וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המידע המקדים וההתלבטות סביב המעצרים: מאחורי הקלעים של סיכול מערך חמאס ביו"ש

22.11.2021 / 22:44

בשב"כ הצטבר מידע על תשתית הטרור כבר בראש השנה. מאז, התלבטו בארגון כמה קרובות החוליות לביצוע פיגועים ומתי כדאי לעצור את הפעילים. במערכת הביטחון לא מכחישים שחמאס רואה ביו"ש מגרש משחקים פרטי, ודנים אם להציב כתנאי להסדרה את הפסקת הפיגועים או לתקוף כתגובה בעזה

בווידאו: מבצעים מיוחדים של יחידת דובדבן במסגרת סיכול תשתית טרור של חמאס/דובר צה"ל

בסביבות חג ראש השנה, בשירות הביטחון הכללי הצטבר מידע מודיעיני מגובש, לפיו עשרות פעילי חמאס מתארגנים לביצוע סדרת פיגועים, שחלקם אף יכלול שימוש בחגורות נפץ. בהתאם למידע, בארגון דנו אם החקירה הסתיימה או שיש להמשיך בה כדי לחשוף עוד פעילים, כמה קרובות החוליות לביצוע פיגוע ומתי נכון יהיה לבצע מעצרים. לבסוף הוחלט על ביצוע מעצרים בשלבים.

במסגרת המבצע שהותר לפרסום היום (שני), בו לקחו חלק שב"כ, צה"ל והמשטרה, הועברו לחדרי חקירות עשרות עצורים - מסה קריטית מתשתיות הטרור - ולאחר מכן התנהל מעצר פעילים נוספים. כמו כן, אותרו אמצעי לחימה שהיו כבר זמינים לביצוע פיגועים. בכפר בידו, חשיפת מרכז כובד אחד של התשתית שנחשף בידי הימ"מ ושב"כ מנע פיגועים קשים נגד אזרחים וחיילי צה"ל. במוקד טרור נוסף בכפר ברוקין, כוח דובדבן סיכל את מוחמד אבו אל חסן, אירוע שהסתיים בירי דו-צדדי על מפקד הפלגה.

השמדת חומרי נפץ ובהם חגורת נפץ במרחב הכפר בידו שבחטיבה המרחבית "בנימין"

22  בנובמבר 2021. דובר צה"ל
לוחמים בכפר בידו/דובר צה"ל

ניהול הסיכונים של שב"כ הוכיח את עצמו. למרות שבפרק זמן מהיר של כחצי שנה חמאס גייס והקים תשתיות טרור שכללו יותר מ-60 פעילים - הצליח שב"כ לחדור את חומות המידור. ההיקף והעוצמה של חשיפת שב"כ אמורים להביך גם את הרשות הפלסטינית, שחמאס מהווה עבורה את האויב מספר אחת. זהו סימן נוסף לבעיות המשילות של הרשות, בעיקר במחנות הפליטים ובדגש על ג'נין.

שב"כ חשף תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי תופת באיו"ש. שב"כ
מאמצעי הלחימה שנתפסו בחשיפת שב"כ/שב"כ
שב"כ חשף תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי תופת באיו"ש. שב"כ
ניהול הסיכונים של שב"כ הוכיח את עצמו/שב"כ

במערכת הביטחון לא מכחישים כי ראשי חמאס רואים ביהודה ושומרון את מגרש המשחקים שלהם לביצוע פיגועים נגד ישראל. ארגון הטרור פועל בשלושה צירים: האחד והמובהק הוא אותם פעילי טרור מיו"ש, בהם כאלו שמשתחררים מבתי הכלא בישראל ובמהירות שבים למסלול הטרור. השני הוא מפקדת יו"ש שיושבת ברצועת עזה, וייעודה לגלגל פיגועים בגדה המערבית. השלישי הוא "משרד הגדה", המפקדה בפיקודו של סלאח ערורי, שמחלק את הזמן שלו בין לבנון, טורקיה וקטאר - ועלול לממן ולהכווין פיגועים נגד ישראל.

במקביל, גם חאלד משעל חוזר אט אט לזירה, ושטח הפנים שלו גדל אחרי שנים שפעל הרחק מאור הזרקורים.

בכיר חמאס חאלד משעל. רויטרס
חוזר לזירה לאחר ששנים פעם הרחק מאור הזרקורים. משעל/רויטרס

השאלה שניצבת כעת בפני הדרג המדיני וראשי מערכת הביטחון היא אם תשתית הענק של חמאס שנחשפה, שראתה ביהודה ושומרון מרחב לגיטימי לביצוע פיגועים, מחייבת את ישראל לתגובה מסוג אחר כדי למנוע את הסחף.

ממשלת ישראל ביקשה מארצות הברית וממדינות נוספות במערב לשלב במשא ומתן עם איראן על פרויקט הגרעין גם את מניעת המימון והכוונת הטרור במזרח התיכון. על אותו משקל, עומדת בפני מקבלי ההחלטות השאלה האם לדרוש מחמאס לחדול מפיגועי טרור בכפוף לתהליך הסדרה על רצועת עזה, או לחילופין לשקול תגובה צבאית בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully