וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקות "הצילו!" וירי בנשק חי: התיעוד הקשה מזירת הפיגוע

שלומי הלר, גיא אלסטר, אמיר בוחבוט, יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 15:19

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נשמעות צעקותיהם של אזרחים שנקלעו לזירת הפיגוע. במקביל נשמעים קולות הירי, שלא ברור אם באו מהמחבל או מכוחות הביטחון. המחבל הוא בן 42 תושב שועפאט, המוכר כפעיל חמאס, שלא נעצר בעבר ע"י שב"כ. חמאס בירך על האירוע

בווידאו: תיעוד מזירת הפיגוע בעיר העתיקה/צילום: דוברות משטרת ישראל, אנשי הדממה, שלומי הלר, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפעי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בתיעוד מזירת הפיגוע בירושלים הבוקר (ראשון) נשמעות זעקות לעזרה לצד קול יריות מאסיבי, שלא ברור אם מקורן מהמחבל או מכוחות הביטחון. המחבל, תושב שועפאט בן 42, נורה ונהרג במקום. באירוע נפגעו ארבעה בני אדם, אחד מהם, בשנות ה-30 לחייו, מת מפצעיו מאוחר יותר בבית החולים הדסה הר הצופים. חמאס בירך על הפיגוע.

המחבל, פאדי אבו שיחדאם, היה דמות מוכרת בהר הבית ושימש כמורה שם. הוא לא היה עצור בעבר על ידי שב"כ, ומוכר כפעיל חמאס באזור מגוריו שועפאט. בתמונה שפורסמה לאחר מכן הוא נראה עם הנשק בזירת הפיגוע.

חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה בירכו על הפיגוע. "הצעירים המהפכניים ימשיכו במאבקם הלגיטימי עד השגת חירותם, שחרור אדמתם והחזרת השליטה על המקומות הקדושים", אמר חאזם קאסם, אחד מדוברי חמאס.

המחבל, פאדי אבו שחידאם. מתוך טוויטר, אתר רשמי
לא נעצר בעבר. פאדי אבו שיחדאם, המחבל שנוטרל/אתר רשמי, מתוך טוויטר

יעקב, עד ראייה באירוע ותושב האזור, סיפר כי בסביבות תשע בבוקר שמע צרור יריות. "לתומי חשבתי שזה מסיבות רגילות באזור הכפרים, אבל זה היה חזק מדי. מאוחר יותר שמעו ניידות וסירנות, אבל לא חשבנו שזה פיגוע ירי," סיפר. "לצערנו יש פה מי שמנסה לשנות לנו את החיים, ויש צד שני שלא רוצה שנחייה איתו ביחד. תמיד מתנהלים בזהירות פה בעיר העתיקה, צריך בסיעתא דשמיא שלא יקרו כאלו דברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

שלושה פצועים פונו ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם, אחד בן 46 במצב בינוני ושני שוטרים, בני 30 ו-31, במצב קל. פצוע רביעי מת מפצעיו מאוחר יותר בבית החולים הדסה הר הצופים. בעקבות האירוע, שערי העיר העתיקה נסגרו לתנועה וכוחות גדולים של משטרה נפרסו בכל האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully