וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד השקט בחדר האוכל של פיקוד הדרום: "בעיות ניקיון וחוסר מזון, הולכים לאכול בחוץ"

26.10.2021 / 14:54

בצה"ל הודו כי נמצאו ליקויים בחדר האוכל של המחנה הצבאי בבאר שבע, ואף טענו כי נעשו שיפורים כדי לתקנם. ואולם, לטענת הורי החיילים בבסיס, השינוי לא מספיק, וחלק מהחיילים נאלצים לשלם מכיסם על אוכל שקונים בעיר, או פשוט סובלים מהתנאים הרעים. "לאף אחד לא איכפת"

חיילי מחנה פיקוד הדרום פתחו לאחרונה ב"מרד שקט", בתגובה למצב הירוד בו נמצאים לטענתם חדרי האוכל במחנה. הם מדווחים על ליקויים בהגשת המזון וההיגיינה במקום, המשפיעים ישירות על איכות המזון עצמו. בעקבות המצב, חלק מהחיילים משלמים מכיסם על אוכל שהם קונים ברחבי העיר, וכשיש להם מספיק זמן, הם אף צועדים עד לבית החייל כדי לשלם על מנה מסובסדת. "לא לכולם יש את הכסף לשלם כל יום על הארוחות, אז הם סובלים בשקט ומי שיוצא מחוץ למחנה לפעמים מאחר למשימות", מספרים הורי החיילים.

לפני כשבועיים מטה פיקוד הדרום החליט לבדוק את הסוגייה ולערוך ביקורת תזונה בחדרי האוכל במחנה. לאחר הביקורת במקום, אישר גורם מקצועי שאכן קיימים ליקויים, ובצה"ל טענו שנעשו שיפורים כדי לתקנם. ואולם, לדברי ההורים של החיילים במחנה לא נעשה שינוי מהותי, שמשנה את איכות המזון ואת אופן הגשתו לחיילים. לשם כך, הם טוענים, נדרש שינוי יסודי לכל הפחות בהיגיינה של הכלים.

חדר אוכל בעיר הבה"דים ,13 באפריל 2015. עופר וקנין, הארץ
"בעיות ניקיון וחוסר מזון, הולכים לאכול בחוץ". חדר אוכל/הארץ, עופר וקנין

בעקבות הרחבת הפעולות המודיעיניות והטכנולוגיות במרחב פיקוד דרום, בצה"ל החליטו להגדיל באופן דרמטי את היקף החיילים המשרתים במחנה. מסיבה זו צפיפות המקום ממשיכה לעלות, אך נראה שטרם ניתן לכך מענה. "חסרות עמדות לחלוקת מזון בחדר האוכל, ולכן יש צפיפות", סיפר אחד מהורי החיילים. "הכלים לא נקיים, חסר מזון, איכות המוצרים לא תמיד סבירה, וכאילו לאף אחד לא אכפת".

"לא מדובר במוצב מרוחק ולא בבסיס על הגבול אלא במחנה בעיר באר שבע", מחו הורי החיילים, "לא הגיוני שמתחת לאף של מפקד פיקוד הדרום, במחנה הפיקוד, מתרחשת תופעה חמורה של בעיות מזון".

ביסל"ח חדר אוכל. -, אתר רשמי
"תופעה חמורה של בעיות מזון". חדר אוכל צבאי (ארכיון)/אתר רשמי, -

מדובר צה"ל נמסר כי "בכדי לשמור על איכות ההסעדה בפיקוד מתקיימת לעיתים קרובות ועדת תזונה הבודקת את איכות המזון, תפעול המטבח ושביעות רצון החיילים. לפני כחודש התקיימה ועדת תזונה במסגרתה עלו מספר טענות באשר לאופן תפקוד המטבח וחדרי האוכל כגון: ניקיון הכלים, סביבת העבודה ומגוון האוכל שמוצע. ההנחיות לשיפור וייעול עברו להנהלת המטבח וניתן לציין מספר צעדים שבוצעו באופן מידי עם קבלת ההנחיות. השינויים שבוצעו כוללים: הוספת עמדת בשר/ תוספת צמחונית לבחירת הסועד, הגדלת מגוון המאכלים שמוגשים, הוספת כוח אדם לשטיפת הכלים ופיקוח על השטיפה. ועדות תזונה ימשיכו להתקיים בעתיד בכדי לדאוג לשמירה על איכות ההסעדה ושיפור במקרה הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully