וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהרג על קידוש השם": אלי קיי שנרצח בפיגוע בירושלים הובא למנוחות

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 14:50

מאות הגיעו להר המנוחות בירושלים על מנת ללוות את קיי בדרכו האחרונה. קיי, עולה מדרום אפריקה, שב אתמול מרחבת הכותל המערבי בה עסק כמדריך, אז נורה למוות בידי מחבל. בני משפחתו וחבריו ספדו לו: "הוא הביא עמו אור לכל מקום שהלך"

בווידאו: הלווית אלי קיי שנרצח בעיר העתיקה בירושלים/צילום: רוני כנפו

מאות בני אדם ליוו היום (שני) למנוחות את אלי קיי שנרצח אתמול בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים. קיי, בן 26, נורה למוות סמוך להר הבית בדרך למקום עבודתו.

"הוא תמיד היה סוג של נווד, הלך לישיבה, לצבא. הגיע הזמן שלו לנוח", ספד לו אחיו כתריאל. "הדבר העיקרי הוא שכולנו עצובים, בוכים. אני יודע, מה נעשה כדי שזכרו יהיה לנצח? אנשים נהרגים בטרור, זה קורה בישראל. כל בן אדם צריך לשאול את עצמו מה הוא עושה עם עצמו, איך הוא הופך את העולם שלו, את דל"ת האמות שלו, כדי שזה לא יקרה שוב. שאלתי בחור ישיבה אם הוא מתגייס. הוא אמר שלא. אמרתי לו שאני הולך לצבא, וביקשתי ממנו להבטיח לי שהוא ילמד. לכל אחד יש את השליחות שלו. כן. אנחנו חייבים נקמה, כן, אבל אנחנו אנשי ספר, אנחנו יודעים איך להתנהל. כל אחד צריך לקחת אחריות על המדינה שלנו".

אלי קיי. יונה קפלן, השומר החדש, אתר רשמי
הנרצח בפיגוע, אלי קיי/אתר רשמי, יונה קפלן, השומר החדש

אל ההלווייה הגיעו כמה נציגים מהממשלה ומהכנסת. שר התפוצות נחמן שי אמר כי "הסיפור של אלי הוא הסיפור של ישראל במיטבה, לתת הכל למענה. תראה כמה באו להיפרד ממך. רבים לא הכירו אותך בכלל, רבים שמעו עליך רק אתמול והחליטו לבוא היום להיפרד ממך".

"שמעתי מה אמרו בני משפחתך, את אהבתם הרבה", סיפר שי. "היית למנהיג, לראש חץ. ישראל שולחת לך היום תודה. ישראל מבטיחה להילחם בטרור יום יום, שעה שעה, ולעקור אותו. הוא לא ירתיע איש מלחיות כאן. ישראל מבטיחה לך שנמשיך לבנות כאן ארץ מיוחדת ומשגשגת. בני משפחתך אמרו אתמול שהם מצווים לשמוח. אנחנו מבטיחים לך לשמוח, לפרוח ולשגשג כדי שהבית הזה יהיה תמיד בית לעם ישראל. תהא נשמתך צרורה בצרור החיים".

הלווית אליהו קיי שנרצח בפיגוע בירושלים, הר המנוחות גבעת שאול 22 בנובמבר 2021. רויטרס
הלוויתו של אלי קיי, היום/רויטרס
הלווית אליהו קיי שנרצח בפיגוע בירושלים, הר המנוחות גבעת שאול 22 בנובמבר 2021. רויטרס
הלווייתו של אלי קיי, היום/רויטרס

יו"ר הסוכנות היהודית בפועל, יעקב חגואל, ספד לקיי. "אלי הי"ד הוא תמצית סיפורו של העם היהודי", אמר. "אהבת העם, התורה, הארץ, שילוב של געגוע, כמיהה והגשמה. מעטים הם האנשים שאפשר להצביע עליהם ולומר זוהי יהדות, זוהי ציונות. אלי היקר, לא הייתה לי הזכות להכיר אותך, אבל הסיפורים אודותיך ממלאים את חלל האוויר".

"את המסע התחלת לפני שש שנים חדור מוטיבציה ואמונה", הוסיף. "עזבת את הוריך, ביתך והגעת לארץ ישראל. שילבת לימוד תורה עם עבודת אדמה. התגייסת לשירות קרבי והובלת כנושא דגל את משפחתך אחריך לעשות עלייה לארץ. עסקת בחקלאות בעוטף עזה, היית במקומות הקדושים וראית שם את תבנית דמות העם, לימדת והדרכת בכותל על השורשים שלנו במקום הקדוש הזה. בשם העם היהודי והעולם הציוני כולו. אהבת האדם, ההערכה שלך למקום והקדשת חייך יהוו נר לרגלנו ועל פיהם נזכור ונוקיר אותך. בהסתדרות הציונות העולמית נמשיך לעודד יהודים לעלות לארץ, להגשמת החזון הציוני. הציונות שזרמה בעורקיך תמשיך ללוות אותנו".

חבר של משפחתו ספד לו, ושיתף כי אלי תכנן להקים בקרוב בית בישראל. "כשאביך שמע שיש יהודי שנרצח בעיר העתיקה הוא תכנן ללכת ללוייה שלו", סיפר. "הוא לא ידע שזאת תהיה ההלווייה של הבן שלו. אלי, היית כל כך יפה גם כלפי חוץ. היית בחור שמאיר פנים לכולם. חיפשת את האמת, עשית טוב לעם ישראל. תמיד חשבת איך אתה יכול לתרום את השורשים האלה, שאתה קיבלת מהמשפחה".

"אלי, השארת חלל עצום של אהבת ארץ, של אהבת התורה", המשיך. "אנחנו כולנו ננסה למלא את החלל הגדול הזה, ללכת בעקבות הדוגמה האישית שנתת לכולם. קשה מאוד לעכל את חילול השם הנורא, כשיהודי כמוך שהולך בדרך שלו לכותל נהרג על קידוש השם".

הלווית אליהו קיי שנרצח בפיגוע בירושלים, הר המנוחות גבעת שאול 22 בנובמבר 2021. רויטרס
הלוויתו של אלי קיי, היום/רויטרס

האח נאלץ לנסוע לבית החולים בתחבורה ציבורית

אתמול פורסם בוואלה! כי חנן, אחיו הקטן של אלי, נאלץ לנסוע לבית החולים הדסה הר הצופים בו אושפז בתחבורה ציבורית, ולא קיבל הסעה מותאמת או ליווי מצה"ל. בעקבות המקרה, ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה במכתב לשר הביטחון בני גנץ: "אחיו של אלי, חנן קיי, המשרת בבסיס חטיבת הנח"ל, עודכן על הפיגוע ועל פציעתו הקשה של אחיו בעת ששהה בבסיס", כתב ארבל. "חנן הוסע מהבסיס לערד הסמוכה ברכב צבאי ונדרש מערד להגיע באופן עצמאי לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. בעודו באוטובוס עודכן חנן בדבר פטירתו של אחיו".

"לא ייתכן שחייל, אח או קרוב משפחה למי שנפצע קשה בפיגוע, יידרש להגיע באופן עצמאי לבית החולים בדקות ובשעות הראשונות לאחר הפיגוע, כשכל דקה עשויה לקבוע היכן יישמע את הבשורה המרה או אם תינתן לו אפשרות אחרונה להיפרד מיקירו".

ארבל המשיך ואמר כי "מדובר בטעות קשה ביותר בשיקול דעת המפקדים שמבטאת זלזול בוטה בכאבן של המשפחות השכולות ושל משפחות הפצועים. למותר לציין כי ההחלטה הייתה שגויה ופוגענית גם אם האירוע הקשה לא היה מוביל למותו של אלי. במצבים של פגיעות קשות של קרובי משפחה, וודאי כתוצאה מפיגוע, על מפקדי החייל לוודא כי ניתנת לו הסעה ישירה לבית החולים ובמידת הצורך לערב את מפקדיהם כדי לערוב לכך".

ארבל כתב כי הוא מבקש שתיעשה בדיקה בבסיס הנח"ל וביחידתו של חנן, מדוע הוא נדרש להגיע עצמאית מערד לבית החולים בירושלים ויבוצע חידוד נהלים בקרב המפקדים בצבא כדי שאירוע קשה מסוג זה לא יישנה.

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
זירת הפיגוע, אתמול/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול נמסר מדובר צה"ל: "צה"ל מצר על האירוע וימשיך ללוות ולתמוך בחייל ובמשפחתו. בעת היוודע האירוע, הוקצה רכב מהיחידה על מנת להסיע את הלוחם לתחנה מרכזית סמוכה לבסיס ומשם נסע בתחבורה ציבורית לירושלים. בשל טעות בשיקול דעת של מפקדו, הלוחם לא קיבל הסעה עד לירושלים. מפקד הבסיס ערך שיחת הבהרה למפקד, שוחח עם הלוחם והביע את תנחומיו. אנו מצרים על עוגמת הנפש".

אלי בן ה-26 נורה למוות סמוך להר הבית בדרך למקום עבודתו, בפיגוע בו נפצעו שלושה בני אדם נוספים. הוא פונה לבית החולים עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. אלי אהב את המדינה, כל רצונו היה לשרת את מדינת ישראל", ספדה המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully