וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד קצורה יואשם ברצח בנסיבות מחמירות של יעל מלניק

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 17:45

בתום שבועות ארוכים של חקירה וברקע ביקורת של המשפחה, הוחלט להאשים את הגבר בן ה-47, אח בבית החולים הפסיכיאטרי שבו שהתה שניהל איתה מערכת יחסים, ברצח הנערה לפני כחודשיים. בני המשפחה בירכו: "אנו לא ננוח ונמשיך במאבק עד אשר נוודא שהרוצח יישאר בכלא עד סוף ימיו"

אדוארד קצורה יואשם ברצח בנסיבות מחמירות של יעל מלניק/צילום: שלומי גבאי

הפרקליטות החליטה היום (חמישי) להאשים את אדוארד קצורה ברצח בנסיבות מחמירות של הנערה יעל מלניק לפני כחודשיים - סעיף האישום החמור ביותר. במקביל, הצהרת תובע הוגשה היום לבית המשפט, וסגנית נשיא בימ"ש השלום בחיפה, השופטת טל תדמור זמיר האריכה את מעצרו של קצורה עד ליום שני, בהסכמת הצדדים. זאת, לאחר שבועות ארוכים של חקירה, וביקורת של בני משפחת מלניק, שחששו כי סעיף האישום יהיו חמור פחות.

ההחלטה באה בהפתעה, גם לסנגור ולימ"ר, שעד הבוקר מודרו מדיוני הפרקליטות וקבעו דיון בהארכת המעצר מבלי שידעו אם בכוונת הפרקליטות להגיש הצהרת תובע נגד קצורה. ראש צוות החקירה רפ"ק תומר קסלסי ציין כי "טובי החוקרים שלנו נדרשו לתיק ונדהמו מחומרת המעשה ומהמניפולציות של החשוד".

בני משפחת מלניק בירכו על ההחלטה. "החלטת הפרקליטות הינה צעד ראשון וחשוב למיצוי הדין עם החשוד ולהשגת צדק עבור ליטל יעל, שפתיל חייה הצעיר נקטע בגיל 17 במעשיו האכזריים של מי שהיה אמור להגן עליה", אמרו. "אנו לא ננוח ונמשיך במאבק עד אשר נוודא שהרוצח יישאר בכלא עד סוף ימיו". בני המשפחה מסרו "תודה גדולה לכל מי שתמכו וחיבקו אותנו", וביקשו שימשיכו "להיות לצידנו עד סוף".

עורכות הדין אפרת נחמני-בר ושרון זגגי-פנחס המייצגות את המשפחה בירכו על החלטת הפרקליטות: "מהרגע הראשון היה לנו ברור שזאת ההחלטה הנכונה", מסרו. "נמשיך לעקוב אחר ההליך וללוות את המשפחה עד שהצדק ייעשה".

ליטל מלניק, הנרצחת בקרית מוצקין. באדיבות המשפחה
"צעד ראשון להשגת צדק". מלניק/באדיבות המשפחה

מהחקירה עלה כי בליל הרצח קצורה ומלניק שהו יחד, וזאת על אף צו הרחקה כנגד החשוד שנמסר לו ושהוצא לבקשת סבתה של הנערה. בשלב מסוים הגיעו השניים לאתר הבנייה, שם ניסו לחפור בורות במספר מקומות עד למקום בו צלחה החפירה באתר. מלניק נשכבה בתוך הבור, שכוסה בידי קצורה, שאף מסר לה צינור לצורך נשימה. על פי החשד, הוא מנע ממנה לצאת מהבור עד למותה, ולאחר זמן קצר עזב את המקום.

"חבל שהמשפחה הייתה צריכה לעבור שבעת מדורי גיהנום בדרך להחלטה הזאת", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר, לאחר שפורסמה החלטת הפרקליטות היום. "ראוי היה שהפעולות הנמרצות יעשו מלכתחילה ולא רק לאחר שקמה מחאה ציבורית - יכול היה להימנע סבל רב ממשפחה שכבר איבדה את היקר לה מכל".

עו"ד בוריס שרמן שמייצג את קצורה מטעם הסניגוריה הציבורית מסר כי "אדוארד טוען לכל אורך הדרך כי לא רצה במותה של המנוחה ולא גרם למותה. מטבע הדברים טרם קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנקבל ונלמד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".

החשוד ברצח יעל ליטל מלניק
29.11.21. אלון נדב, פלאש 90
רצח בנסיבות מחמירות. קצורה/פלאש 90, אלון נדב

גופתה של יעל מלניק נמצאה בתחילת חודש אוקטובר כשהיא קבורה חלקית באדמה באתר בנייה בקריית מוצקין. קצורה בן ה-47, אח בבית החולים הפסיכיאטרי שבו הייתה מלניק, שניהל עמה מערכת יחסים, טען כי לא רצח אותה וכי קבר אותה באדמה כחלק מטיפול שביקשה. הנערה עברה לפנימיית כרמיה רק יומיים לפני היעדרה.

המשטרה טוענת כי השניים הגיעו בליל האירוע לאתר הבנייה בקריית מוצקין, וניסו לחפור בכמה מוקדים עד שהצליחו. אז, נטען, נכנסה מלניק אל הבור, וקצורה מנע ממנה לכאורה לצאת ממנו. "הקורבן נשכבה אל הבור שכוסה בידי החשוד שאף מסר לה צינור לצורך נשימה. על פי החשד, מנע ממנה החשוד לצאת מהבור עד למותה. לאחר זמן קצר עזב החשוד את המקום", נמסר בהודעת המשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully