וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הודיעה לארה"ב: לא נקדם את הבנייה בעטרות

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 21:42

לפי בכיר ישראלי, הממשלה העבירה מסרים לממשל ביידן לפיהם הממשלה לא תקדם את בניית השכונה החדשה בעטרות, שאושרה בוועדה המקומית של עיריית ירושלים לפני כמה ימים. לדבריו, לממשלה אין שליטה על הנעשה בוועדה המקומית וכי התכנית לא תקודם בוועדה המחוזית שבאחריות הממשלה

בווידאו: פגישת ביידן בנט בבית הלבן/צילום: רויטרס

ישראל העבירה מסרים לממשל ביידן בארצות הברית, לפיהם הממשלה לא תקדם את בניית השכונה החדשה בעטרות, שאושרה בוועדה המקומית של עיריית ירושלים לפני כמה ימים - כך אמר הערב (חמישי) בכיר ישראלי.

לדבריו, ישראל הבהירה לארצות הברית לפני כמה ימים שלממשלה אין שליטה על הוועדה המקומית בעיריית ירושלים וכי התכנית לא תקודם ע"י הוועדה המחוזית שנמצאת בשליטת הממשלה.

בכיר ישראלי ציין כי בתקופת הממשלה הקודמת, ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו ניסה לקדם הקמת שכונה בעטרות, אך נבלם על ידי ממשל טראמפ בארצות הברית. לדברי הבכיר, נתניהו הציע לבנות במקום 4,000 יחידות דיור לפלסטינים ו-4,000 יחידות דיור לישראלים, אך ממשל טראמפ סירב כיוון שהאזור הזה הוגדר ככזה שיהיה חלק מהמדינה הפלסטינית לפי תכנית טראמפ.

הדמייה לשכונה החדשה, מעבר לקו הירוק, שצפויה להיבנות בשדה התעופה הישן עטרות, שיועד לפי "עסקת המאה" להפוך לאזור תיירות לפלסטינים. המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, מערכת וואלה!
השכונה החדשה שאמורה להיבנות. הדמייה/מערכת וואלה!, המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

אתמול, עיריית ירושלים אישרה את הקמתה של שכונה חדשה בירושלים - מעבר לקו הירוק. השכונה, שתיקרא "עטרות", צפויה להיבנות בצפון ירושלים, לצד שכונות נוספות שמעבר לקו, ולהתפרס על פני שטח של כ-1,243 דונם באחת מעתודות הקרקע החשובות במטרופולין ירושלים - אזור שדה התעופה הנטוש בעטרות. מדובר באזור שיועד לפי "עסקת המאה" להפוך לאזור תיירות פלסטיני. הפלסטינים רואים בבנייה שם פגיעה נוספת בסיכויים להגיע להסדר קבע.

לפי התכנית שאושרה בוועדה, השכונה צפויה לכלול אלפי יחידות דיור, כמו גם שטח למלונאות, לתעסוקה ולמסחר, מבני ציבור, וכן שטחים פתוחים. אתר שדה התעופה הישן אמור לעבור שימור. הוועדה המקומית המליצה לוועדה המחוזית לאשר את התכנית, שיזם משרד הבינוי והשיכון והכין האדריכל יובל קדמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully