וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכננו פיגועי התאבדות וירי: פרטים חדשים על מערך הטרור שנחשף ביו"ש

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 19:57

יותר מ-60 פעילים נעצרו על ידי כוחות הביטחון במהלך סיכול תשתית הטרור הגדולה ביותר בשטחים זה שבע שנים. לוואלה! נודע כי חמאס לא הספיק לגייס עדיין מחבלים שיישאו חגורות נפץ. התקרית שבה נפצעו שני לוחמי דובדבן מירי חבריהם אירעה במהלך מעצרו של אחד החשודים

בווידאו: מבצעים מיוחדים של יחידת דובדבן במסגרת סיכול תשתית טרור של חמאס/דובר צה"ל

תשתיות הטרור שדבר חשיפתם הותר היום (שני) לפרסום מהוות את מערך הטרור הגדול ביותר שנחשף מאז שנת 2014 - כך נודע לוואלה!. עוד נודע כי מטרת המחבלים הייתה, בין היתר, לשלוח מחבלים לבצע פיגועי התאבדות ופיגועי ירי.

על פי ההערכות, המחבלים המתאבדים שהיו אמורים לשאת את חגורות הנפץ לא גויסו עדיין. פרטים נוספים שעולים מהחקירה הם שבכיר החמאס סלאח ערורי, הפועל במפקדות הארגון בטורקיה, בלבנון ובקטאר, מימן את פעילות החוליות ביהודה ושומרון וסייע להן. יצוין שאזור יהודה ושומרון נחשב על פי תפיסת צמרת חמאס לזירה לגיטימית לביצוע פיגועים, בניגוד לרצועת עזה.

במסגרת המבצע שלקחו בו חלק שב"כ, צה"ל והמשטרה, נעצרו יותר מ-60 פעילים, בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון. הפעיל הבולט ביותר מבין מפקדי החוליות שנעצרו הוא אסיר ביטחוני שהשתחרר בשנת 2020. עוד נודע כי התקרית שבה נפצעו קשה שני לוחמי דובדבן מירי חבריהם בכפר בידו אירעה בעת מעצר אחד החשודים.

השמדת חומרי נפץ ובהם חגורת נפץ במרחב הכפר בידו שבחטיבה המרחבית "בנימין"

22  בנובמבר 2021. דובר צה"ל
"נמנע אסון גדול". לוחמי צה"ל בכפר בידו/דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בשיחה עם מפקדים שלקחו חלק בפעילות המסכלת, כי נמנע אסון גדול. "ביצעתם את המשימה שלכם היטב, סיכלתם תשתית טרור רחבה ובזכותכם לעם ישראל יש יותר שקט וביטחון", אמר כוכבי.

מוקדם יותר היום אמר גורם בכיר בשב"כ: "מדובר בסיכול מבעוד מועד, נרחב ומשמעותי של תשתית טרור מסוכנת שתכננה שורה של פיגועים קשים. מטרת פעילות הטרור המאומצת של פעילי החמאס בחו"ל ובעזה אל מול הפעילים שטחי יו"ש הינה לערער את היציבות באיזור, תוך השתת מחיר כבד על התושבים המקומיים".

בשנת 2020 נהרגו שלושה ישראלים על ידי מחבלים מיהודה ושומרון ובשנת 2021 נהרגו שני ישראלים באזור זה.

מבצעים מיוחדים ב"דובדבן" הביאו לסיכול 14 פעילי טרור

דובר צה"ל חשף כי כחלק יחידת "דובדבן" עצרה 14 פעילי חמאס שלקחו חלק בתשתית הטרור, ביניהם סוחרי אמל"ח וחומרי נפץ שפעלו לביצוע פיגוע בטווח זמן מידי.

בליל יום שני, 13 בספטמבר 2021, החל מבצע בכפר בידו הסמוך להר אדר, במהלכו נעצרו שמונה מתוך 14 פעילי החמאס. 170 לוחמי יחידת דובדבן השתתפו במבצע ופשטו על הכפר במטרה לסכל פיגועים. באותו מבצע לילי, נעצרו שמונה פעילי חמאס מהתארגנות הטרור. בין העצורים פעילי חמאס שסחרו באמצעי לחימה ובחומרי נפץ.

כמעט שבועיים לאחר מכן, ב-26 בספטמבר, לוחמי היחידה בשיתוף השב"כ יצאו למבצע מסוערב בכיכר סמוכה לתחנת דלק בלב העיר ג'נין. במהלך המבצע הלוחמים עצרו פעיל חמאס מבוקש, מחמוד סעדי, שגויס להתארגנות במטרה לבצע פיגוע בטווח זמן מידי. בהמשך אותו הערב, פעלה היחידה בשלושה מבצעים במקביל: ברמאללה, בכפר דן ובבורקין.

השמדת חומרי נפץ ובהם חגורת נפץ במרחב הכפר בידו שבחטיבה המרחבית "בנימין"

22  בנובמבר 2021. דובר צה"ל
14 פעילי חמאס. לוחמי צה"ל/דובר צה"ל

במהלך הפעילות למעצר מהנדס התארגנות הטרור בכפר בורקין בצפון השומרון, נפצעו קשה מפקד פלגה, סרן ד', וקשרו, רס"ל י'. מתחקיר צה"ל עלה כי הלוחמים נכנסו לחצר בית מחבל ללא תיאום מבצעי עם יתר הכוח, ונפגעו מאש חבריהם.

מחבל פתח בירי לעבר הלוחמים שהגיעו לביתו. הלוחמים הגיבו באש לעבר המחבל, שנמלט מהחצר. מפקד הפלגה והקשר שלו רדפו אחרי המחבל ונכנסו לחצר ביתו בלי להודיע לשאר הצוות. הקצין פגע במחבל, וכשדילג מעל החומה בחצר, עמד בנקודה בה עמד מקודם המחבל - זוהה כמחבל בעצמו ונורה על ידי הלוחמים. הוא והחייל נפצעו באורח קשה מהירי.

  • עוד באותו נושא:
  • חמאס
  • טרור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully