגד תושב ירושלים כבן 70, במעורבותו ברצח. החשוד במעורבות ברצח אבי אדרי, מנהל ישיבה בירושלים שגופתו נמצאה מוטלת ביער, שוחרר אתמול למעצר בית לחמישה ימים.

מעורבים נוספים שנעצרו ונחקרו בחשד למעורבות ברצח והחטיפה נשלחו בשלב זה למעצר בית עם תנאים מגבילים, מאחר והראיות שנאספו לגביהם מצביעות על עבירות שחלה עליהם התיישנות.

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום. אבי אדרי היה מנהל ישיבה בירושלים. גופתו נמצאה מוטלת ביער בשנת 1990.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully