וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ בבית המשפט: לא מינו עורך לוואלה! בלי אישור מנתניהו

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 15:14

עד המדינה בתיקי האלפים מעיד בפעם השנייה. הוא סיפר על השליטה באתר וואלה! ופירט על התגובות לתקשורת בעניין רעיית רה"מ. חפץ: "שרה ביקשה, אבל נתניהו מעולם לא ביקש להעביר מסר רגולטורי לאלוביץ'". עוד הדגיש: "רה"מ לא קשור למחיקת הודעות מפלילות"

בווידאו: ניר חפץ ובנימין בבית המשפט לקראת עדותו של חפץ בתיק 4000/צילום: קונטקט

ניר חפץ, עד המדינה בתיקי האלפים, העיד היום (שלישי) בשנית בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדותו של יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו לשעבר אמורה לבסס את כוונות השוחד המיוחסות לו בתיק 4000 בידי הפרקליטות, וכן לשפוך אור על מעורבותו בתיק 1000 (פרשת המתנות) ותיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס).

בעדותו היום חפץ סיפר על השליטה בעמוד הבית של אתר וואלה!, פירט על מערך התגובות לתקשורת בעניין פרסומים אודות שרה נתניהו, אמר כי ראש הממשלה לשעבר היה מאשר מינויים של עורכים באתר וציין כיצד רעיית רה"מ לשעבר ובנו יאיר ביקשו ממנו לוודא כי איריס ושאול אלוביץ', בעל השליטה בחברת בזק, מוחקים התכתבויות מפלילות עמם מהניידים. עם זאת, הוא הדגיש כי נתניהו עצמו מעולם לא ביקש ממנו להבעיר מסרים לאלוביץ' בענייני רגולציה - וכן כי ראש הממשלה לשעבר לא היה שותף כלל לבקשות בני משפחתו.

חפץ: "התייחסתי לישועה בחוסר אמון - וצדקתי"

נציג התביעה, עו"ד אמיר טבנקין, פתח הבוקר את החקירה בשאלות בנוגע למעורבותו של ראש הממשלה לשעבר בעבודתו התקשורתית של חפץ.

חפץ אמר כי אלוביץ' קיבל 100% "מהמסרים שהעברתי ממשפחת נתניהו, כלומר ראש הממשלה ובני משפחתו. אילן ישועה קיבל את רובם. גם רמת ההתכתבויות וגילוי הלב שלי לשקף מה עומד מאחורי הבקשה ומי, יש הבדל אדיר בין מר אלוביץ' שאיתו הייתי לגמרי פתוח והוא מכיר את הניואנסים במשפחה ואין סיכוי שדברים יצאו החוצה, לעומת אילן ישועה שהתייחסתי אליו ברמה מסוימת של חוסר אמון, וצדקתי בזה".

חפץ נשאל בעניין פניות ישירות של נתניהו לאלוביץ' בנוגע לסיקור בוואלה!. "היו מידי פעם, למעט שיחה אחת שלו שהייתה בנוכחותי ונתניהו דיבר בטלפון מיד לאחר הריאיון של העיתונאי דב גילהר עם ראש הממשלה, היו מספר שיחות אבל אני לא יודע לשים את האצבע".

ניר חפץ בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
עדות שנייה בתיק 4000, ניר חפץ בבית המשפט. היום/ראובן קסטרו

התובע טבנקין: "מבחינת פניות מבני משפחתו של נתניהו, מה היתה המעורבות של מר נתניהו בדרישות אלו?".

חפץ: "מעורבות מחולטת לעומת גרעין קטן של אירועים, למעט עניינים של שרה נתניהו שאין להם השפעה רוחבית מעבר לחשיפה חיובית". חפץ אמר כי נתניהו רצה שתהיה לו שליטה מלאה, "גם אם בתחילת הדרך עשיתי על דעת עצמי, הפתרון הוא שתמיד אפשר להכניס לו פתק. כמובן שמילאתי אחרי ההוראה הזו".

טבנקין: "מה גבולות הגזרה הזו?".

חפץ: "בדרך כלל אירועים שהיא עושה בכובע הציבורי שלה כרעיית ראש הממשלה כמו חניכת תחנת כיבוי אש או טקס. מאחר והידיעה כולה חיובית ואין בה מוטיב רגיש והגברת נתניהו מנוסה בנושאים תקשורתיים, שם היה לי מנדט לא לערב את ראש הממשלה".

ניר חפץ בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
ניר חפץ בבית המשפט. היום/ראובן קסטרו

"עמית חדד שיושב מאחוריך היה שותף להמון דיונים"

בהמשך, חפץ עקץ את פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד. הוא נשאל בידי התובע עד כמה היו אלה סיקורים שקשורים למעון הרשמי בבלפור, והאם זה נושאים פרטיים של שרה נתניה?

חפץ השיב: "בכל הנושאים הללו מר נתניהו היה מעורב, מאחורי גבך יש עורך דין (עמית חדד - י.פ.) שהשתתף איתי בעשרות שיחות כאלו וניהלנו את האירוע הזה".

טבנקין: "האם היו פניות שנבעו מבני משפחתו של מר נתניהו, שהועברו אליך מפיו?".

חפץ: "כן, פעמים רבות. הדפוס קרה הרבה מאד בסופי שבוע, קרה בשישי שבת בימים שבהם הוא נמצא בבית ואז הייתי מקבל טלפונים באופן שוטף בנושאים שקשורים למשפחה, הוא היה יוזם השיחה והמשפחה היתה על רמקול".

עו"ד ליאת בן ארי בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
התובעת ליאת בן ארי, היום/ראובן קסטרו

עד המדינה: "הייתה שליטה איפה התכנים נמצאים בהומפייג' של וואלה!"

טבנקין הציג מסמך עם טקסט של תגובה לתקשורת לרזי ברקאי בנוגע לעבודתה של שרה נתניהו בשירות הפסיכולוגי של עיריית ירושלים, עם הערות בכתב יד, וביקש מחפץ להסביר מה המסמך:

"הנייר הזה טיפוסי. זה מייצג מאות מקרים שאני מקבל פניה מראש הממשלה להגיב לאיזשהו אירוע או אייטם תקשורתי, אנחנו מנסחים בשיחת טלפון את האייטם, אני שולח ללשכה את הטקסט והוא כותב הערות. זה לא יוצא לפני אישור שלו. נדיר שלא יהיו תיקונים, הוא מתקן ברמת הפסיק".

"מה שאתה רואה כאן יושם בכל שאר הפניות, החריג היחיד הוא שכאשר מר נתניהו לא נמצא בלשכתו אלא בביתו, כל שירותי ההדפסה פחות היו זמינים והיינו עושים את זה בעל פה. הנוהל הזה שהוא מדייק את התגובה עד רמת הפסיק, לא היתה חריגה".

עו"ד עמית חדד התפרץ: "זה קרה בכל כלי התקשורת".

בהמשך, חפץ התייחס למידת המעורבות בתכנים שעלו באתר וואלה!. "בוא נעשה את זה בשלבים ודרגות. ההיענות של מר אלוביץ' היתה מוחלטת, המחשבה היתה איך מבצעים את זה, לא האם מבצעים את זה. מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה היה ברמה יותר נמוכה, בין הפטיש לסדן, אלוביץ' ואני ביקשנו משהו והוא היה חשוף להתנגדויות במערכת שלו אז הייתי אומר ברמה יותר נמוכה, אבל הוא יצא מגדרו כדי לבצע. האתר עצמו זה תוצרים של המערכת".

"מה שבאמת חשוב זה מה ששמים בכותרת, את המידע השלילי. בנושא הזה וואלה! 'הצטיין', היתה לנו יכולת גבוהה מאד, בסוף היתה שליטה גבוהה איפה זה נמצא בהומפייג' וכמה זמן זה בהומפייג'. אם מדרדרים את זה למדור יהדות בקצה ההומפייג', אף אחד לא רואה את זה".

עו"ד ז'ק חן ועו"ד מיכל רוזן עוזר בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
עורכי הדין ז'ק חן ורוזן עוזר. היום/ראובן קסטרו

ההגנה לחפץ: "קח את מכשירי ההקלטה"; בן ארי: "יש גבול"

בין הסניגורים לתביעה התפתח ויכוח בנוגע לשאלה ששאל טבנקין, והרוחות התלהטו. בעקבות התנגדויות השופטים אמרה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "עו"ד בן צור עברנו את ההתנגדות הזו עשר פעמים אתמול, אמנם היום יום חדש, יום נפלא, אבל יש גבול כמה פעמים אפשר להתנגד. אנחנו חוזרים על אותם דברים, יש גבול וסוף. יש הרבה אורך רוח אבל יש גם גבול".

עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', הגיב - והעד חפץ הוצא מהאולם. בעוד חפץ מוצא מהמקום - עו"ד בן צור קרא לעברו: "קח איתך את מכשיר ההקלטה".

עו"ד ליאת בן ארי הגיבה בחריפות על ההתנהלות: "ההתנהלות של חבריי היא פשוט לא מכובדת. מה שהם עושים כאן ואיך שהם יוצאים נגד המאשימה זה דברים שאני זוכרת, לא מהיום שאני מופיעה בבתי משפט גם כסנגורית וגם כתובעת, זה דברים שלא ראיתי".

היא המשיכה: "כשעומד כאן חברי ואומר לעד 'קח איתך את מכשיר ההקלטה' או כשאומרת חברתי הטובה מיכל רוזן עוזר ש'אנחנו עושים דברים לא חוקיים ומשבשים את המשפט' - יש גבול. אני מבקשת מכבודכם לשמור על כבודנו. הדברים שעומדים פה הם בלתי מתקבלים בעליל".

עו"ד עמית חדד בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
עו"ד חדד, היום/ראובן קסטרו

עו"ד מיכל רוזן עוזר המייצגת את איריס אלוביץ' מחתה על הדברים: "כל מה שאמרתי היו דברים נכונים להגן על הנאשמים. אני חושבת שההגנה נוהגת בנימוס בעדים, נוהגת בנימוס במאשימה. אני שנים בספסלי התביעה ושנים בספסלי ההגנה, מעולם לא שמעתי נאום כזה.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן סיכמה את הדברים ואמרה: "כולם רוצים הגנה, כולם מבקשים הגנה, אם כולם ישמרו את ההתבטאויות שלהם לא תצטרכו הגנה".

עד המדינה: לא ממנים עורך לאתר לפני שנתניהו מאשר

בהמשך לשאלה על בחינת העסקתו של יואב גולן, סגן עורך מעריב לשעבר ומכרו של חפץ, טבנקין הציג לעד התכתבויות בינו ובין שלמה (מומו) פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת, ולאחר מכן הודעות שנשלחו מפילבר לאלי קמיר, לוביסט של קבוצת בזק ומקורב לזוג אלוביץ. "ב-25.08.15 אתה כותב לפילבר: "תזדרז עם ההמלצה שלך" (הכוונה לתפקיד העורך הראשי של אתר וואלה!, י.פ) פילבר משיב לך: יטופל. באותה שעה פילבר מעביר לקמיר הודעה: "מומו יש בן אדם בשם יואב גולן לשעבר סגן עורך מעריב שמועמד לוואלה!. זה חבר קרוב קרוב ושפוט שלו, יש ביניהם ברית אסטרטגית של שנים. יש ווטו על האיש".

טבנקין שאל את חפץ האם בנימין נתניהו היה מעורב בהודעות האלו וחפץ השיב: "לא ממנים עורך לפני שמקבלים אישור לכך שהוא מקובל על ראש הממשלה ועל רעייתו. במקרה הזה אני זוכר חד משמעית שפניתי לבנימין נתניהו ושרה נתניהו ורק לאחר מכן למומו פילבר ואני לא מוסמך ולא יכול לתת לו הוראות ולא ידעתי שהוא בקשר עם קמיר. המסלול הטבעי היה העובדה שאני פניתי לפילבר היא לא שפניתי מעצמי לפילבר, אלא שקיבלתי הנחיות".

"אם כתובה שם המילה ווטו, זו לא מילה שהייתי משתמש על דעת עצמי, בשום פנים ואופן. אם יש וטו הוא של בנימין נתניהו, לאף אחד אין זכות להטיל וטו, גם לא שרה נתניהו".

עו"ד ז'ק חן ועו"ד בועז בן צור בדיון בתיק 4000, ביהמ"ש המחוזי ירושלים, 23 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
משמאל לימין, עו"ד בן צור ועו"ד ז'ק חן. המחוזי בירושלים, היום/ראובן קסטרו

חפץ: יאיר נתניהו אמר - תראה מה הם מפרסמים למרות אלוביץ'

החקירה חזרה לטרוניות של יאיר נתניהו כלפי וואלה!, וחפץ הסביר "כאשר יאיר נתניהו אומר את דעתו על אופי הסיקור של כלי תקשורת כזה או אחר, יש עוד כלי תקשורת חוץ מוואלה! שנוטים שמאלה. לגבי ההתערבויות, זו סוגיה אחרת. בוואלה! אבא שלו נותן כל כך הרבה, ולמעשה עובדים עליו והוא לא באמת מקבל סיקור חיובי, הטיעון הזה ייחודי אצל יאיר נתניהו לאתר וואלה!".

טבנקין: "עד כמה, אם בכלל, למיטב ידיעתך יאיר נתניהו שיתף את בנימין נתניהו בעמדותיו?".

חפץ: "זה היה בשיח שלנו כל הזמן, במרחב שביני ובינו. היתה סוללה של דוברים רבים ומוכשרים ובכל הכבוד אף אחד מהם לא היה עורך מעריב וידיעות תקשורת לשעבר, אז אני הייתי הבכיר. אני אמרתי שאלוביץ' יוצא מגידרו ועושה את המקסימום. היו שני אירועים ספציפיים. באירוע אחד אני יושב עם בנימין נתניהו בחדר העבודה שלו בבלפור, יאיר נכנס מנופף בידו בתדפיס של אייטם ואומר לאביו: 'אחרי כל מה שעשית בשביל אלוביץ', תראה מה הם מפרסמים. הוא נכנס לשם כשאני שם כי זו התרסה שלו כנגד העובדה שאני טוען שהם עושים מה שהם יכולים". חפץ הוסיף כי זה לא היה דבר חריג בהתנהגות של יאיר נתניהו.

בתשובה לשאלה איך רה"מ לשעבר הגיב, השיב חפץ: "הוא לא הגיב, הוא שתק. באירוע השני הדומה כשהוא בא ומנופף כשאני שם, היתה נוכחת שרה נתניהו והיא אמרה לו שלא מדברים ככה, אבל בנימין נתניהו פשוט לא הגיב".

עד המדינה: נתניהו פעל לשלב עורכים וכותבים שמזוהים עם הקו שלו

טבנקין עבר לחקור את חפץ בנוגע למינוי של אבי אלקלעי, עורך וואלה! לשעבר, אך חפץ השיב כי הוא לא זוכר מעורבות במינויו של אלקלעי, וטבנקין שאל את חפץ בנוגע למעורבות במינוי של אבירם אלעד, עורך וואלה! בתקופה שלאחר אלקלעי.

חפץ הסביר כי ישועה פנה אליו כדי שיסייע לו לקבל את אישורו של נתניהו ושל רעייתו למינויו של אלעד. "אילן ישועה תיאר אותו כיוצא של יחידה קרבית, מלח הארץ, אדם שאילן אמר שהוא עבד איתו בעבר והוא יודע להעביר אצלו את הבקשות שמגיעות דרכי. אני לא הכרתי את אבירם אלעד. התקשרתי לערן טיפנבורן (עורך אתר וואינט לשעבר ווואלה! כיום - י.פ.) שעבדתי איתו הרבה שנים, שאלתי אותו מי זה, וטיפנבורן אמר שאבירם אלעד הוא במובהק איש שמאל, אמרתי את זה לבנימין נתניהו ואני לא זוכר מה קרה אחר כך. למיטב זכרוני המינוי התעכב".

טבנקין: "האם זכורה לך מעורבות שלך או פניות בנוגע לאפשרות מינוי של ערם טיפנבורן לעורך בוואלה?".

חפץ: "אני זוכר שטיפנבורן יזם את הפניה אליי, מן הסתם אחרי שעזב את וואינט כדי שאני אדבר עם אלוביץ' שהוא יהיה העורך של וואלה!. הוא אדם שהיה לי חיבה אליו והערכתי אותו מקצועית. אלוביץ' אמר לי שמבחינתו בסדר אבל שאני אעביר את ההחלטה הזו בבלפור. אני ניסיתי והעלתי את השם שלו מול רה"מ ורעייתו, אני לא זוכר אם במקרה הזה היתה גם פגישה גם בפני בנימין נתניהו ושרה נתניהו, היתה התנגדות עזה מצידה של שרה נתניהו וזה נפל. ראש הממשלה לא נתן אישור לאלוביץ'".

טבנקין: "והאם קיבלת פניות מכלי תקשורת אחרים לאשר מינויים של עורכים?".

חפץ: "התשובה היא לא, אבל לגבי כותבי מאמרים ודעות שהם פרילנסרים, הייתה פניה אחת של אלי עזור. עיתונאי בכיר או עורך בכיר, התשובה היא לא".

"נתניהו מעולם לא העביר דרכי מסר לאלוביץ' בתחום הרגולטורי"

לאחר הפסקה בדיון, טבנקין שאל את חפץ: "תיארת שנכחת כשיאיר נתניהו התבטא על הקשר בין אופן הסיקור בוואלה! לבין ענייניו הרגולטוריים של מר אלוביץ'. תוכל לפרט מה שנאמר בהקשר הזה לך על ידי שרה נתניהו?".

בעקבות זאת, התנגדו הסניגורים של נתניהו ואלוביץ' לשאלה!, וטענו כי הגברת נתניהו לא נאשמת בתיק והיא לא תעיד בבית המשפט, כך שלא ניתן להפריך את הדברים ובכל מקרה אינם רלוונטיים לתיק. השופטים הצטרפו וביקשו להבין כיצד העדות הנסיבתית הזו תסייע מבחינה ראייתית, וטבנקין הסביר כי יש חשיבות לחיזוק הגרסאות של עדי המדינה חפץ ופילבר וכראיה נסיבתית על שאלת המודעות של בנימין נתניהו. השופטים התלבטו ולבסוף החליטו לאפשר לחפץ לתאר את השתלשלות הדברים כהווייתן.

חפץ תיאר את האירוע שבו שרה נתניהו הורתה לו להעביר מסר לזוג אלוביץ' - כי הם מנתקים את הקשר.

חפץ: "מה שזכור לי זה מקרה אחד, זה היה על רקע המתקפות שהלכו וקיבלו אוזן כרויה אצל בנימין נתניהו. באחת הפעמים היא ביקשה שאלך להיפגש עם פילבר, להגיד לו להפסיק, לעצור, לסגור את הברז הרגולטורי - זה מילים שלי - לאלוביץ' וקבוצת בזק. אמרתי לה 'תגידי את זה לבעלך, למה אני צריך לעדכן אותו', והיא אמרה שהיא תעדכן אותו. זה מקרה מאד נדיר שעשיתי את זה בלי לעבור אצל בנימין נתניהו. הדגשתי לפילבר שזו היא, ולא בנימין נתניהו".

טבנקין: "והיו מסרים שהיא ביקשה להעביר לנאשמים לזוג אלוביץ'?".

חפץ: "כן, זה עבר בהתכתבות שלה אלי ובשיחות טלפון, שהם, משפחת נתניהו, מנתקים כל קשר עם משפחת אלוביץ', שוב זה היה על רקע אותה ביקורת שהיתה.. כשיאיר נתניהו מתלבש על מישהו, הוא יכולה להיכנס 15 פעמים לחדר. זה היה 'ביג אישו' ובני הזוג אלוביץ' היו בדאגות מהדבר הזה. הם שיתפו אותי. היו אפילו אובדי עצות וחסרי אונים וזה הגיע לשיא באחד הדברים ששרה נתניהו ביקשה ממני להודיע להם שמנתקים את הקשר על רקע אופי הסיקור של וואלה!".

השופט משה בר-עם: "העברת את המסר ומה היתה התגובה?".

חפץ: "דאגה מאד כבדה ומשפטים כמו 'מה הם לא מבינים שאנחנו בעצם נותנים להם את האתר הזה?'. הבעתי סימפטיה כי הבנתי שיש עוד משהו שהם יכולים לעשות, כשאני מכיר את ה-DNA של האתר הזה". עם זאת, חפץ ביקש להדגיש: "מעולם לא קיבלתי הוראה מבנימין נתניהו להעביר מסר לשאול אלוביץ' בתחום הרגולטורי".

חפץ: "יאיר רעד, וביקשו שאוודא שההודעות נמחקו"

טבנקין: "היה אירוע נוסף שהתבקשת למחוק הודעות?".

חפץ: "פעם בשעת ערב חיכו לי שרה נתניהו ויאיר נתניהו, הם היו מבוהלים ובפאניקה וביקשו ממני לנסוע באופן מיידי לבית משפחת אלוביץ'. יאיר נתניהו היה בחיל ורעדה, רעד פיזית. הם ביקשו שאני אוודא ואראה במו עיני שאיריס ושאול אלוביץ' מוחקים את ההתכתבויות איתם. אני מדגיש, לא היה זכר לבנימין נתניהו, לא היתה לי שום אינטרקציה עם בנימין נתניהו בעניין הזה".

"אני ידעתי שלא זו בלבד שהם החליפו טלפונים, אלא הם מוחקים טלפונים. לכן אמרתי להם 'בסדר' והלכתי למחרת לביתם. סיפרתי לה באווירה מבודחת על הסיטואציה. היא הראתה לי שהכל מחוק והיה ברור שהכל מיותר כי הם ממילא מוחקים את ההתכתבויות עם יאיר ושרה".

עד מפתח בתיק 4000

חפץ הגיע אתמול לעדותו לאחר דחייה של שבוע, ובדיון נכח גם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו - לראשונה מאז תחילת שלב העדויות. נתניהו עזב את בית המשפט במהלך העדות, והוא לא היה נוכח היום בדיון. טרם הדיון הבוקר, חפץ פרסם ציוץ בטוויטר ובו צילומי מסך של הודעות נאצה ואיומים נגדו ברשתות. "לא ברור מה מונע מהמשטרה לטפל בפורעים האלה", כתב.

בעדותו אתמול סיפר חפץ על בקשתו של ראש הממשלה כי יעמוד בקשר עם נאשם נוסף בתיק 4000, בעל השליטה בבזק-וואלה! שאול אלוביץ', וכן כיצד האחרון ביקש ממנו להעביר בקשות שעוסקות בחברותיו לנתניהו. עד המדינה תיאר את נתניהו כמי שעסק בענייני תקשורת כמעט כמו בעניי ביטחון. "הוא פריק של קונטרול. בנושאים התקשורתיים הוא מבקש לדעת הכל", אמר. בין היתר, חפץ תיאר כיצד אלוביץ' שאל אותו לכאורה אם משפחת נתניהו יודעת שאתר וואלה! עומד לשירותה.

חפץ שליווה במשך שנים את בני הזוג נתניהו, נחשב לעד מפתח במשפט, ובפרט בתיק 4000. עיקר עדותו במשטרה נגעה ללחצים שהופעלו על אתר וואלה! כדי להטות את הסיקור לטובת משפחת נתניהו. הוא גם חשף הפני החוקרים פגישה בארבע עיניים בין נתניהו לאלוביץ', שנערכה ברגע קריטי מאוד בציר הזמן הפלילי, כפי שציירו אותו החוקרים. קיומה של הפגישה הוצלב על ידי ראיות נוספות. חפץ עצמו לא נכח בפגישה, אולם סיפק ראיות מאירועים שקרו סביבה והעידו על תוכנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully