וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על הגבלים עסקיים לשעבר העיד במשפט נתניהו: "תמכתי במיזוג בין בזק ליס"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 16:32

דרור שטרום העיד בביהמ"ש המחוזי בירושלים על המהלכים סביב עסקת המיזוג וטען כי סבר שמאז פסק הדין של העליון, שהתנגד למהלך, הנתונים השתנו וכי המיזוג יגביר את התחרות משום שבזק לא יכלה להציע ללקוח עסקאות שהמתחרות יכלו. "רצינו לאפשר לכל השחקנים לשחק במגרש שווה"

בווידאו: ראש דסק חדשות לשעבר בוואלה! בבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון בתיק 4000/מערכת וואלה!

דרור שטרום, הממונה על הגבלים עסקיים לשעבר, העיד הבוקר (שני) במסגרת משפט נתניהו בתיק 4000, בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת פרשת התביעה בתיק 4000. שטרום כיהן בתפקיד בין השנים 2001-2005, ולאחר פרישתו כיהן כיועצו של שאול אלוביץ', לשעבר בעל השליטה בקבוצת בזק-וואלה, המואשם במתן שוחד לנתניהו.

שטרום התבקש על ידי התביעה להסביר את המהלכים סביב עסקת המיזוג בין בזק ליס. בשנת 2006 התנגדה הממונה להגבלים עסקיים לכך שבזק תגדיל את אחזקותיה ביס ותחצה את רף ה-50% באחזקותיה ביס. העסקה הגיעה לבית המשפט העליון, שקיבל את עמדת הממונה לפיה המיזוג העלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, ונאסר על ביצוע המיזוג.

דרור שטרום בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 8 בנובמבר 2021. אור-לי ברלב, אתר רשמי
"סברתי שהמיזוג יגביר את התחרות". שטרום בבית המשפט, היום/אתר רשמי, אור-לי ברלב

"אני ניסיתי לשכנע את הרשות, שבכל הכבוד לפסק הדין של העליון, הוא התייחס לנתונים של 2006, אבל בגלל שעבר עשור והשוק השתנה, זה משפט מנהלי שמתאים את עצמו לשוק", העיד שטרום. "אני המלצתי שנצא לשימוע ציבורי כדי שהכול יהיה בעין השמש ואף אחד לא יחשוד שיש פה מחטף".

"אנחנו הצלחנו לשכנע שהמיזוג לא רק שלא פוגע בתחרות, אלא מלבה אותה", הסביר שטרום, "בזק לא יכלה להציע ללקוח את הטלוויזיה וכל יתר השירותים שלה ביחד, בעוד שמתחרותיה כן יכלו. אנחנו חשבנו שלהגביר תחרות זה לאפשר לכל השחקנים לשחק במגרש שווה ולא כשאחד עם רגל קשורה".

עוד בוואלה!

ראש דסק חדשות בוואלה! לשעבר: "היינו צריכים להפיק אייטמים מהודעות של משפחת נתניהו"

לכתבה המלאה
פליקס כהן, סמנכ"ל כספים של קבוצת יורוקום בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 8 בנובמבר 2021. יעל פרידסון
"ליורקום הייתה יציבות פיננסית". פליקס כהן בבית המשפט, היום/יעל פרידסון

עוד היום העיד פליקס כהן, סמנכ"ל קבוצת יורוקום. עו"ד זק חן, המייצג את שאול אלוביץ', חקר את כהן בנוגע לחקירתו ביוני 2017 במשרד לניירות ערך.

"קבוצת ירוקום החזיקה במספר חברות, גם ציבוריות וגם פרטיות", תיאר כהן לבקשת חן. חן ביקש לברר על האיתנות הפיננסית של הקבוצה, וכהן העיד כי "לחברה הייתה איתנות פיננסית. הבנקים ידעו על כל צעד וצעד שביצענו או נבצע מול המערכות הגדולות של הכספים. עדכנתי אותם תמיד מול המצב של החוב, מול המכירה או אי-המכירה של יס. הם ידעו את המצב לאשורו".

חן שאל את כהן בנוגע לאמירה שלו על המצב הכלכלי של יורוקום בחקירתו ברשות לניירות ערך ביוני 2017, במהלכה דיבר כהן על "תזרים קצת קשה ונזק גדול לקבוצה", וביקש ממנו להבהיר את הדברים. "בשנת 2015 היינו במצב מצוין, ב-2017 קצת נחלשנו כי רצינו למכור את חברת הלוויינים", הסביר כהן. "היה שווי גדול מאוד, אבל איבדנו את אחד הלוויינים ב-2015 ואת הלוויין השני ב-2016, אז נחלשנו מול הבנקים ושווי החברה ירד".

בחקירה החוזרת, שאלה עו"ד ניצן וולקן מפרקליטות מיסוי וכלכלה אם הוא יודע שב-2018 הוגשה בקשת פירוק של החברה, במהלכה הבנקים דיברו על כך שמ-2015 יורוקום לא עמדה בהתחייבות שלה, וזה השיב שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully