וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה דנה בהשבתת הרכבת: "מיכאלי מקדמת תחב"צ בשבת, מה עם עבודות?"

29.11.2021 / 18:51

בדיון השתתפו תושבי הדרום והצפון, נציגי ארגוני תחבורה שונים וארגוני נכים - שלדבריהם נפגעים מההשבתה שמתרחשת בעקבות חישמול המסילות הרכבת. נציג משרד התחבורה טען שהעבודות הכרחיות, אולם גם בסופן התנועה לא תפתח לגמרי. נציגי רכבת ישראל לא נכחו באולם

רכבת ישראל, 20 באפריל 2021. ראובן קסטרו
בין היתר הועלו טענות על היעדר חלופות תחבורה ציבורית לרכבת וליקויים בהנגשת המידע על העבודות. רכבת ישראל/ראובן קסטרו

ועדת הכלכלה דנה היום (שני) בהשבתת הרכבות בשעות הלילה וסופי השבוע בשל פרויקט חשמול המסילות. בדיון השתתפו תושבי הדרום והצפון, נציגי ארגוני תחבורה שונים וארגוני נכים - שלדבריהם נפגעים מההשבתה. בין היתר הועלו טענות על היעדר חלופות תחבורה ציבורית לרכבת וליקויים בהנגשת המידע על העבודות. נציגי רכבת ישראל לא נכחו באולם והשתתפו בדיון דרך הזום.

"שרת התחבורה מדברת על 'פירמידה הפוכה' - לשים את הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית במקום הראשון", אמר חבר הכנסת לשעבר דב חנין. "אומרים לנו חשמול - אבל זה לא מה שקורה. קו הרכבת לירושלים כבר מחושמל, אז מדוע אינו עובד? בעבר ידעו לעבוד על חשמול מסילות במקביל להפעלת הרכבת תוך כדי עבודה בסופי שבוע".

ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן), יוזמת הדיון, אמרה כי רמת האוטובוסים לפריפריה המוצעים כחלופה לרכבת מלוכלכים וישנים, ושאלה את נציג משרד התחבורה: "השרה מקדמת תחבורה ציבורית בשבת, האם היא מקדמת ומיישמת גם עבודות תשתית בשבת?".

יעל רון בן משה , מנכ״לית מפלגת כחול לבן. ללא, אתר רשמי
החלופות ישנות ומלוכלכות. רון בן משה/אתר רשמי, ללא
שירלי פינטו 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
הציפה את מצוקתם של אנשים עם מוגבלויות בהיעדר הרכבת. פינטו/פלאש 90, יונתן זינדל

ממונה אגף הרכבות במשרד התחבורה, מטר אליאס, הסביר כי בסיס התשתיות הקיים הביא למצב בו לא ניתן לייצר חלופה רכבתית לערים מכיוון שיש קו רכבת אחד בלבד שמוביל אליהן. לדבריו, פרויקט החשמול הוא בבחינת כורח מיידי לביצוע, ושלוחות הזמנים לביצועו כבר התקצרו מ-2030 ל-2025.

בהתייחס לקו ירושלים שמושבת גם הוא בשעות מסוימות, נעץ אליאס את הסיבה בחיבור שלו למסילות מודיעין. פרויקט זה צפוי להסתיים ברבעון הראשון של 2022. כמו כן, הוא חשף בדיון כי גם אחרי סיום השבתת הקו לחיפה ב-2023 וגם לאחר סיום פרויקט החשמול ב-2025, צפויות פגיעות נוספות בתחבורה המסילתית בשל עבודות הפיתוח ההיקפיות של הרכבת.

"ההשבתה הזו משביתה את הסטודנטים והמרצים, ובנוסף מרצים רבים מתחמקים מלהגיע ללמד במכללה בגלל קשיי התחבורה", אמר פרופ' ניר קידר, נציג מכללת ספיר בשדרות. ח"כ שירלי פינטו (ימינה) הציגה את מצוקתם של אנשים עם מוגבלויות בהיעדר הרכבת, וראש המועצה האיזורית מטה אשר משה דוידוביץ' אמר כי למרות שחגגו את פתיחת תחנת הרכבת בכרמיאל לפני ארבע שנים - היא עדיין לא נגישה. "התחנה לא פועלת דווקא מתי שהציבור זקוק לה, כי הקו סגור לטובת עבודות חישמול", אמר.

נתיבי איילון 31 בינואר 2021. ראובן קסטרו
על משרד התחבורה הוטל להציג תוכניות אלטרנטייות לנוסעים. רכבת ישראל/ראובן קסטרו

על טענות המשתתפים כי המידע אודות השינויים והחלופות אינו מונגש השיב כי משרד התחבורה והרכבת עובדים על אתר מידע מונגש שיספק חלופות מותאמות שיחפפו ככל האפשר את מסלולי הרכבות.

בסיכום הדיון הורה יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן) למשרד התחבורה להציג בתוך 30 יום תוכניות אלטרנטיביות תחבורה לנוסעים בקווים המושבתים, לייצר פתרונות מאסיביים של תגבור תחבורה ציבורית באותן נקודות ולהאיץ את הנגשת המידע לציבור. "חובה על הממשלה להציג לשינוי דרמטי בנושא, ואנו נקיים דיון מעקב בעוד כחודשיים ונדרוש בו את נוכחות מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל", אמר ביטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully