וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר טורקי מגיב למעצר הישראלים: "הם התמקדו במגורי ארדואן, בית המשפט יכריע"

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 16:41

בהתייחסות ראשונה של ממשלת טורקיה לפרשה, אמר שר הפנים כי בני הזוג אוקנין צילמו את מגוריו של הנשיא הטורקי. לדבריו, משרד התובע מעריך כי הם ביצעו פשע של ריגול צבאי ומדיני, אבל בית המשפט יקבל את ההחלטה בנושא בעתיד

בווידאו: שר הפנים הטורקי מגיב למעצרם של נטלי ומורדי אוקנין/צילום: hurriyet

שר הפנים הטורקי סולימאן סוילו אמר היום (שלישי) כי שני הישראלים שנעצרו באיסטנבול "התמקדו במגורי ארדואן וסימנו אותו" בצילומיהם. מדובר בהתייחסות ראשונה של גורם טורקי רשמי למעצר בני הזוג אוקנין.

לדברי סוילו, משרד התובע מעריך כי הם ביצעו פשע של ריגול צבאי ומדיני, אבל בית המשפט יקבל את ההחלטה בנושא בעתיד.

שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו. רויטרס
"פשע של ריגול צבאי ומדיני". סוילו/רויטרס

בכירים במשרד החוץ אמרו אמש כי עדיין לא נקבע מועד לביקור הקונסולרי של הדיפלומטים הישראלים אצל שני הישראלים. "אנחנו לוחצים לקיים את הביקור מוקדם ככל האפשר", אמרו בכירים במשרד החוץ. "הביקור הקונסולרי הוא צעד בכיוון הנכון אבל אין מקום לאופוריה. המטרה היא להחזיר את בני הזוג הביתה".

שר החוץ יאיר לפיד קיים אתמול הערכת מצב בהשתתפות כל הגופים המדיניים, הביטחוניים והמשפטיים שעוסקים בפרשה. בירושלים מביעים הערב אופטימיות זהירה ביותר מהשיפור בשיח עם השלטונות בטורקיה.

במקביל ליציאה של ראש החטיבה הקונסולרית במשרד החוץ לאיסטנבול, נפגשה אתמול סימה דובדבני, מנהלת מחלקת ישראלים בחו"ל במשרד החוץ, עם בני משפחתם של הישראלים העצורים במודיעין ועידכנה אותם במאמצים לשחרורם.

נטלי ומורדי אוקנין, זוג הישראלים שנעצר בטורקיה. אגד
"בית המשפט יכריע בעניינם". בני הזוג אוקנין/אגד

עורך הדין הישראלי של בני הזוג, ניר יסלוביץ', ביקר את מורדי אוקנין בכלא, ובהמשך צפוי להיפגש עם רעייתו נטלי. אוקנין מוחזק בבית הסוהר מלטפה הממוקם כ-20 ק"מ ממרכז איסטנבול, מתחם כליאה עצום בצד האסיאתי של טורקיה. השניים מוחזקים בשני אגפים שונים של המתחם.

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר לאחר שצילמו את מעונו של ארדואן. בית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, על פי דיווחים בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully