וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הרצח וההיעלמות במבוי סתום: ברלנד, חתנו וראש העיר שוחררו ממעצר

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 14:12

מנהיג קהילת "שובו בנים", שנחשד כמשלח בשני מקרי הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי, ישוחרר להמשך מאסרו, לצד שניים מהחשודים הנוספים במעורבות במעשים, שייכנסו למעצר בית. המשטרה תגיש הצהרת תובע כלפי מעורב אחד נוסף בלבד בפרשה, הנחקרת למעלה מ-35 שנה

בווידאו: הוארך מעצרו של ברלנד בחשד למעורבות ברצח והעלמות לפי 30 שנה/צילום: שלומי הלר

שלושה מהחשודים בפרשת הרצח וההיעלמות בירושלים, בה נעצרו שורת חשודים מקהילת "שובו הבנים", שוחררו ממעצר לאחר שהחקירה נקלעה למבוי סתום. מדובר במנהיג הקהילה אליעזר ברלנד, שישוב להמשך מאסרו בגין עבירות אחרות; וכן חתנו צבי צוקר וחשוד נוסף, העומד בראש רשות מוניציפלית, שייכנסו שניהם למעצר בית. המשטרה תגיש הצהרת תובע כלפי מעורב אחד נוסף בלבד.

ברלנד נחשד כי היה "המשלח" בשני אירועי הרצח של ניסים שטרית ואבי אדרי. צבי צוקר, תושב ירושלים בשנות ה-70 לחייו שנחשד שהיה שותף מרכזי בשני המקרים, הוא חתנו של ברלנד ומראשי משמרת הצניעות. בעבר הוא היה אחד מהאנשים הקרובים לברלנד, ובתחילת שנות האלפיים אף סייע לו לברוח מבנו נחמן. לפני כמה שנים עזב צוקר את קהילת "שובו בנים", בעקבות חשיפת פרשת עבירות המין של ברלנד. צוקר העיד בזמנו נגד חמיו במשטרה ויצא נגד המעשים החמורים המיוחסים לו, ובעקבות זאת הורחק מהקהילה.

סנגוריהם של החשודים בירכו על שחרורם הצפוי. "אמרנו בהתחלה, אמרנו באמצע, ואנחנו אומרים עכשיו, לצביקה צוקר אין קשר לפרשיות הללו", מסר פרקליטו עו"ד רועי בראונר. "אני שמח שהצדק יצא לאור. והלקוח שלי ישוחרר ויוכל לחזור למשפחתו". עורכות הדין רותם טובול ונעמה אלחדד, המייצגות את אליעזר ברלנד, מסרו כי ההחלטה "ראויה". עו"ד אריאל עטרי, המייצג את ראש הרשות, אמר כי "כפי שאמרנו מהיום הראשון, הקשר של ראש העיר לרצח אדרי הוא כמו הקשר שלו לרצח ארלוזורוב. אנחנו שמחים שגם המשטרה הבינה זאת".

דיון הארכת מעצר לאליעזר ברלנד החשוד במעורבות בפרשת הרצח מלפני 30 שנה, בית משפט השלום ירושלים, 3 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ברלנד/פלאש 90, יונתן זינדל

בתוך כך, המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד ברוך שרביט, החשוד במעורבות ברצח ניסים שטרית, ומחר יוגש נגדו כתב אישום. שרביט, כבן 70, היה בעברו נהג של להקת כוורת, והצטרף לקהילה החרדית בשנות ה-80. במהלך השנים עסק ככותב מזוזות ותפילין ובשנים האחרונות היה מעורב פחות בקהילה, אך נותר נאמן לברלנד עד לעצם היום הזה.

נציגת המשטרה אמרה בדיון כי "היום אנחנו יכולים לומר שהוא חשוג בכך שיחג עם אחרים רצח את ניסים שטרית, זאת לאחר שניסים שטרית הובל ליער אשתאול, בסמוך לקבר דן, והתבקש על ידי שרביט ואחרים להתוודות על 'חטאיו' - ולאחר מכן נרצח". לפי המשטרה הצהרת התובע ואישומים נגדו מתבססים על הודאות וגרסאות שמסר, אך לא ראיות פורנזיות.

במשטרה טענו בבית המשפט כי נערת הפיתוי וחשוד נוסף הפלילו אותו בחטיפה, זאת לצד הודאתו המפורטת על הרצח. לדברי נציג המשטרה בדיון, שרביט הודה כי חטף את שטרית יחד עם שני חשודים נוספים, לקח אותו ליער, "והכה אותו יחד עם אחרים עד שמת". לאחר מכן, נטען, שרביט ואחרים קברו אותו. מעצרו הוארך עד מחר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ניסים שטרית, נעלם בירושלים לפני שלושים שנה, בימ"ש מחוזי ירושלים, 17 באוקטובר 2021. מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11, אתר רשמי
"התבקש להתוודות על חטאיו - ונרצח". ניסים שטרית/אתר רשמי, מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11

בחודש ינואר 1986 נעלם ניסים שטרית, צעיר חרדי בן 17 לאחר שקבע להיפגש עם מייק, אדם שנפגש עם שטרית וחבריו שבוע קודם לכן. לפי עדויות ופרסומים באותה תקופה, שטרית הותקף באלימות קודם לכן על ידי משמרות הצניעות שפעלו באותה עת ברחוב החרדי. הניסיונות במהלך השנים לאתר את מייק, הגבר האלמוני, נקלעו למבוי סתום.

גופתו של אבי אדרי אותרה בשנת 1990. אדרי היה מנהל ישיבה בירושלים וגופתו נמצאה מוטלת ביער. שני הגברים חשודים במעורבות בשני המקרים, בעוד האישה חשודה כי ניסתה לפתות את הנער לבקשת המעורבים בהיעלמותו.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully