וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה מקדמת: אלפי יחידות דיור ייבנו בהתנחלויות בגדה ובכפרים פלסטיניים

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי תאשר בשבוע הבא קידום תכנון ובניה של כ-3,000 יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית ו-1,300 יחידות דיור בכפרים פלסטיניים בשטח C. זו הפעם הראשונה שמאושרת בנייה בהתנחלויות מאז כניסת ממשל ביידן לתפקידו

לפיד נפגש עם האריס: אנחנו מסכימים שלפלסטינים צריכים להיות חיים טובים ותקווה/עריכה: אביעד בללי

מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי תאשר בשבוע הבא קידום תכנון ובניה של כ-3,100 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית וכ-1,300 יחידות דיור בכפרים פלסטינים בשטח C. זו תהיה הפעם הראשונה שמאושרת בנייה בהתנחלויות מאז כניסת ממשל ביידן לתפקידו והפעם הראשונה מאז 2007 בה ישראל מאשרת בניה נרחבת לפלסטינים.

מועצת התכנון היתה אמורה להתכנס בחודש אוגוסט לפני נסיעת ראש הממשלה בנט לוושינגטון לפגישתו הראשונה עם הנשיא ביידן. אלא שכמה ימים לפני כינוס המועצה, הכריזו עובדי המנהל האזרחי על שביתה, מה שהביא לדחיית המהלך. לאחר הפגישה עם ביידן נדחה כינוס המועצה מחדש בשל הרגישות המדינית מול ארה"ב.

מספר יחידות הדיור שיובא לאישור בשבוע הבא יהיה גדול יותר מהתכנון המקורי. מספר יחידות הדיור בהתנחלויות גדל בכ-900 יחידות דיור ומספר יחידות הדיור לפלסטינים גדל בכ-350 יחידות דיור. חלק גדול מיחידות הדיור שתכנונן ובנייתן תקודם הן בהתנחלויות המבודדות שבעומק הגדה המערבית מחוץ לגושי ההתנחלויות הגדולים.

שכונת פסגת זאב ליד הכפר הפלסטיני אל-ראם ב-13 בפברואר 2020. רויטרס
שכונת פסגת זאב ליד הכפר הפלסטיני אל-ראם ב-13 בפברואר 2020/רויטרס

תוכנית הבינוי של כ-50 יחידות דיור בכפר הפלסטיני חירבת זכריא בגוש עציון, הוסרה מסדר היום, לאחר שהובילה להתנגדות חריפה מצד ראשי המתנחלים. חירבת זכריא הוא כפר פלסטיני קטן הממוקם במובלעת בין היישובים אלון שבות וראש צורים בגוש עציון, שהצליח לרקום יחסי שכנות טובים עם שכניו. ואולם, כוונת המינהל האזרחי לאשר בחודש שעבר תוכניות בינוי לכפר הפלסטיני, עוררה מחלוקת בין תושבי גוש עציון, שחלקם תמכו בצעד וחלקם התנגדו לו.

מי שהוביל את ההתנגדות לתכניות הבינוי בכפר הפלסטיני הוא ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, שאמר כי "מדובר בתקדים חמור של בניה ערבית בלב התיישבות יהודית. ומה שמחמיר עוד יותר את העניין זוהי העובדה שמאחורי התכניות הללו עומדת הרשות הפלסטינית".

לטענת נאמן מועצת גוש עציון היא זו שצריכה לקבל לתחום שיפוטה את חירבת זכריה, ומקומות דומים לה, ולקדם פתרונות תכנוניים עבור תושביה. "מועצת גוש עציון צריכה לפנות אשפה ולדאוג לזרימה נכונה של הביוב בכפר, לדאוג לרישוי עסקים, הסדרי תנועה וחניה במקום. כך גם היא צריכה להנפיק היתרי בניה, לקיים פיקוח ואכיפה בתחום התכנון והבניה על פי כל הכללים. לא נסכים להיות צופים מן הצד כאשר נכנסים לנו לסלון. אנחנו לא אורחים בבית של עצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully