וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונה בא"ח? חיילי בסיס הצנחנים טוענים לתנאי תברואה קשים ומחסור במזון

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 21:41

לפי עדויות שהגיעו לידי וואלה!, בעוד בסיס הטירונים של החטיבה האדומה נחשב למפנק, המצב בפועל שונה לחלוטין. ציפורים מנקרות באוכל, והלוחמים מתמודדים עם תזונה לקויה וחוסר שוויון בחלוקת ואיכות המזון לעומת חיילי המטה. דובר צה"ל: הנושא ייבדק

בווידאו: למרות שבצה"ל הבטיחו לטפל שוב תועדו עכברים וחולדות במטבח מפקדת אוגדת יו"ש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בסיס האימונים של חטיבת הצנחנים זכה ברבות השנים לכינוי "לונה בא"ח" בגלל התנאים המפנקים שסיפק לחיילים המשרתים בו. אולם לפי טענות הורי חיילים שהגיעו לידי וואלה!, מתחת לפני השטח המצב שונה לחלוטין.

לדבריהם, ילדיהם נאלצים לאכול בחדר אוכל הסובל מתנאי תברואה קשים - ובהם ציפורים שאוכלות מהמזון בטרם הוא מוגש להם. כך, לא נדיר לראות כיכרות לחם מנוקרות או סלטים שנאכלו בידי הציפורים. סוגיה זו הובאה בפני המפקדים, אך לא קיבלה מענה הולם.

חדר אוכל בעיר הבה"דים ,13 באפריל 2015. עופר וקנין, הארץ
בצה"ל טוענים כי האוכל לכלל החיילים מבושל באותו מטבח. אילוסטרציה/הארץ, עופר וקנין

בנוסף, על פי טענות ההורים, קיים פער גדול בהיקף ואיכות המזון שמקבלים החיילים הקרביים לעומת זה שמקבלים חיילי המפקדה הכוללים בין היתר את עובדי הרס"ר, המדריכים והשלישות. בצה"ל טענו מנגד כי האוכל מבושל באותו מטבח.

לפי עדויות חיילים בבסיס, במסגרת סקר שנערך בבא"ח קיבל חדר האוכל ציון ממוצע של שלוש מתוך חמש. אחד החיילים ציין כי לעתים נגמר האוכל בחדר האוכל של הלוחמים, בעיקר כזה המכיל חלבון. על כן, חלקם נותרים רעבים. עם זאת, לדברי החיילים, המצב היה טוב יותר בעת כנס הבטיחות של זרוע היבשה שנערך בבסיס לפני כמה שבועות - ובמהלכו עלתה כמות האוכל, הוא היה מגוון ושודרג באיכותו.

ביסל"ח חדר אוכל. -, אתר רשמי
חלק מהחיילים נשארים רעבים. אילוסטרציה/אתר רשמי, -
עכברים במטבח באוגדת יו"ש. ללא, תמונות גולשים
עכבר מת במטבח באוגדת יהודה ושומרון/תמונות גולשים, ללא

בשל המצב השגרתי של המחסור במזון, נאלצים הלוחמים שיוצאים לפעילות בשטח להסתפק בכמות אוכל קטנה שלא מספיקה לכולם. למרות שהבעיה מוכרת למפקדים, לדבריהם, היא לא מטופלת בצורה יסודית.

עוד הלינו החיילים כי ארוחות האמצע שצה"ל טען בפני ועדת החוץ והביטחון שניתנות בעשר בבוקר, ארבע אחר הצהריים ובלילה - לא קיימות בפועל. לדבריהם, הם מקבלים לכל היותר לחם עם שוקולד, חמאת בוטנים וריבה. הם לא מקבלים תזונה הולמת הכוללת גבינה, תמרים, אגוזים, יוגורט ופירות. לאור המצב, החיילים שנותרים רעבים נאלצים לבזבז את כספם בקפיטרייה שבבסיס.

חיילים עומדים בתור לקבל אוכל, מאי 2015. GettyImages
החיילים נאלצים לקנות אוכל בעצמם/GettyImages

בשבועות האחרונים פורסמו בוואלה! שורת מקרים דומים של תנאים ירודים במטבחים וחדרי אוכל צבאיים. חיילים שמשרתים במפקדת אוגדת יהודה ושומרון חשפו תנאי תברואה חמורים במתקני המחנה, בחדר האוכל של פיקוד הדרום התגלו בעיות ניקיון וחוסר מזון שאילצו את החיילים לרכוש אוכל בעצמם והורים לחיילים בבסיס באזור ג'נין אמרו כי התנאים בו "לא ראויים לבני אדם".

תגובת דובר צה"ל: "האוכל שמוגש בבא"ח צנחנים זהה בכלל חדרי האוכל ומבושל באותו המטבח.
בא"ח צנחנים זכה במקום הראשון בקריטריון שביעות הרצון של החיילים מהאוכל המוגש בחדרי האוכל במסגרת ביקורת פתע מטכ"לית. בחדר האוכל קיימים פתחי איוורור לטובת הסועדים בו, ולעיתים רחוקות נכנסות ציפורים דרך פתחים אלה. נושא זה מטופל על ידי הגורמים הרלוונטים, ונתלתה רשת למניעת כניסת ציפורים ונעשות פעולות נוספות. בעקבות הפנייה תתבצע בדיקה נוספת על ידי המפקדים וצוות המטבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully