וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ: "יש לי קושי בשימוש באיכונים, אבל הוא מוצדק בנסיבות הקיימות"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 18:13

שר הבריאות התייחס לצעדים שננקטו ביחסיון לבלום את התפרצות האומיקרון: "המצב בשליטה, אין סיבה להיכנס לבהלה. המדיניות היתה ותשאר לחיות לצד הקורונה". השר וצמרת משרד הבריאות הדגישו את חשיבות החיסון גם מול הזן החדש. ד"ר אלרעי: "נשקול הרחבת רשימת המדינות האדומות"

בווידאו: הורוביץ על הפעלת איכוני השב"כ/צילום: לע"מ, עריכה: אביעד בללי

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הערב (ראשון) כי ההתמודדות מול וריאנט האומיקרון של נגיף הקורונה נמצאת בשליטה, וכי "אין סיבה להיכנס לבהלה". הוא עוד הדגיש את חשיבות החיסונים במאבק מול הווריאנט החדש, וכן כי הממשלה ממשיכה במדיניות ה"חיים לצד הקורונה". את הדברים אמר בהצהרה שנתן יחד עם צמרת משרד הבריאות בעקבות איתור הזן הדרום אפריקני בישראל, והתפרצותו ברחבי העולם.

על אישור הממשלה להפעיל את איכוני שב"כ, הסביר הורוביץ כי "ההפעלה תהיה זמנית מאוד, נקודתית מאוד, מבוקרת מאוד ומצומצמת. בניגוד לעבר, זה יהיה למספר אנשים מצומצם רק לאנשים שחשודים מול הווריאנט הזה כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה".

"יש לי קושי גדול בשימוש באיכונים, אני דוגל בהגנה על הפרטיות", הוסיף, "אני רוצה ששב"כ יעבוד בנושאיים ביטחוניים ולא אזרחיים. אך לנוכח המצב החדש, ולפרק זמן קצר, החלטתי לאתר לבקשת המומחים ולאשר את הבקשה הזאת".

שר הבריאות ניצן הורוביץ במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט הקורונה החדש- אומיקרון 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"המטרה לצמצם את התחלואה מתוך כוונה לחיות לצד הקורונה"/ראובן קסטרו

"החיסון הוא קריטי דווקא במצב של הוריאנט החדש. טעות קשה לחכות. מכל בחינה שהיא, עדיף לפגוש את הווריאנט הזה או את הדלתא כזה כבר מחוסן ומוגן", הבהיר. "התכוננו לתרחיש כזה ואנחנו מוכנים לו. יצאנו מתוך נקודת הנחה שיגיע וריאנט חדש ונערכנו לזה היטב. בזכות זה איתרנו את הוריאנט הזה - והיינו הראשונים בעולם לזהות אותו".

לדבריו, כניסת הזרים ותיירים לישראל תיעצר, כך שהתקנות יידמו לאלו שהיו עד לפני שבועיים, כדי "להקטין באופן זמני את כמות הנכנסים לארץ". "אי אפשר למנוע כניסת וריאנטים לישראל, מה שאפשר למנוע - זה התפשטות של הווריאט בארץ ושיתוק של הכלכלה והפנאי בישראל"

"מיד עם איתור הזן החדש בישראל, ביצענו שורה של צעדים מידים, שכבר בשלב הראשוני נוכל לאתר את מי שנדבקו בזן הזה ולמנוע את ההתפשטות שלו", אמר והוסיף כי "המצב מטופל במקצועיות בקנה מידה בינלאומי".

שרון אלרעי פרייס במסיבת עיתונאים לגבי וריאנט הקורונה החדש- אומיקרון 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
מודאגים מאלו שלא התחסנו. ד"ר אלרעי פרייס/ראובן קסטרו

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס ציינה כי במשרד מודאגים מהלא-מחוסנים, בהם "אלו שלא קיבלו בוסטר, ילדים וכאלו שלא קיבלו אפילו מנה אחת ומחלימים". היא עוד אמרה כי ישקלו להרחיב את רשימת המדינות האדומות בהתאם להערכות המצב, "אנחנו מנסים לא לסגור מה שלא צריך לסגור".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הוסיף כי המדינות האדומות נקבעו לפי החשש לווריאנט מסוכן, כולל מדינות שלא עורכות ריצופים למאומתים לנגיף. מנגד, מדינות מהן יש קונקשנים מרובים כמו איחוד האמירויות הערביות וטורקיה לא נרשמו כאדומות לפי שעה: "אנחנו עוקבים אחרי התחלואה משם, אין לנו בסיס להחליט שיש שם תחלואה מיוחדת ולכן לא הכנסנו אותן למדינות אדומות".

התקנות החדשות שייכנסו לתוקף בחצות

מוקדם יותר, ועדת החוקה של הכנסת התכנסה לדיון חירום כדי לתקף את החלטות הממשלה מאמש, במסגרת הצעדים לבלימת כניסת האומיקרון. במקביל, בהערכת המצב של משרד הבריאות נמסר כי התגלו חמישה נדבקים חדשים החשודים שחלו בווריאנט. שניים מהם הם ילדים בין 11 ו-13.

החל מחצות, יחול בידוד על כלל הנוחתים בארץ, בהם מחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים. כמו כן, כולם יידרשו לשתי בדיקות PCR - שהראשונה בהן תיערך כנהוג בנתב"ג. כמו כן, משרד התחבורה הודיע כי התחבורה הציבורית מנתב"ג תיעצר.

השבים ממדינות אדומות יידרשו לבידוד של שבוע, כשתחילה יעברו מנתב"ג למלונית. עם קבלת תוצאה שלילית של הבדיקה הראשונה או בתום 24 שעות, הם ימשיכו לבידוד ביתי במהלכו יידרשו לבדיקה נוספת. מחוסנים השבים ממדינות לא אדומות יידרשו לבידוד של 72 שעות, ויידרשו לבדיקת PCR נוספת ביום השלישי. לא מחוסנים יידרשו לבידוד שבוע בכפוף לשתי בדיקות.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
בחצות ייכנסו לתוקף התקנות החדשות. נתב"ג/ראובן קסטרו

במקביל, הממשלה אישרה שימוש באיכוני שב"כ לאיתור מגעים של מאובחנים לזן החדש. השרים גדעון סער, אלי אבידר ויפעת שאשא ביטון הצביעו נגד איכוני שב"כ, בעוד השרים תמר זנדברג, עיסאווי פריג' וקארין אלהרר נמנעו בהצבעה. האיכונים יופעלו מכוח תקנות ההגנה לשעת חירום עד יום חמישי בחצות. הקואליציה מתכוונת לקדם את הפעלת האיכונים בחקיקה מהירה עוד השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully