וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה באמת נדבקו, ואת מי מנסים לאתר: התפשטות וריאנט האומיקרון בישראל

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 8:22

מאז הגעתו של הזן לישראל ביום רביעי נשמעים דיווחים סותרים רבים על התפשטות הווריאנט הדרום אפריקני. ואולם, לפי נתוני משרד הבריאות, ניתן לראות כי בסך הכול ישנם שני חולים באופן ודאי, ומצבם של 14 איש נוספים נמצא בבירור. ואת מי בכל זאת מנסות לאתר הרשויות?

בווידאו: הורוביץ על הפעלת איכוני השב"כ/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

שני בני אדם בישראל אובחנו עד כה כמי שנדבקו באופן ודאי בזן האומיקרון, ו-14 איש נוספים מוגדרים כחשודים כחולים ומצבם נמצא בבירור. תמונת המצב הזאת נכונה להבוקר (שלישי), בעוד מאז הגעתו של הזן לישראל ביום רביעי נשמעים דיווחים סותרים רבים על התפשטות הווריאנט הדרום אפריקני.

המאומתת הראשונה היא עובדת זרה, מחוסנת בשתי מנות של חברת אסטרהזניקה. היא הגיעה לישראל מדרום אפריקה דרך דובאי, ומבלי להמתין לתוצאות הבדיקה שלה בנתב"ג היא נסעה באוטובוס לאילת. משרד הבריאות חוששים כי היא הדביקה את נוסעי אותו קו אוטובוס.

המאומתת השנייה הנה מחוסנת בחיסון שלישי של חברת פייזר, שהגיעה לישראל מדרום אפריקה דרך נתב"ג. גם היא לא שמרה בקפדנות על ימי הבידוד ונחשפה לבעלה ולילד שלה. החשש במשרד הבריאות שהם נדבקו והעבירו את המחלה לסובבים אותם.

מבצע אכיפה של משטרת ישראל על עטיית מסכה בדיזינגוף סנטר 10 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
המאומתות חזרו דרך נתב"ג. שוטרים בפעולות אכיפה/ראובן קסטרו

מיקומי החשודים והחולים

  • אילת
  • רעננה
  • רמת גן
  • כסייפה
  • ראשון לציון
  • שבט אטרש
  • שבט אעצם
  • קריית מלאכי
  • לקיה
  • חורה
  • אום בטין
  • באר שבע
  • רחובות

עוד בוואלה!

עם חובת בידוד, בלי תחבורה ציבורית מנתב"ג: תקנות הקורונה החדשות נכנסו לתוקף

לכתבה המלאה

מבין 14 החשודים, שניים הם רופאים מבית החולים שיבא בתל השומר שהתחסנו נגד קורונה. לפי שעה, ישנה סכנה כי אם אכן חלו, הם כבר הספיקו להדביק מטופלים שלהם בבית החולים. אחד מהרופאים חזר לפני כמה ימים מאנגליה, וחזר לעבודה רק לאחר תוצאה שלילית, אולם לאחר מכן התחיל לפתח תסמינים קלים, וכנראה הדביק את הרופא הנוסף.

כמות גדולה באופן יחסי מהחשודים, שבעה בני אדם, הם תושבי הפזורה הבדואית בנגב, שם אחוז ההתחסנות נחשב לנמוך בישראל. יתר החשודים, שבהם שני ילדים, הם אזרחים המתגוררים בערים שונות, בין היתר ברעננה, רמת גן ראשון לציון, קריית מלאכי ורחובות. מבין החשודים, ישנם ארבעה מחוסנים באופן מלא בחיסוני פייזר, אולם כולם חווים את התסמינים באופן קל.

בעשרת הימים האחרונים נכנסו ארצה 1,866 נוסעים ממדינות אדומות, מתוכם 1,625 מחוסנים. שיעור הבדיקות החיוביות בקרב החוזרים עומד על אחוז קטן יחסית - 0.8%.

חומקים מהרדאר

מבין השבים, היו כמה שלא נשמעו להנחיות. כך, אחד השבים מאדיס אבבה ברח ממלונית הקורונה אליה נשלח. ישראלי נוסף סירב להתפנות למלונית ולבסוף קופת החולים שלו פנתה למשרד הבריאות כדי להוציא צו פינוי מידי. כמו כן, ישנם עוד כמה נוסעים באוטובוס לאילת שאינם אותרו ובודדים עדיין מסרבים להיבדק.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג, השבוע/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות שוקלים להמליץ על צעדים נוספים כדי לבלום את התפשטות הווריאנט. הראשון הוא לחייב בבידוד את מי שבא במגע עם מאומת לזן החדש עד לקבלת תוצאה שלילית, גם אם הוא מחוסן. דבר נוסף הוא לקנוס שבים מחו"ל שאינם מבצעים את הבדיקה השנייה ביום השלישי על פי ההנחיות החדשות, לפני שיצאו מהבידוד.

במקביל, מנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלא, אמר בראיון לרשת CNBC כי שלוש מנות החיסון שפיתחה החברה מגינות מפני זן וריאנט של הקורונה. "המינון הנוכחי - שהוא מעט יחסית, של שלוש מנות - מעניק הגנה טובה, אבל אני חוזר: מדובר בשלוש מנות של החיסון הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully