וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "יש אינדיקציות שמחוסנים בבוסטר מוגנים בדרגה גבוהה מפני האומיקרון"

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 13:44

בהצהרה משותפת של שר הבריאות ושר האוצר אביגדור ליברמן בביה"ח סורוקה בעניין הווריאנט אמר הורוביץ כי "המצב בשליטה ואין צורך להכנס לפאניקה". ליברמן: "אין סיבה להיכנס לבהלה וגם לא לשאננות". על איכוני שב"כ הסביר הורוביץ: "כשלא יהיה נחוץ ומעשי, לא נשתמש בזה"

בווידאו: ליברמן, הורוביץ במהלך מסע"ת בביה"ח סורוקה/צילום: שי מכלוף

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורוביץ מסרו הערב (שלישי) הצהרות בבית החולים סורוקה בבאר שבע על אודות וריאנט האומיקרון, האלימות בבתי החולים וכן פתיחת בית חולים חדש בדרום. "אחרי הדלתא והאומיקרון, יהיה בסבירות גבוהה עוד זן, וגם לזה אנחנו נגיע מוכנים", אמר הורוביץ.

"אני חוזר ואומר", אמר שר הבריאות, "המצב בשליטה ואין צורך להכנס לפאניקה. צפינו כניסה של וריאנט נוסף, נערכנו לזה - ואנחנו מוכנים. אחרי הדלתא והאומיקרון, יהיה בסבירות גבוהה עוד זן, וגם לזה אנחנו נגיע מוכנים".

על השימוש באיכוני שב"כ אמר כי "מדובר בווריאנט חדש ומאוד מדבק. לכן נוקטים בצעדי זהירות . לכן החליטה הממשלה על האיכונים לזמן קצר ורק לזמן המינימאלי שיידרש. כשלא יהיה נחוץ ומעשי אנחנו לא נשתמש בזה. כנ"ל לבבי ההנחיות החדשות לגבי בידודים (לחוזרים מחו"ל). ברגע שנוכל נחזור למצב הקודם. גם ההנחיות שקיבלנו הן לשבועיים".

ניצן הורוביץ שר הבריאות בהצהרה לתקשורת , בי"ח סורוקה 30 בנובמבר 2021. ללא, אתר רשמי
הורוביץ, הערב/אתר רשמי, ללא

"בימים הקרובים יהיו לנו מידע מדויק יותר לגבי היעילות של החיסון מול האומיקרון - אבל כבר עכשיו יש מקום לאופטימיות, ויש אינדיקציות ראשוניות שמי שמחוסן בתוקף - בבוסטר, יהיה מוגן גם מפני הוריאנט הזה".  

"החיסון הוא ממש קריטי עכשיו", הוסיף הורוביץ. "מי שיפגוש את הווריאנט שהוא חשוף ללא חיסון, ישים את עצמו בסיכון מיותר. העצירה של התיירות לישראל זמנית, ל-14 ימים. לא נאריך אותה בצורה אוטומטית, ולא מעבר לזמן הקצר שיידרש".

שר הבריאות גם עדכן על כך ש"ישראל מתכוונת לתרום כמות משמעותית מאוד של מנות חיסון למדינות אפריקה. זו מגיפה עולמית ואנחנו חייבים להתמודד עם המשבר הזה בהסתכלות גלובלית".

אביגדור ליברמן שר האוצר בהצהרה לתקשורת , בי"ח סורוקה 30 בנובמבר 2021. ללא, אתר רשמי
אין סיבה לבהלה ואין סיבה לשאננות. ליברמן/אתר רשמי, ללא

בנושא האלימות בבתי החולים אמר השר: "יש בעיה אמיתית עם האבטחה בבתי החולים. אנחנו פועלים להציב שוטרים בכל בתי החולים בארץ, ואנחנו עובדים בימים אלו במשרד הבריאות על מכרז חדש לשיפור התנאים של אנשי הביטחון וחיזוק האבטחה בבתי החולים".

חלק מהביקור נוגע גם להקמת בית חולים בדרום. "בית החולים החדש שיקום בבאר שבע יחולל שינוי דרמטי ונדרש באיכות וזמינות השירותים הרפואיים לתושבי הנגב והסביבה", אמר הורוביץ. "נקים כאן בית חולים מתקדם, עם חדר מיון חדשני, עם מחלקות פנימיות מרווחות וכמובן עם חדרי ניתוח. מדברים על זה שנים, אבל שום דבר לא זז. והיום אנחנו יוצאים סוף סוף לדרך".

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי "אין סיבה לבהלה ולא לשאננות בעקבות הזן החדש. צריך להמשיך עם המאמץ לחסן את האוכלוסיה וגם להמשיך לתחזק את המשק".

ליברמן הוסיף כי "סיירנו פה בבית החולים ואפשר לראות מה זה חוסר תכנון, הזנחה חוסר הבנה כמה הדרום זקוק למיטות אשפוז ושירותי רפואה איכותיים. בניגוד לממשלות קודמות, אנחנו מעלים את שירותי הבריאות לא רק על ראש שמחתנו אלא גם על ראש תקציבנו". 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully