וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: הרמטכ"ל האיץ תכנית תקיפה נגד מערך הרקטות בעזה

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 12:36

על פי מקורות במטכ"ל, כוכבי פועל בחודש האחרון ליישם תוכנית תקיפה רחבה שתפגע במאגרי הטילים של חמאס וג'יהאד אסלאמי ברצועה. התוכנית אמורה לקזז משמעותית את יכולות השיגור של הארגונים בעזה לקראת מבצע עתידי, בעוד הם מנסים לשקם את התשתיות שנפגעו במבצע שומר החומות

הרמטכ"ל אביב כוכבי האיץ בחודש האחרון את כלל הגורמים המעורבים בצה"ל, כולל שב"כ, להרכיב תוכנית תקיפה רחבה ואגרסיבית לפגיעה אנושה במאגרי הרקטות של חמאס וג'יהאד אסלאמי - כך על פי מקורות באגף המבצעים של המטכ"ל. לפי הנחיית הרמטכ"ל התוכנית אמורה לקזז משמעותית, כבר בשלבים הראשונים של מבצע שיפרוץ ברצועת עזה, את היכולות של הארגונים לשגר רקטות לכל טווח ברחבי המדינה ובהיקפים גדולים.

הסבירות היא כי החמאס והג'יהאד, בסיוע איראן, פועלים מסביב לשעון לשקם את התשתיות לייצור הרקטות שנפגעו במבצע שומר החומות ולחזור להיקף הניסויים בפיתוח רקטות לתקופה שקדמה למבצע שומר חומות ואף מעבר לכך. מבחינת חמאס, השימוש ברקטות, למרות אחוזי היירוטים המוצלחים של כיפת ברזל, עדיין מאפשרים להם לשבש את שגרת היום של ישראל ולהטיל אימה על הציבור. לכן, הם משקיעים בחודשים האחרונים מאמץ גדול מאוד להסתיר את הרקטות כדי להקשות על המודיעין הישראלי ועל מאמץ התקיפה של צה"ל מהאוויר, מהיבשה ומהים.

פעילי חמאס ברצועת עזה, 28 במאי 2021. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה, מאי/רויטרס

בסיכום תחקיר מבצע שומר חומות מחודש מאי, הגדירו קצינים בכירים במטכ"ל את המודיעין על מערכי הרקטות השונים ברצועת עזה כנקודת תורפה גדולה ויש שהגדירו אותה כ"כישלון". לדבריהם, לא היה לצה"ל מידע רב על רקטות לטווחים שונים, ומערכים שלמים נאלצו לאסוף מידע תוך כדי המבצע. צה"ל הצליח לאתר מאגרי רקטות ולפגוע בהם אך בניגוד לסיכול פיגועי איכות מהים, מהאוויר ומהיבשה, בתחום הרקטות צה"ל הצליח רק לשבש ולא לסכל.

לפי נתוני צה"ל, מטחי הרקטות ופצצות המרגמה לטווחים שונים של חמאס וג'יהאד שברו את תקרת ה- 500 ביממה. עם זאת, לא כל רקטה שמשוגרת לעבר ישראל מיורטת על ידי סוללת כיפת ברזל. ביממה הראשונה יורטו למעלה מ- 150 רקטות, ביממה השנייה כ- 500 רקטות, ביום ה- 11 שוב שוגרו יותר מ-500 רקטות ויורטו כ-420. יממה לפני סיום המבצע וההכרזה על הפסקת האש נערכו ארגוני הטרור לשגר רקטות לאזורים שונים, אך איומים שהדרג המדיני העביר באמצעות מצרים וקטאר לחמאס ורמת מוכנות גבוהה של חיל האוויר מנעו זאת.

כעת, חמאס טרם מצליח לשקם את פסי הייצור של הרקטות לטווח הארוך אך בזכות פתיחת מעבר רפיח על ידי המצרים, מדובר בעניין של זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully