וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: עצרנו שלושה סוכנים אוקראינים, אחד מהם תכנן פיגוע

2.12.2021 / 9:45

שירותי הביטחון אמרו כי השניים האחרים אספו מודיעין על אתרים אסטרטגיים במדינה. המעצר של השלושה מגיע בזמן שבקייב ובמערב חוששים ממתקפה של רוסיה. בלינקן, שייפגש עם לברוב, מזהיר מסנקציות חמורות. הקרמלין: הסיכוי לעימות גבוה

רוסיה עצרה שלושה אנשים בחשד שהם סוכני מודיעין של אוקראינה - כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות אינטרפקס, שציטטה את שירותי הביטחון הפדרליים. אחד מהם הואשם בתכנון פיגוע, והשניים הנוספים באיסוף מודיעין על אתרים אסטרטגיים ברוסיה. מעצרם מגיע על רקע החשש בקייב ובמערב מריכוז הכוחות הגדול של רוסיה בגבול אוקראינה.

ארצות הברית הזהירה את רוסיה מפני השלכות חמורות אם תתקוף את אוקראינה. שר ההגנה שלה, לויד אוסטין, אמר היום כי התגובה האמריקנית תהיה בשיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית, וקרא למוסקבה לנהוג בשקיפות ביחס לריכוז הכוחות הגדול שלה בגבול. במהלך ביקור בקוריאה הדרומית, אוסטין הביע תקווה שארצות הברית ורוסיה יוכלו לעבוד יחד כדי "לפתור בעיות ודאגות ולהנמיך את הטמפרטורות באזור".

כשנשאל אם התגובה לפלישה רוסית לאוקראינה תהיה רק כלכלית, סירב אוסטין להשיב ישירות והסתפק בכך שרק "האמצעים הטובים ביותר" יופעלו בתרחיש כזה. "כל מה שנעשה, יהיה חלק מהקהילה הבינלאומית. התרחיש הטוב ביותר הוא שלא נראה פלישה של ברית המועצות לאוקראינה", אמר אוסטין, שקרא בשוגג לרוסיה ברית המועצות.

אוקראינה, שהייתה חלק מברית המועצות, שואפת להצטרף לאיחוד האירופי ולנאט"ו. היא הפכה בשנים האחרונות לקו העימות בין רוסיה למערב, שיחסיהם נמצאים בשפל החמור ביותר מאז שהסתיימה המלחמה הקרה לפני 30 שנה. לטענת קייב, מוסקבה ריכזה יותר מ-90 חיילים בסמוך לגבול הארוך בין המדינות.

ציוד שהוחרם מסוכנים אוקראינים לכאורה על ידי שירותי הביטחון של רוסיה, 2 בדצמבר 2021. רויטרס
אמצעי הלחימה שהוחרמו על ידי אותם סוכנים לכאורה/רויטרס

מוסקבה, מנגד, מאשימה את קייב בבניית כוח צבאית מאיימת מצדה וברצון להשתלט מחדש בכוח על השטחים הבדלניים במזרח המדינה. היא מכחישה שהיא נערכת לפלוש לאוקראינה, שממנה סיפחה את חצי האי קרים, אך טוענת כי זכותה לפרוס את כוחותיה בשטחה כפי שהיא רואה לנכון.

דובר הקרמלין הזהיר היום כי התרחיש לפרוץ סכסכוך חדש במזרח אוקראינה נותר גבוה, וכי מוסקבה מודאגת מהרטוריקה "האגרסיבית" של קייב ומעלייה בשיעור "הפרובוקציות". הדובר, דימיטרי פסקוב, אמר בשיחת ועידה עם כתבים כי רוסיה מודאגת מהאפשרות של פעולה צבאית של אוקראינה במזרח אוקראינה, אף שקייב מכחישה שהיא מתכננת פעולה שכזו. הוא הוסיף כי רוסיה רואה בהבטחתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי להשיב את קרים כ"איום ישיר" עליה.

"משמעות הנוסחה הזו היא שקייב עשויה להשתמש בכל אופציה, כולל בכוח, בניסיון ולנגוס בטריטוריה רוסית", אמר פסקוב. מרבית הקהילה הבינלאומית לא מכירה בריבונות של רוסיה על חצי האי.

אתמול הזהיר שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן, המבקר באירופה כדי להביע תמיכה ביבשת מול התוקפנות הרוסית, כי הסנקציות שיוטלו על מוסקבה אם תתקוף את אוקראינה יהיו חריפות יותר מאלו שהוטלו עד היום.

בלינקן נפגש היום עם שר החוץ של אוקראינה, דימיטרי קוליבה, שאמר כי הוא שוחח עמו על "סנקציות כלכליות חמורות" כדי להרתיע את מוסקבה. בהמשך היום ייוועד בלינקן עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב בשטוקהולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully