וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד הדרום, הרצי הלוי, ימונה לסגן הרמטכ"ל

16.11.2020 / 15:16

גנץ אישר את מינויו של אלוף הלוי לתפקיד בהמלצת הרמטכ"ל כוכבי. בנימוקיו ציין כי "הרצי הוא קצין עתיר ניסיון שביצע מגוון תפקידים בהצטיינות, ויסייע בהובלת הצבא מול האתגרים". שר הביטחון הוסיף: "כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

שר הביטחון בני גנץ החליט היום (שני) למנות את מפקד פיקוד הדרום, אלוף הרצי הלוי, לסגנו של הרמטכ"ל אביב כוכבי. גנץ הסביר את החלטתו בניסיונו של הלוי לאור התפקידים שמילא בשורות הצבא. "הרצי הוא קצין עתיר ניסיון, שביצע תפקידי פיקוד ומטה מגוונים בהצטיינות, לאורך ולרוחב המערכת הצה"לית", אמר.

הלוי החל את דרכו בצה"ל בגדוד הנח"ל המוצנח. לאחר מכן מונה למפקד פלוגת הנ"ט של חטיבת הצנחנים, למפקד פלגת אימונים בסיירת מטכ"ל ולסגן מפקד סיירת מטכ"ל. בתקופה זו לקח חלק במבצעים מורכבים ביניהם המבצע לחילוץ נחשון וקסמן וחטיפת המחבל הלבנוני מוסטפא דיראני. הלוי גם היה מפקד החטיבה המרחבית מנשה ומפקד חטיבת הצנחנים במבצע "עופרת יצוקה". כמו כן, הוא מונה למפקד פיקוד הדרום ביוני 2018.

אלוף פיקוד הדרום, הרצי הלוי בכנס הבין - לאומי של הפרקליטות הצבאית בנושא דיני לחימה במלון דניאל, הרצליה 28 במאי 2019. ראובן קסטרו
ישמש כסגנו של כוכבי. אלוף הרצי הלוי/ראובן קסטרו

שר הביטחון המשיך ואמר כי "כמי שמכיר אותו עשרות שנים, אני בטוח שהוא יהיה סגן רמטכ"ל מצוין. הוא יסייע לרמטכ"ל ולכלל מפקדי צה"ל, להוביל את הצבא מול האתגרים המשתנים, בכל הזירות המבצעיות ובתהליכי בניין הכוח הנדרשים".

גנץ ביקש להודות לאלוף יואל סטריק, שהיה מועמד מוביל לתפקיד. "יואל הוא קצין מוערך ועתיר זכויות, שביצע תפקידי פיקוד בשטח ובמטה, ומוביל בימים אלו שינויים משמעותיים בתפיסת ההפעלה של צבא היבשה, בכדי להכין אותו לשדה הקרב העתידי. אני בטוח שהוא ימשיך לתרום לצה"ל ולמדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully