וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי ומורדי עצורים בטורקיה, החברים בבית מודאגים: "המחדל לא נתפס"

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 11:37

בני הזוג נעצרו בחשד לריגול לאחר שצילמו, לפי הדיווחים, את הארמון של ארדואן: "הם שני אנשים נורמטיביים לחלוטין", מתארים חבריהם בארץ לוואלה!. "אין לי מושג מה קרה שם, אבל מרגלים הם לא. חשך עלינו עולמינו". עורכי דינם של השניים יערערו על ההחלטה להאריך את מעצרם

בווידאו: בנט על מעצר בני הזוג אוקנין/צילום: רוני כנפו

עורכי דינם של נטלי ומורדי אוקנין, העצורים בטורקיה מיום חמישי, יערערו על החלטת בית המשפט להאריך את מעצרם עד פתיחת משפטם, וכבר מחר יתחילו לעבוד על הערעור - כך נמסר הערב (ראשון) למשפחתם. העצורים זכו לביקור של עורך הדין הטורקי, ביקשו ממנו מצרכי היגיינה בסיסיים ומסרו למשפחתם כי הם בסדר. בינתיים, החברים בבית תיארו בשיחה עם וואלה! את התחושות הקשות: "אנחנו לא ישנים לא יום ולא לילה, חשך עלינו עולמינו".

שרון אלישר היא חברתה הקרובה של נטלי - "כמו משפחה", תיארה - ואף הייתה אמורה לטוס איתה ועם בן זוגה מורדי לטיול: "לא שחררו אותי מהעבודה ולכן לא יכולתי להיות איתה. כנראה שזה משהו מלמעלה. כשראיתי את הכתבה בבוקר פשוט חשך עלינו עולמינו". שרון מתארת את חברתה הקרובה כ"לוחמת אש, עברה חיים לא פשוטים. היא אישה חמה ומדהימה וחוץ מהמשפחה שום דבר לא מעניין אותה".

ילדה בן החמש, בעל צרכים מיוחדים, "כל הזמן מחפש ורוצה את אמא", סיפרה שרון. "אנחנו לא ישנים לא יום ולא לילה, אין יום שאנחנו לא נוסעים לבית המשפחה". היא מגדירה את מעצרם של נטלי ומורדי כמחדל: "אי אפשר לתאר במילים. אני מאוד מקווה שבנט, לפיד ונשיא המדינה יעשו את הכל כדי לגמור עם הסאגה הזאת, מפני שזה רק הולך ומסתבך. אין להם שום דבר לא עם השב"כ ולא עם המוסד, הם שני אנשים נורמטיביים לחלוטין".

בני הזוג הישראלים בחברת ההסעות אגד בשנים האחרונות. "הם כל היום על ההגה, שני אנשים משכמם ומעלה", סיפרה שרון, שבעלה דני עובד יחד איתם. אשר ביטון, רכז סניף אגד בתל אביב, הוסיף: "כל יום היא קמה מאוד מוקדם בבוקר, עובדת עד 2 בצהריים ורצה להוציא את הילד. היא עבדה בבקרים ומורדי בערבים. לא היה להם זמן לנשום, הם היו רק סביב המשפחה והעבודה".

שרון אלישר, חברתה הקרובה של נטלי אוקנין העצורה עם בעלה בטורקיה בחשד לריגול 14 בנובמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
"כמו משפחה". נטלי וחברתה שרון/מערכת וואלה!, ללא

אשר ביטון מתאר את מורדי כ"איש עבודה 'חבל על הזמן'. כשהוא לא נמצא זה חור", אמר. "זה כמו שני נהגים שלא נמצאים". בהובלתו, נהגי אגד התגייסו למאבק למען שחרור הזוג שעובד עימם: "התחלתי לאסוף ימי חופש מהנהגים כדי לתרום למשפחה לנהל מאבק משפטי ולעזור במה שניתן", סיפר ביטון. "במקום שהנהגים ייתנו כסף, מי שמעוניין יכול לתרום יום חופש, ששווה בערך 300 שקלים. מבחינתי לשלם כל סכום, רק שיחזירו לנו אותם", הצהיר.

שיחת וואצפ של אשר ביטון עם מורדי. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שתחזור מאושר". השיחה האחרונה של מורדי עם חברו אשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מורדי תמיד היה בקשר איתי, אני מאוד קרוב אליו. ברגע שאבדו עקבותיהם נכנסנו ללחץ", שיחזר ביטון וקבע: "זה שהם נעצרו על ריגול זה חרטה ברטה, מצוץ מהאצבע. זה הזוי, זה לא קשור אליהם. מדובר באנשי עבודה שנסעו בסך הכל לנפוש. אין לי מושג מה קרה שם, אבל מרגלים הם לא. מה שקורה להם שם, זה עוול".

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר לאחר שלפי הדיווחים צילמו את מעונו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בית המשפט החליט להאריך את מעצרם עד פתיחת משפטם, על פי דיווחים בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully