וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת זוגו של הנרצח בפיגוע בירושלים: "אלי היה האדם החזק ביותר שהכרתי"

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 22:51

קרוביו של אלי קיי עלו בעקבותיו לישראל פחות משנה לפני שנורה למוות על ידי מחבל בעיר העתיקה. "הוא קיבל את כולם", ספדה חברתו ג'ין, ואחיו אמר כי בן ה-26 "נתן את חייו בשביל המדינה ונפל כגיבור". הלווייתו תיערך מחר בגבעת שאול

בווידאו: תיעוד מזירת הפיגוע בעיר העתיקה/צילום: דוברות משטרת ישראל, אנשי הדממה, שלומי הלר, רויטרס ותיעוד ברשתות חברתיות לפעי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

משפחתו של אלי קיי, שנרצח היום (ראשון) בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, ספדה לו והודתה על התנחומים. "המומים וכואבים. אלי אהב את המדינה, כל רצונו היה לשרת את מדינת ישראל", מסרו. הלווייתו של בן ה-26 ממודיעין תתקיים מחר בבית העלמין גבעת שאול.

"אלי נפל כגיבור, בצורה הכי מתאימה לו", אמר אחיו חנן. "כל דבר שעשה הוא עשה בשיא הרצינות, אם זה לעלות לארץ, הזמן שלו בישיבה או כשהיה מצטיין קורס מ"כים, העבודה שלו בשומר החדש. הוא החליט לגור בעוטף עזה על הגבול. בתקופה האחרונה הוא ישן בממ"ד".

אלי קיי. יונה קפלן, השומר החדש, אתר רשמי
נרצח בדרכו לעבודה. אלי קיי/אתר רשמי, יונה קפלן, השומר החדש

אחיו הבכור, כתריאל, התחתן לפני כמה שבועות. "מישהו חשב שלא כדאי שיילך לעבודה", ספד גם הוא. "אלי היה החבר הכי טוב שלי, פשוט בן אדם מדהים. נשמור על ראש גבוה ונהיה שמחים, הוא לא היה רוצה שנהיה עצובים. הוא מת בעד ארצנו"

"הוא אהב את המדינה, הגיע לכאן לבדו. נלחם עבור המדינה. היו לו פציעות שונות בצבא", סיפרה בת זוגו, ג'ין שיף. "הוא האדם החזק ביותר שהכרתי, נפשית ופיזית. החכם ביותר. דואג, מתחשב ועדין, ומאוד אוהב. הוא קיבל את כולם, לא משנה מאיפה באו".

בווידאו: קריאות בקו החרום 101 של מד"א, בפיגוע הירי הבוקר בעיר העתיקה בירושלים/תמונה: יונתן זינדל פלאש 90, הקלטה: מד"א

חברו של אלי, נתי רצאבי, ספד לו. "אלי היה אדם שכולו אור. כשאתה פוגש אדם כזה, אתה רוצה להיות קרוב אליו וכמה שאפשר", אמר. אלי היה בנאדם מדהים, תמיד מחייך ושמח. אוהב לאהוב, אוהב לעזור ולתת. אלי היה מוזיקאי בחסד עליון, מה שרק חיזק את החיבור. לא היה יום שלא היינו מסיימים בניגונים אל תוך הלילה, לא הייתה שבת אחת שלא היינו שרים בה שירי קרליבך ושירי שבת עד שהיינו כבר צרודים".

רצאבי סיפר גם על חיבורו של אלי לאדמה ולארץ. "אלי היה היה חלוץ אמיתי. הוא נשם חקלאות. זה היה החלום שלו, פשוט להיות חקלאי, לעבוד את הארץ ולנשום את האדמה. אהבה, ערכים, נתינה, חיפוש אחרי הטוב, אהבת בני אדם. תערובת של ערכים, מיקס משובח, מלח הארץ ממש. ציונות, ערכים, נתינה, אמונה, כל אלו אותם ערכים הובילו את אלי לאדם שהפך להיות. אני אתגעגע אלייך אלי, תודה שאיפשרת לי לקחת חלק ולו הכי קטן בחייך. אזכור אותך תמיד. אוהב".

זירת הפיגוע בירושלים 21 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

אלי עבד כמדריך הסברה ברחבת כותל המערבי. הוא עלה לבדו לישראל ב-2016 כדע לשרת בצה"ל ושובץ בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים. לפני פחות משנה משפחתו הגיעה לישראל בעקבותיו ובעקבות אחיו, ומצאה בית במודיעין.

לאחר השחרור מצה"ל, אלי הצטרף לתכנית "מאהל ומגדל" של השומר החדש בקיבוץ נירים. "המומים וכואבים קיבלנו את הבשורה על הרצח המתועב של אלי", מסרו בארגון. "בקיבוץ מצא קהילה תומכת ועשייה משמעותית, כפי שסיפר בעבר. הוא היה מוזיקאי מוכשר והביא איתו אור לכל מקום שהגיע. עם סיום התכנית אלי אף נשאר לרכז את התכנית והוביל קבוצה של משוחררים ומשוחררות בעבודה החקלאית בתכנית. איבדנו בחור ערכי, ציוני, מלח הארץ שהגיע לישראל מתוך שליחות אמיתית".

הפיגוע אירע הבוקר בסמוך להר הבית, כשמחבל ירה למוות באלי כשהיה בדרך למקום עבודתו, ופצע שלושה בני אדם נוספים. שוטרים הגיעו למקום תוך זמן קצר וירו במחבל למוות. אלי פונה לבית החולים הר הצופים בעיר עם פגיעת ראש קשה תוך כדי פעולות החייאה, ושם נקבע מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully